Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Tijdelijk zitten we in van die kantoorcontainers wegens plaatsgebrek. Op zich wel deftig hoor maar er is hier 0,0 verwarming en waarschijnlijk ook geen deftige isolatie. Zitten we hier allemaal met jassen aan te werken. De verwarming komt maar volgende week, "het is toch nog niet zo koud meneer..."

Het is al helemaal ontspoord, en als we de verhalen van gumball4000 al enkele jaren volgen is het ook geen normaal bedrijf
(hoewel die verhalen eigenlijk vooral over je vorige werkgever gingen bedenk ik me nu)

Ow god.. weer een ergernis naar mn manager toe. In het weekend was er een event, georganiseerd door een partner van ons. Vanuit ons bedrijf zijn er enkele mensen gekomen (waaronder ikzelf).
Heel event was super leuk, kei goed georganiseerd..tot we terug naar huis moesten. Mn manager had keiveel gedronken zonder vooraf gegeten te hebben. Zelf ben ik geen grote drinker, van zodra ik maar iets voel stop ik ook met drinken.
De rest van het gezelschap kan goed drinken, maar reageert er ook normaal op. Bon..op events is mn manager ALTIJD zat en rijdt ze ook gewoon zo los naar huis. Deze keer was ze echt EXTREEM zat. In de bus is ze onderuit gevallen van haar stoel (ze lag met de helft van haar lichaam onder de stoel voor haar :wtf:) , ze moesten haar zelfs rechtop krijgen. Eens uit de bus zei iedereen dat ze echt niet meer mocht rijden: ze kon niet eens zelfstandig wandelen, brabbelde meer dan wat anders,....
Ding was dat ze ook haar dochter nog moest gaan halen :help:...En ik was de enige in het gezelschap die in die buurt woonde. Bon ik laat mn goed hart zien en stel voor haar dochter te gaan halen en haar naar huis te brengen (en haar auto bleef dan maar staan waar die stond). Ze bleef effe beweren dat ze ni zat was en kei goed tegen drank kon...maar viel letterlijk bijna op straat.. Uiteindelijk raakt ze toch overtuigd dat ik haar beter naar huis breng. Bon..we gaan naar de auto..plots zegt ze "Nee..ik ga ni met u mee. Ik rijd zelf naar huis" en was ze opweg naar haar auto. Haar tegengehouden en gewoon haar sleutels afgepakt. Stond ze +-30min van haar tak te maken dat ik nen dikke ambetanterik was en ze mij zou kloten op mn evaluatie enzo :oink:. Zegt ze zo plots aan haar auto "Seg Gumball..wa kan ik doen om u te overtuigen dat ik wel de auto mag pakken? Ik wil echt alles doen om u te overtuigen"...dafuq :rofl::oink:
Bon ze wou niks weten van mn voorstel om haar naar huis te brengen, zegt ik zo "Kom, we gaan effe naar plekje X en dan gaat ge daar maar effe op een bank zitten en ontnuchteren"..halleloeja, daar zat politie! Heb die er effe bij gehaald zodat zij haar tot reden konden brengen dat haar gedrag ni ok was. "Ja mevrouw, we merken het zelfs aan uw spraak dat u zeer zat bent. Wat meneer voorstelt is de beste oplossing. In die toestand kan u niet rijden". Bon..ze was effe overtuigd en we wandelen naar mn auto...en toen begon ze plots terug van haar tak te maken dat ze zelf wou rijden. Bon na lang zagen, stapt ze toch in..wil ze mij ni zeggen waar die haar dochter is (die was bij haar lief en moest opgehaald worden) en ze wou ook ni zeggen waar ze zelf exact woonde. heb dan uiteindelijk een andere manager moeten bellen om haar adres teweten te komen :sarcastic:
Heeft ze héééééél de rit zitten zagen achter haar sleutels, zat ze te zeggen datk nen ambetanterik was, dat mn evaluatie ni goed zou zijn, dat ze zwaar teleurgesteld was in mij dat ik haar ni liet rijden, dat ik haar "in het nauw" dreef en ze zich ni veilig voelde enzo. Vanaf ze dat laatste zei, dacht ik wel effe aan om alles op te nemen, you never know..ma uiteindelijk toch ni gedaan.
Zei ze ook plots "Ik ben ni zat, ik kan goed tegen drank. Ik doe da regelmatig. Nu zit ik wel in de shit met de auto"
- "Jah X, daar had ge eerder over moeten nadenken hé. Ge had ook kunnen stoppen met drinken als ge u al wat zat voelde"
"ja.." :rofl:
Op een gegeven moment bleef ze zo hard zagen dat ik gewoonweg zei "Seg X, kunt gij gewoon eens effe uw mond houden?"
-"Ok..." (lol)
Haar uiteindelijk thuis gebracht, zegt ze "Jama kheb geen auto en ik ken niemand die mn dochter kan afhalen. En die moet mochten naar school gebracht worden..da lukt ni". Heb ik die nog verplicht een liter water te drinken zodat ze zou ontnuchteren en ik haar eventueel terug naar haar auto zou brengen. Was ze mee akkoord gegaan.
Bon meanwhile..."Oh, kom mn huis bezoeken. Kzal u alle kamers tonen"...gosh...kheb die tijd daar zo laaaang mogelijk proberen rekken dat ze zo nuchter mogelijk zou zijn. Het is uiteindelijk gelukt haar iets of wat te ontnuchteren. Haar dan terug gebracht en ze was al een pak beter dan voorheen.
Kom ik daarna thuis, vriendin mega pissed dat ik 3u later dan afgesproken thuis was (pissed op mn manager, ni op mij)
Vandaag ontkende ze weer dat haar toestand ni zo erg was ed. Kreeg zelfs niet eens ne "bedankt dat ge mij geholpen hebt"
Vandaag een collega "Seg X (manager) weet ge wanneer ik mijn evaluatie krijg?"
Manager "Ja kheb die al gemaakt, maar moet die nog aftoetsen met de Directeur en dan moet ik die van Gumball maken" (grijnst ze zo naar mij)
Collega "Oeioei Gumball, ge gaat nog wa koffiekes mogen maken voor uw manager"
ik "Hahahahaha.... ... .... HAHAHAHAH, ik denk dat X nog vééééééll koffiekes voor mij gaat mogen maken en ni omgekeerd"
Manager die daar groen lacht en ge ziet dat ze in paniek is :biglaugh::rofl:
Dat die nie beschaamd is? Ik schaam mij al bij mijn vrienden als ik té zat ben.. Werk gerelateerde dingen zou ik ook altijd maar 1 glas drinken, laat staan zat worden

Ik zou je vooral aanraden toch bewijzen bij te houden van haar gedrag naar jou toe. Nu vind je het nog lollig, maar dit is een manager onwaardig en moet gewoon worden aangekaart bij haar manager of HR voordat het helemaal ontspoort.
Vind het triestig dat een vrouw van 50, nota bene een moeder, donken rijden zo minimaliseert. Zal een goede opvoeding worden naar haar kind toe.
Het ding is dat ze op het event zelf normaal was. Eens we op de bus waren (bus was van de organisator..maar enkel onze werknemers zaten hierop), is het ontspoord. Enkele werknemers van ons bedrijf hebben haar in die toestand gezien. En het was ook geen verplichte aanwezigheid op het event..dus anderzijds waren het strikt genomen geen "werkuren".
Enkele collega's (anciens die hier +15-20jr werken. Zij is als manager nog maar enkele jaren actief bij ons) zijn op de hoogte van heel het verhaal. Zijn ook de mensen die dichter bij de directie staan dan mn eigen manager...en ik heb daar al redelijk veel credits vergaard :)
Hou je ons op de hoogte wat het resultaat is van je evaluatie?
Ik zou door het dak gaan bij een slechte evaluatie.
Ben ook benieuwd. Ik had ze deze ochtend aan de lijn en hadden het deels over mn evaluatie. Ze klonk dan wel normaal.
Hoe dan ook ben ik voorlopig in de running via een headhunter..dus moest het hier slecht aflopen, heb ik met wat geluk nog een plan B. Maar hoe dan ook werk ik nog héél graag bij mn huidige werkgever.
FTFY :p

Gewoon een taxi bellen op haar kosten int vervolg.
Ze wou eerst al niet bij mij instappen, laat staan een taxi die ze dan nog zelf zou moeten bekostigen lol
Het is al helemaal ontspoord, en als we de verhalen van gumball4000 al enkele jaren volgen is het ook geen normaal bedrijf
(hoewel die verhalen eigenlijk vooral over je vorige werkgever gingen bedenk ik me nu)
Die verhalen waren idd over mijn vorige werkgever. Mijn huidige werkgever is super chill. Het is alleen mijn manager die veel stoten uithangt

Laatst bewerkt:
Ik herinner me mijn eerste week werken in het kantoor in Brussel - de manager van toen was nogal één die graag ging lunchen en drinken met grote klanten ergens in een chique restaurant. Heb hem in die eerste week twee keer zien wegdommelen en/of slapen op zijn kantoor van de zattigheid. Wanneer hij dan naar huis ging gaf hij aan iedereen een bisous, heerlijk zo overwelmd worden door de geur van alcohol.

Bon, hij is uiteindelijk buitengesmeten en het is dan ook uitgekomen dat ie sliep met één van de jongere werkneemsters. Heb gehoord van één van de lokale roddeltantes op kantoor dat ie ondertussen gescheiden is, zijn huis verkopen moeten heeft en bij zijn ouders woont. Had er nog graag eens mee gelunched wel.

Zelfde mening als @jvc hoor, het is ieders verantwoordelijkheid om zo een idioot gevaar (voor anderen) niet op de weg te laten gaan. Uw handen omhoog gooien en zeggen "not my problem" is best lame als die daarna mogelijks 3 man onderuit maait. Dus daarvoor indeed mucho respect @gumball4000 :thumb:.

Ik had ze persoonlijk wel bij de flikken achter gelaten en/of haar sleutels gewoon mee naar huis genomen.
In dees geval was er wel meer volk aanwezig dan enkel hij & is hij enkel aangeduid omdat hij toevallig dezelfde kant op moest.
Dus nee, ik herhaal wel -> not my problem. Een van de collega managers moest dan maar omrijden.

Die situatie is echt geen situatie waar je als werknemer met uwe patron wilt in terecht komen. Voor 't zelfste geld zet ze de dreigementen door & ben je binnen de kortste keren uw werk kwijt.

Nu ... ik heb zelf ook al meermaals 'taxi' gespeeld voor collega's hoor (ook in context van 'te veel gedronken om nog te mogen rijden', maar niet in die situatie, niet zo erg, niet een vrouwelijke collega die strontzat is & de eerder vermeldde 'sexual innuendo' & vooral ... ni mijne patron).
'k Heb ook al taxi gespeeld voor klanten, die normaal 't openbaar vervoer nemen. Maar die waren natuurlijk ni strontzat. 😋
Dat gij daar nog tijd in steekt lol.
Blij dat ik op mijn werk geen vrienden wil zijn met collega's.
Ik zoek altijd overeen te komen met m'n collega's. Ik zoek weliswaar ook geen vriendengroep onder de collega's.
Buiten hier & daar een company event, ben ik vrijwel nog nooit in contact gekomen met de collega's buiten de werkuren, voor zaken onafhankelijk van 't werk.

Maar zoals vermeld, ik heb geen probleem hier & daar eens taxi te spelen. Maar niet op die manier.

Bij ons is het sinds september zo dat we verplicht 2 dagen per week naar kantoor moeten komen. Maandag hebben we teamdag en dan nog een dag naar keuze. Ik werk 60% dus 4 voormiddagen en 1 volledige dag. Afgelopen periode kom ik dus netjes maandag(vm) en donderdag(vm) naar kantoor. Gisteren zegt mijn leidinggevende aan het eind van onze teammeeting: “ah trouwens, ik heb die 2 dagen thuiswerken niet correct geïnterpreteerd, het zijn 2 volledige dagen.”
Dus ook voor mij, da’s een serieuze streep door mijn rekening 😵‍💫
Ik moet nu dus 4 halve dagen naar kantoor ipv 2.

Bij ons is het sinds september zo dat we verplicht 2 dagen per week naar kantoor moeten komen. Maandag hebben we teamdag en dan nog een dag naar keuze. Ik werk 60% dus 4 voormiddagen en 1 volledige dag. Afgelopen periode kom ik dus netjes maandag(vm) en donderdag(vm) naar kantoor. Gisteren zegt mijn leidinggevende aan het eind van onze teammeeting: “ah trouwens, ik heb die 2 dagen thuiswerken niet correct geïnterpreteerd, het zijn 2 volledige dagen.”
Das ook wel dwaas. Maakt dat nu zoveel uit voor hun?

Hier moeten we vanaf nu ook 3 dagen per week naar kantoor. Had er liever 2 gehad. Maargoed, das niet de enige rare beslissing op mijn werk :P

Maar ze gaan nu toch headsets voorzien, allez. Toch al iets.

Dus als je 100% werkte moest je 2 volle dagen komen. Wanneer je 60% komt moet je 2 volle dagen komen.
Dat is toch niet logisch...

Ik zou gewoon 1 vm komen en die volledige dag. De rest dan via thuiswerk...

halve dagen moeten komen is het slechtste van 2 werelden, eh.

Ik vind dat niet. Dat scheelt hem een pak file.
Op de middag ben ik op minder dan een half weer thuis terwijl ik er 's avonds makkelijk het dubbele tot zelfs bijna anderhalf u over doe (afhankelijk of de R0 ongevalvrij blijft)

Wij gaan als IT onsite, en kunnen desgewenst een hele dag blijven indien nodig. Maar als het rustig is en het merendeel werkt zelf thuis dan mogen onze jongens de rest van de dag verder thuis werken.

edit: en het breekt de week wat. Beetje variatie naast het permanente thuiswerk is wel goed meegenomen.

Laatst bewerkt:
Wij zijn compleet flexibel daarin. We kunnen 5 dagen voltijds naar bureau gaan of 5 dagen thuis werken. Ik ga meestal dinsdag en donderdag omdat de collega met wie ik nauw samenwerk dan ook meestal aanwezig is. Soms ook woensdag. We moeten gewoon zien dat we onze plaats reserveren via een tool, want die zijn beperkt. We kunnen zelfs met onze uren wat spelen, zolang we het onderling met elkaar afstemmen. Op andere departementen zijn ze wat strenger, maar dat is wellicht omdat de kans daar groter is dat ze de kantjes ervan aflopen.

Al 2 weken of langer is er gesprek uit directie om een onthaal medewerker te zetten in onze showroom.
Ik ben hier tegen aangezien er niet veel tot bijna geen werk is voor dit type persoon. Zie ontvangen klant nihil, pakjes ontvangen nihil. Dus alleen telefoons opnemen, maar mijn collega heeft besloten om dit op zich te nemen. Hierdoor zorgt er dus een vrijheid bij mij (Hoofd Sales) en mijn andere collega van de Sales.

Toch moet de directie (baas, directeur marketing, boekhouding) meer argumenten hebben dan effectieve bewijzen om iemand niet beneden te zetten. Bij deze dan een sales meeting gehouden en letterlijk puntjes als peuters opgesomd waarom wel en waarom niet. Ergste is dat we vroeger iemand gezet had beneden die ook offertes maakte en die verveelde zich te pletter omwille te weinig werk. Blijkbaar zijn de drie musketiers dit vergeten.

Resultaat: daarnet meeting gehouden en is er zo maar beslist om toch iemand beneden te zetten ONDANKS alle argumenten + loonkost berekening enz. Antwoord: we zien het wel hoe het uitdraait. Mijn collega is geflipt, stoel omver gekieperd en begon met de papieren te zwaaien over lonen en dit en dat, maar er werd gewoonweg niet op in gegaan. Blijkbaar "omdat de directie het heeft beslist". Argumentatie: "omdat de directie het beslist heeft". Totaal geen punten dat die hebben om te weerleggen.. Mijn sales mensen vragen al drie jaar voor een loonsverhoging, maar dat budget is er niet. Mijn mensen vragen beter materiaal. maar dat budget is er niet.

Maar iemand beneden zetten, die TOTAAL overbodig is, awel se, dat budget dat vinden ze.

Al 2 weken of langer is er gesprek uit directie om een onthaal medewerker te zetten in onze showroom.
Ik ben hier tegen aangezien er niet veel tot bijna geen werk is voor dit type persoon. Zie ontvangen klant nihil, pakjes ontvangen nihil. Dus alleen telefoons opnemen, maar mijn collega heeft besloten om dit op zich te nemen. Hierdoor zorgt er dus een vrijheid bij mij (Hoofd Sales) en mijn andere collega van de Sales.

Toch moet de directie (baas, directeur marketing, boekhouding) meer argumenten hebben dan effectieve bewijzen om iemand niet beneden te zetten. Bij deze dan een sales meeting gehouden en letterlijk puntjes als peuters opgesomd waarom wel en waarom niet. Ergste is dat we vroeger iemand gezet had beneden die ook offertes maakte en die verveelde zich te pletter omwille te weinig werk. Blijkbaar zijn de drie musketiers dit vergeten.

Resultaat: daarnet meeting gehouden en is er zo maar beslist om toch iemand beneden te zetten ONDANKS alle argumenten + loonkost berekening enz. Antwoord: we zien het wel hoe het uitdraait. Mijn collega is geflipt, stoel omver gekieperd en begon met de papieren te zwaaien over lonen en dit en dat, maar er werd gewoonweg niet op in gegaan. Blijkbaar "omdat de directie het heeft beslist". Argumentatie: "omdat de directie het beslist heeft". Totaal geen punten dat die hebben om te weerleggen.. Mijn sales mensen vragen al drie jaar voor een loonsverhoging, maar dat budget is er niet. Mijn mensen vragen beter materiaal. maar dat budget is er niet.

Maar iemand beneden zetten, die TOTAAL overbodig is, awel se, dat budget dat vinden ze.

Wedden dat die persoon al is aangeworven maar dat je het gewoon nog niet weet?

Wedden dat die persoon al is aangeworven maar dat je het gewoon nog niet weet?
Neen dat nog niet want ze hebben zonet samengezeten met de vacatures en ik mag morgen de finale versie gaan goedkeuren. Ik kan u verzekeren dat die persoon - blond haar moet hebben , blauw ogen, bijna top-atletisch moet zijn, zes talen spreken, geen sociale media mag hebben, op 1 hand mag staan en ondertussen een omelet kan bakken en dan neem ik hem aan.

Neen dat nog niet want ze hebben zonet samengezeten met de vacatures en ik mag morgen de finale versie gaan goedkeuren. Ik kan u verzekeren dat die persoon - blond haar moet hebben , blauw ogen, bijna top-atletisch moet zijn, zes talen spreken, geen sociale media mag hebben, op 1 hand mag staan en ondertussen een omelet kan bakken en dan neem ik hem aan.
Oja ook max 22 jaar en minstens 15 jaar relevante ervaring kan aantonen.

Terug
Bovenaan