Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Klanten die klagen dat je zogenaamd niet helpt terwijl het probleem in programma X zit en je als Support voor programma Y werkt. Uiteraard hoort mijn manager in kopie zetten van de mail er ook bij want die moet toch zeker op de hoogte zijn dat ik niet weet hoe programma X werkt!!!??

Serieus. En maar vriendelijk moeten blijven want ja...Customer Delight

Deze komt niet van de werkvloer, maar van de zoektocht tussendoor:
Sollicitatie gedaan bij een farma-bedrijf, gecontacteerd door HR manager en goed gesprek mee gehad.
"De R&D manager zal je deze of volgende week contacteren"
2 weken later: niets gehoord, dus probeer zelf 2x te bellen naar HR manager en stuur nog eens mailtje => NADA
nog 2 weken later nog een berichtje op LinkedIn van dezelfde HR: Nieuwe oppertuniteit (sic) gezocht? Ik had graag een eerste kennismaking met jou...

DAT IS NU TOCH OM MET UW KOP TEGEN DE MUUR TE SLAAN

Note: we spreken hier niet over een grote multinational, waar ik zo'n fout nog zou kunnen begrijpen

Edit: Ik ben nog zo beleefd geweest om (binnen 10 min) een vriendelijk antwoord te sturen, namelijk dat wij niet zo lang geleden reeds contact hadden. Als ik de professionaliteit moet inschatten, verwacht ik geen antwoord meer. Iemand die wil wedden?

Laatst bewerkt:
Deze komt niet van de werkvloer, maar van de zoektocht tussendoor:
Sollicitatie gedaan bij een farma-bedrijf, gecontacteerd door HR manager en goed gesprek mee gehad.
"De R&D manager zal je deze of volgende week contacteren"
2 weken later: niets gehoord, dus probeer zelf 2x te bellen naar HR manager en stuur nog eens mailtje => NADA
nog 2 weken later nog een berichtje op LinkedIn van dezelfde HR: Nieuwe oppertuniteit (sic) gezocht? Ik had graag een eerste kennismaking met jou...

DAT IS NU TOCH OM MET UW KOP TEGEN DE MUUR TE SLAAN

Note: we spreken hier niet over een grote multinational, waar ik zo'n fout nog zou kunnen begrijpen

Daar zijn die gasten toch allemaal niet mee bezig. Ik heb ooit ne recruiter van het HUIDIG bedrijf waar ik aan de slag was aan mijn been gehad. I mean...

Andersom ook al: bellen ze mij een tijdje terug, eerste gesprek gehad maar toen gezegd dat het mij nu niet uitkwam ivm persoonlijke situatie en gewoon een superdrukke periode en gevraagd om verdere gesprekken te verzetten naar 1-2 maand later. 1 week later hangen ze al terug aan de telefoon.

Daar zijn die gasten toch allemaal niet mee bezig. Ik heb ooit ne recruiter van het HUIDIG bedrijf waar ik aan de slag was aan mijn been gehad. I mean...

Andersom ook al: bellen ze mij een tijdje terug, eerste gesprek gehad maar toen gezegd dat het mij nu niet uitkwam ivm persoonlijke situatie en gewoon een superdrukke periode en gevraagd om verdere gesprekken te verzetten naar 1-2 maand later. 1 week later hangen ze al terug aan de telefoon.

Miscchien had ik de verkeerde verwachtingen omdat vrij snel in het gesprek duidelijk werd gemaakt dat ze met een gigantisch tekort aan kandidaten zaten en mijn profiel zeer geschikt was. Alles was zeer positief, behalve hun vermoeden dat we moeilijk overeenstemming qua loon zouden vinden (iets waarover ik nog geen enkele opmerking had gemaakt)...
Om daarna vlakaf genegeerd te worden, tjah, zevert ni é

Ha zwarten, kunt ge effe nog een paar wijzigingen doen in het bim model. De modellen van de externe partner staan op het platform.
Geen probleem lijkt me een paar uurtjes werk.
....een fukking IFC model van 600mb groot. Dat zit hier al heel de morgen te converteren naar RVT en ik heb nog geen lijn aangepast ondertussen.

Soms zijn het toch echt kleine zaken waardoor heel uw planning overhoop gehaald wordt.

Ha zwarten, kunt ge effe nog een paar wijzigingen doen in het bim model. De modellen van de externe partner staan op het platform.
Geen probleem lijkt me een paar uurtjes werk.
....een fukking IFC model van 600mb groot. Dat zit hier al heel de morgen te converteren naar RVT en ik heb nog geen lijn aangepast ondertussen.

Soms zijn het toch echt kleine zaken waardoor heel uw planning overhoop gehaald wordt.
De BIM manager van ons bedrijf heb ik ook geregeld medelijden mee als ik dat zo hoor. Klinkt bekend.

We hebben een stagiair. Iemand van in de vijftig die jaren geleden bij een herstructurering werkloos is geworden en nu in het kader van zijn traject bij ons zes maanden lang drie dagen per week moet komen werken om zijn uitkering niet te verliezen. Hij zou vroeger een afdelingshoofd geweest zijn en volgens mijn chef dus niet 'eender wat' willen doen.

Maar...

• Moet vijf minuten zoeken om vanuit Excel iets te printen/op te slaan als pdf
  • Niet vertrouwd met het concept filter
  • Ik vraag of hij weet wat een draaitabel is. Zegt ja en vervolgens blijkt dat hij duidelijk NIET weet wat het is.
  • Spendeert vervolgens nog eens vijf minuten om uit datzelfde bestand iets anders als pdf op te slaan
  • "Hoe, maar ik heb toch al iets opgeslagen als pdf, kan ik dat dan nog eens doen, dat bestaat toch al???"
  • Nog nooit gehoord van het concept tabblad, zowel in een browser of als Excel
  • Om een hoofdletter te typen zet hij Caps Lock aan en dan af
  • Dubbelklikt op alles waar je maar één keer op moet klikken. Op zaken waar je dan wél op moet dubbelklikken is het vaak maar één keer
  • Facturen gericht aan klant X moeten worden achtergehouden en manueel naar de klant doorgestuurd. Twee minuten later. "Seg, deze factuur voor klant Y, is dat ook voor klant X?"

Ok, je kan niet alles weten en als je ergens nieuw bent, is het vaak zoeken om je taken onder de knie te krijgen, maar als je vaardigheden fundamenteel fout zitten... :sop: Gisteren bijna twee uur mee bezig geweest om één simpele taak uit te leggen. En hij heeft er niets aan als ik alles voor hem voorkauw, want dan leer je helemaal niets, maar het kan toch niet zijn dat als je zogezegd jarenlang op een administratie hebt gewerkt dat je zulke dingen fundamenteel niet kan/snapt. :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Het voelt echt aan alsof ik het aan mijn moeder moet uitleggen. :sop:

dmarc/dkim/spf

het idee erachter is mooi. Maar zoveel miserie mee met klanten en leveranciers die hun spullen niet op orde hebben :(
Ik ben een vaste klant op mxtoolbox.com om headers te analyseren.

We hebben een stagiair. Iemand van in de vijftig die jaren geleden bij een herstructurering werkloos is geworden en nu in het kader van zijn traject bij ons zes maanden lang drie dagen per week moet komen werken om zijn uitkering niet te verliezen. Hij zou vroeger een afdelingshoofd geweest zijn en volgens mijn chef dus niet 'eender wat' willen doen.

Maar...

• Ik vraag of hij weet wat een draaitabel is. Zegt ja en vervolgens blijkt dat hij duidelijk NIET weet wat het is.
  • Spendeert vervolgens nog eens vijf minuten om uit datzelfde bestand iets anders als pdf op te slaan
  • "Hoe, maar ik heb toch al iets opgeslagen als pdf, kan ik dat dan nog eens doen, dat bestaat toch al???"
  • Dubbelklikt op alles waar je maar één keer op moet klikken. Op zaken waar je dan wél op moet dubbelklikken is het vaak maar één keer
  • Facturen gericht aan klant X moeten worden achtergehouden en manueel naar de klant doorgestuurd. Twee minuten later. "Seg, deze factuur voor klant Y, is dat ook voor klant X?"

Ok, je kan niet alles weten en als je ergens nieuw bent, is het vaak zoeken om je taken onder de knie te krijgen, maar als je vaardigheden fundamenteel fout zitten... :sop: Gisteren bijna twee uur mee bezig geweest om één simpele taak uit te leggen. En hij heeft er niets aan als ik alles voor hem voorkauw, want dan leer je helemaal niets, maar het kan toch niet zijn dat als je zogezegd jarenlang op een administratie hebt gewerkt dat je zulke dingen fundamenteel niet kan/snapt. :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Die persoon heeft dan nog het excuus oud te zijn en misschien altijd via papier gewerkt te hebben.

Ik had een stagair van pakweg 25 jaar die onder meer niet wist hoe een print-screen te maken van zijn scherm.

@shellshock
Het is vaak zo dat de jongeren het administratief uitvoerend werk doen omdat de ouderen ècht niet meer mee zijn. Ik heb ook nog heel wat uren verslagen uitgetypt voor 50-plussers die het anders met 1 vinger zouden uittypen.
Werken met een computer is niet voor iedereen even evident.

Neemt niet weg dat het enorm frustrerend is voor de rest natuurlijk en dat je dan zeker niet moet gaan voor een administratieve functie :unsure:

@shellshock
Het is vaak zo dat de jongeren het administratief uitvoerend werk doen omdat de ouderen ècht niet meer mee zijn. Ik heb ook nog heel wat uren verslagen uitgetypt voor 50-plussers die het anders met 1 vinger zouden uittypen.
Werken met een computer is niet voor iedereen even evident.

Neemt niet weg dat het enorm frustrerend is voor de rest natuurlijk en dat je dan zeker niet moet gaan voor een administratieve functie :unsure:
:( ik typ met 2 vingers.

Nooit geleerd om te typen met al mijn vingers.

Maar...

ik wist niet dat mijn vrouw terug naar school ging..

Die persoon heeft dan nog het excuus oud te zijn en misschien altijd via papier gewerkt te hebben.

Ik had een stagair van pakweg 25 jaar die onder meer niet wist hoe een print-screen te maken van zijn scherm.
Gohja, ge zou er van versteld staan hoeveel 'jeugd' totaal niet tech-savvy is buiten de paar apps op hun smartphone waar ze aan verslaafd zijn.
Al die futiliteiten kennen ze van buiten, maar zodra er iets van productiviteit technische kennis nodig is ... jah ... die moeten ze u heel regelmatig schuldig blijven.

Ik zelf zit in de IT branche (& was al van kleins af aan geïnteresseerd), dus ik ben slecht gepositioneerd om mezelf te gebruiken als voorbeeld van nodig is in zake 'common sense' & 'basic skills' weliswaar.
Maar wat ik u wel kan zeggen is dat alles wat in de initial post vermeld werd ... dat ik dat al kon toen ik nog in 't middelbaar zat, toen nog op ne Win98 in mijne pa z'n veranda natuurlijk (ik was toen beter op de hoogte van hoe Excel werkte dan m'n lerares toen, want zij moest het gewoon doen, ondanks dat zij eigenlijk economie of zoiets gaf, dus wist enkel & alleen wat in haren boek stond voor die week).
Om maar te zeggen ... dat waren toen ook al basics.
:( ik typ met 2 vingers.

Nooit geleerd om te typen met al mijn vingers.
Goh ... ik heb wel al wat mensen tegen gekomen die in feite typen met 2 vingers, maar toch relatief deftige snelheid/productiviteit halen.
Ja, OK ... ze zullen mij nooit verslaan in snelheid als ik al m'n vingers bezig, maar ik zal ze ook niet verslaan met m'n 2 vingers. 😋

So yeah ... de kunst van die 2 vingers ... 't kan nog mee vallen (of 't kan effectief een ramp zijn).
Destijds vond ik het maar niks -want ik dacht dat spraaktechnologie snel de toetsenborden ging vervangen :') - maar ben wel blij dat ik in school dactylo heb gehad.
Hopelijk dan al uw geld ni verloren aan L&H destijds.

Maar nee, dat zou pas pure chaos zijn ... iedereen die de hele dag tegen z'n computer zit te schreeuwen! Chaos!!!!!!!!! :devilish:

Gohja, ge zou er van versteld staan hoeveel 'jeugd' totaal niet tech-savvy is buiten de paar apps op hun smartphone waar ze aan verslaafd zijn.
Al die futiliteiten kennen ze van buiten, maar zodra er iets van productiviteit technische kennis nodig is ... jah ... die moeten ze u heel regelmatig schuldig blijven.

Ik zelf zit in de IT branche (& was al van kleins af aan geïnteresseerd), dus ik ben slecht gepositioneerd om mezelf te gebruiken als voorbeeld van nodig is in zake 'common sense' & 'basic skills' weliswaar.
Maar wat ik u wel kan zeggen is dat alles wat in de initial post vermeld werd ... dat ik dat al kon toen ik nog in 't middelbaar zat, toen nog op ne Win98 in mijne pa z'n veranda natuurlijk (ik was toen beter op de hoogte van hoe Excel werkte dan m'n lerares toen, want zij moest het gewoon doen, ondanks dat zij eigenlijk economie of zoiets gaf, dus wist enkel & alleen wat in haren boek stond voor die week).
Om maar te zeggen ... dat waren toen ook al basics.
Als iemand die zich ook zeker niet bekwaam zou noemen op IT-vlak, en regelmatig met universiteitsstudenten in aanraking komt: soms is het echt ondermaats en ook gewoon een gebrek aan jezelf verbeteren. Bakken info over alles van office is letterlijk via een google search (of de helpfunctie) te leren.

Het helpt volgens mij ook niet dat er in de nieuwe versies van operating systems en zaken zoals office altijd een soort van menu voor basisfuncties als default staat, met veel opties daaronder die wat verstopt zitten. Je krijgt ook zo'n overvloed aan nutteloze zaken die de nuttige dingen verdrinken.

Ik heb voor stagiaires in de GM meerdere keren het ABC op een blad moeten schrijven omdat ze alles verkeerd sorteerden :unsure:
De neef van een maat van mij was iets ouder dan ons, en toen wij in het middelbaar zaten deed hij een stage in het bedrijf van zijn vader. De kerel deed kantoor en dat was niet echt het grootste licht. Kennelijk hadden ze de dt-regels op een papier geschreven en op zijn bureau vastgeplakt.

De neef van een maat van mij was iets ouder dan ons, en toen wij in het middelbaar zaten deed hij een stage in het bedrijf van zijn vader. De kerel deed kantoor en dat was niet echt het grootste licht. Kennelijk hadden ze de dt-regels op een papier geschreven en op zijn bureau vastgeplakt.
DT regels daar moet ge nu toch niet over beginnen klagen in de meeste functies eh. Als dat het enigste is wat er hier & daar es fout loopt.
In 't gros v/d situaties kan ik daar perfect rond kijken (al zeker interne communicatie, who cares). Heck, ik ben er zeker van dat zelfs veel snuggere mensen nog steeds wel eens vallen over die dingen.

Als ge een contract voor uwe klant gaat opstellen of nog erger, een offerte, indiening van bestek, etc. ... dan let je daar natuurlijk wel beter op. Want jah ... you never know ... of er aan de ontvangende zijde niet iemand is ... die er dus wel over valt.

Terug
Bovenaan