Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Kunt voorstellen dat de zaakvoerder dat werk op zich neemt, aangezien jullie vol zitten.

Hij verkoopt nu eenmaal de diensten bij de klanten, dan is hij uiteindelijk degenen die nu de brol mag opkuisen.
Klinkt logisch maar werkt jammer genoeg meestal niet op die manier.
Nuja het is dat of meer mensen met een depressie thuis.

Kunt voorstellen dat de zaakvoerder dat werk op zich neemt, aangezien jullie vol zitten.

Hij verkoopt nu eenmaal de diensten bij de klanten, dan is hij uiteindelijk degenen die nu de brol mag opkuisen.

Ja dat dacht ik ook al, maar kans gaat klein zijn.
Allee tis ne brave baas toch qua vrijheid enzo maar echt ni bekwaam voor da werk.
Mja ik feite zou ik 't mij niet moeten aantrekken als da bij die klanten misloopt.
Maar ik wil wel dan met fierheid of zonder schaamte kunnen zeggen waar ik werk als ik door stad loop 😅
En als hij dan zo een hoop dossiers naar de botten helpt.
Mja, we shall see zei de blinde

Ja dat dacht ik ook al, maar kans gaat klein zijn.
Allee tis ne brave baas toch qua vrijheid enzo maar echt ni bekwaam voor da werk.
Mja ik feite zou ik 't mij niet moeten aantrekken als da bij die klanten misloopt.
Maar ik wil wel dan met fierheid of zonder schaamte kunnen zeggen waar ik werk als ik door stad loop 😅
En als hij dan zo een hoop dossiers naar de botten helpt.
Mja, we shall see zei de blinde
Ik wist niet dat gij dat nog kende :unsure:

Denk dat we een van deze eens tegoei moeten zitten om uit te klaren hoe hij dat allemaal precies ziet.
Zoals het er nu uitziet gaan ze mijn huidig teamlid (interim, met toch al enige ervaring) vanaf september laten gaan en krijg ik in de plaats 1 schoolverlater, 1 leercontracter en nog 2 stagiairs (elk 1 dag/week). "Ge krijgt extra volk want het wordt superdruk".
Absoluut geen gezonde mix imo
Bij ons blijft een stagiair (enkel in jun tem sept) +/- 1 maand , en dat vraagt echt wel bijna 20-25% van uw tijd. Laat staan dat je er 3 hebt.
Dan heb je nog 25-40% voor eigen werk :(

Dikke 10 dagen terug zat ik nog te janken van de stress en nu dit. Was net blij dat ik nog es een nacht heb kunnen doorslapen vannacht. Gisterennamiddag mij een half uur in bed moeten leggen omdat ik de nachten ervoor tussen 3-6 uur wakker word en niet meer kan slapen. Pffffff
Euhm, ik heb net hetzelfde gezien bij mijn vorige baas. Hij werkte van 's morgens tot 's avonds & kreeg door zijn huidige project veel stress. Maar is nadien wel enkele maanden uitgevallen door een burnout.
Dus probeer dit zeker een beetje in de gaten te houden. Je mag zeker al eens langs een huisarts passeren hoor.

Slaap is daarnaast levensnoodzakelijk. Je lichaam rust niet enkel uit, maar verwerkt ook alle emotionele zaken van de dag ervoor om de dag erna terug volledig klaar te zijn voor nieuwe zaken. Minder slapen, veel stress, nog minder slapen is helaas een vicieuze cirkel die je zelf moet proberen te doorbreken (minder/ander werk opnemen, (ziekte)verlof nemen, oorzaak proberen aan te pakken, goed ontspannen).

@kay-gell Ik kan de mensen hierboven alleen maar bijtreden. Laat het niet zover komen dat jij en je gezondheid de dupe worden van een ongezonde werksfeer.

Eigen ervaring (daarom niet toepasbaar op jou, maar voor wat het waard is): een zeer interessante job, met een degelijk look en zeer fijne collega's maar ik had niet door dat ik een paar jaar lang van piekmoment naar piekmoment ging en de (chronische) stress zich in mijn lijf opstapelde. Tot het punt dat ik eronderdoor ben gegaan en het mij bijna een jaar (en mijn relatie) heeft gekost om terug uit die put te kruipen. Ik ben wel blijven werken, aan een verminderd tempo, maar was niet te genieten. In overleg met mijn werkgever (na een eigen voorstel van oplossing) heb ik een nieuwe manier van werken gevonden dus ik zit nog steeds op dezelfde plek met die interessante job en fijne collega's maar zónder dat teveel aan stress.

Als ik dezelfde signalen herken bij mensen rond mij, vind ik het mijn plicht op zijn minst te waarschuwen. Wat die mensen er daarna zelf mee doen, is hun zaak. Maar - om nog maar eens op dezelfde nagel te kloppen - offer je eigen gezondheid niet op voor wat uitendelijk maar je job is. Dus: indien je daar graag blijft werken (en die indruk geef je) probeer dan samen met die brave baas van je toch maar naar een oplossing te zoeken. Bij mij heeft die weg naar een oplossing uiteindelijk nog ongeveer een jaar geduurd, maar alleen al het zicht op licht aan het einde van de tunnel hielp om het allemaal weer wat draaglijker te maken.

Oké, ik weet da 't vies kinderachtig is en fout en dit en dat, maar bon. Ffkes op Teams gekeken van een collega die echt lang weg was die met een andere collega aan 't chatten was. Bleek dus dat ik volledig door de stront wordt getrokken terwijl ik hem echt als een vriend zie.
Alright, ik ben misschien Ivo Naïvo, maar toch wel kut.

Ik sluit me aan bij de rest @kay-gell.
Hier veel te lang doorgegaan, heel zware burn-out gehad, 2j totaal niet kunnen werken, niet met de auto kunnen rijden, niet als mens normaal kunnen functioneren en ook nooit volledig hersteld. De gevolgen kunnen dus HEEL zwaar zijn.
Bespreek het desnoods EERST met je huisarts en stap dan meet geïnformeerd over waar je nu staat, naar je baas.

Oké, ik weet da 't vies kinderachtig is en fout en dit en dat, maar bon. Ffkes op Teams gekeken van een collega die echt lang weg was die met een andere collega aan 't chatten was. Bleek dus dat ik volledig door de stront wordt getrokken terwijl ik hem echt als een vriend zie.
Ouch, dat doet echt pijn. Had iets gelijkaardigs meegemaakt van een persoon die ik zelfs nog geholpen heb met het één en ander. Als gevolg daarvan ben ik wat meer gesloten geworden en deel ik ook nauwelijks nog niets over m'n eigen privéleven terwijl dat voorheen wel de norm was (bij zowel mij als m'n collega's).

Laatst bewerkt:
Goh ja ... je weet nooit wat een ander over u denkt & wat er allemaal qua achterklap de ronde gaat.

Ik moet het ni weten, trek het mij ook niet aan. Collega's zijn ook maar dat eh ... collega's.
Het is & blijft een competitieve omgeving waar iedereen uiteindelijk meer wil verkrijgen dan een ander. Hoeveel jaloezie er niet uit de grond schiet als men te weten komt dat jij pakweg 50% meer verdient dan een ander. Meestal door ervaring, anciënniteit, inzet over de vele jaren, etc. (maar dat negeert men snel).

Anyway ... je komt er joviaal mee overeen zolang je daar aan 't werk bent & zodra je vertrekt hoor je er nooit meer van.
9 keren v/d 10 is dat hoe het uitdraait. Zelfs al krijg je regelmatig wel eens de cliché opmerkingen van 'we blijven wel in contact etc.'.

Bottom line ... heb nog maar heel weinig gemerkt dat 'vrienden' op het werk ook echt 'vrienden' zijn (tenzij je ze natuurlijk al kende van voor dat je werkte of zo eh).

As for sharing & caring ... ik heb geen probleem met te klappen over privé zaken. Maar sommige dingen horen nu niet echt thuis op 't werk. Bij wijze van voorbeeld eens klagen over uwe vent/madam tot daar aan toe, maar ge moet nu ook weer niet gaan rond bazuinen dat ge elke week op een ander gaat natuurlijk.

Hopelijk toch werk gerelateerd en niet op uiterlijke of fysieke kenmerken?

Hopelijk toch werk gerelateerd en niet op uiterlijke of fysieke kenmerken?
Laten we zeggen dat ik in een zeer multiculti bedrijf werk en ik soms die Belg wordt gezien. Vanalles eigenlijk, combi van 't feit dat ik veel te open ben onder andere.
Racisme racisme, maar andersom, racisme naar Belgen toe?

Laatst bewerkt:
Ik sluit me aan bij de rest @kay-gell.
Hier veel te lang doorgegaan, heel zware burn-out gehad, 2j totaal niet kunnen werken, niet met de auto kunnen rijden, niet als mens normaal kunnen functioneren en ook nooit volledig hersteld. De gevolgen kunnen dus HEEL zwaar zijn.
Bespreek het desnoods EERST met je huisarts en stap dan meet geïnformeerd over waar je nu staat, naar je baas.
Hier ook zoiets. Op m'n 28ste er onderdoor gegaan wegens teveel stress en teveel op m'n nek te halen op 't werk. Veranderd van job, nog altijd hard werken maar als m'n laptop toegaat interesseert het me geen fluit of m'n werk ontploft.
Uiteindelijk heeft het toch een paar jaar geduurd voor ik volledig erbovenop was.

Niet meer slapen snachts was bij mij het teken dat ik op mijn vorige job weg moest. Het is gewoon onmogelijk dat dat niet op je privé leven doorweegt @kay-gell. En dan is het tijd om het schip te verlaten.

Goh ... 'k moet zeggen dat het bij mij sterk verminderd is sinds de Corona.

Voor de Corona werkte ik gelijk al jaren aan een stuk zo goed als 7 op 7. Zo wel met perioden, maar telkens vele weken, soms maanden na mekaar.
Met uitschieters in 't weekend waar er dagen van 12u+ gedraaid werden om deadlines te halen.
Sinds de Corona ons thuis gezet heeft +1,5j geleden heb ik nog nauwelijks weekend werk moeten presteren.
Hier & daar eens, maar praktisch de moeite niet, zeker in vergelijking met.

Ik hou mij ook veel meer aan mijn uren, waardoor ik niet meer met een chronisch overschot aan onbetaalde overuren zit. Idem, er zijn zeker nog wel wat uren te veel, maar bij lange zoveel niet meer.
Gewoon al 't gedoe van de verplaatsing die weg valt geeft ook extra tijd (niet meer over & weer naar BXL). Maar in BXL deed ik ook regelmatig extra uren om niet in de file te staan (dus 'na' de file te vertrekken). Dus bovenop de verplaatsing zelf, is dat nu ook niet meer nodig.

Wtf kabel wisselen? Bij de politie hebben wij ook een beveiligd netwerk maar we kunnen ook op het gewone internet met citrix. In welke prehistorische tijd werken ze daar nog?

Afhankelijk van het type of soort militair materiaal dat men in dat bedrijf bewerkt kan het gerust zijn dat die policy van buitenaf opgelegd wordt hoor. Dat bedrijf moet in compliance blijven met de eisen van de klant.

't is bovendien niet alsof je Belgische overheidsinstanties kan gebruiken als lichtende bakens van informaticabeveiliging.

Afhankelijk van het type of soort militair materiaal dat men in dat bedrijf bewerkt kan het gerust zijn dat die policy van buitenaf opgelegd wordt hoor. Dat bedrijf moet in compliance blijven met de eisen van de klant.

't is bovendien niet alsof je Belgische overheidsinstanties kan gebruiken als lichtende bakens van informaticabeveiliging.
Is idd in opdracht van een buitenlandse holding

Terug
Bovenaan