Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Wel, als je het dan toch erbij neemt, moet je maar zo denken: IT'ers hebben over het algemeen te weinig beweging. Door de poort niet te herstellen en jou als portier in te schakelen, wil jouw klant er eigenlijk voor zorgen dat jij toch aan je 10.000 stappen per dag komt.
Volledige on-prem omgeving zonder internet dus ik moet eigenlijk constant naar iedereen zijn/haar bureau lopen als er iets is :p

Volledige on-prem omgeving zonder internet dus ik moet eigenlijk constant naar iedereen zijn/haar bureau lopen als er iets is :p
Say what? Niemand binnen het bedrijf kan met elkaar communiceren via mail/skype/teams/tickets/whatever?
Is er dan behalve een IT'er die portier moet spelen ook een IT'er die de tamtam en rooksignalen verzorgt?

Say what? Niemand binnen het bedrijf kan met elkaar communiceren via mail/skype/teams/tickets/whatever?
Is er dan behalve een IT'er die portier moet spelen ook een IT'er die de tamtam en rooksignalen verzorgt?
Hm ja, via het interne netwerk gaat dat wel. Skypen kan intern, mailen kan intern en extern, ticketsysteem intern.
Als ze internet willen of een Skype/Teams call met iemand extern willen dan moeten ze in een ruimte gaan zitten en de kabel wisselen

Wtf kabel wisselen? Bij de politie hebben wij ook een beveiligd netwerk maar we kunnen ook op het gewone internet met citrix. In welke prehistorische tijd werken ze daar nog?

Hebben ze hier ne fotograaf gevraagd voor foto's op het werk.

Maar ze heeft geen softboxen mee en de lichtinval is hier nu niet ideaal.
Hadden ze nu misschien gedacht aan ne fotograaf die wel softboxen heeft, de collega's al kent, de locatie vanbuiten kent en dat ook perfect had gekund he. 🤔

Ik dus, dat ben ik.

Hebben ze hier ne fotograaf gevraagd voor foto's op het werk.

Maar ze heeft geen softboxen mee en de lichtinval is hier nu niet ideaal.
Hadden ze nu misschien gedacht aan ne fotograaf die wel softboxen heeft, de collega's al kent, de locatie vanbuiten kent en dat ook perfect had gekund he. 🤔

Ik dus, dat ben ik.
Maar wie moet er dan foto's nemen van u, het uithangbord van het kantoor :)

Bedrijf stapt vanaf September mee in een duaal leren project. Kan ik op zich alleen maar aanmoedigen. Maar plots komt de baas af : Aja, ik ga u als mentor inschrijven dan, ge moogt dan 2 dagen cursus gaan volgen en oja, ff een uittreksel uit uw strafregister bezorgen (model 2, wegens werken met minderjarigen dus blijkbaar).
Ook nog geen echte problemen mee.
Maar als ik vraag of hij dan ook in mijn, verder al goedgevulde, planning en taken daar rekening mee gaat houden komt er alleen wat gemompel. En toen ik vroeg wat dat ging schuiven werd het helemaal stil.

Denk dat we een van deze eens tegoei moeten zitten om uit te klaren hoe hij dat allemaal precies ziet.
Zoals het er nu uitziet gaan ze mijn huidig teamlid (interim, met toch al enige ervaring) vanaf september laten gaan en krijg ik in de plaats 1 schoolverlater, 1 leercontracter en nog 2 stagiairs (elk 1 dag/week). "Ge krijgt extra volk want het wordt superdruk".
Absoluut geen gezonde mix imo

Ondanks dat ik onlangs es een rustig dagske had is 't enorm druk op het werk met de bijhorende stress, slapeloze nachten,... tot gevolg.
Zeker nu september in aantocht is en we terug gaan moeten vergaderen (bijna altijd 's avonds)
Nu heeft één van de collega's zijn opzeg gegeven en zal nog een week of 3 denk ik hier zijn.
Maar al dat werk gaat verdeeld moeten worden. En ik samen met een andere collega zijn de enige die er al jaren rondlopen, de rest is relatief nieuw en zit al vol qua werk (wij ook se).

Maar als we dat werk naar de nieuwe doorschuiven gaan die ook uitvallen omdat dat te veel werk wordt gewoon. Dat loopt mis, heb ik al vaak genoeg gezien.

Iemand nieuw zoeken is allesbehalve simpel en eer die echt mee zijn dan zijn we weer een half jaar verder.
Maar zelfs als ik of m'n andere collega maar een klein beetje werk bij krijgen gaan we ook echt erdoor gaan.
Begin vorige week ben ik nog gaan zeggen dat ik dit niet kan blijven volhouden.

Enige optie is klanten buitengooien maar dat gaat nooit gebeuren.
Zowel ik als de andere "ancien" weten niet hoe we dat gaan oplossen.
Ik word er echt ongelukkig van als ik zie welk werk ik nu al een dag moet wegzetten, hoe vaak ik gebeld wordt en de hoeveelheid mails. Daar komen dan nog dus de vergaderingen bij op korte termijn en dat werk van degene die gaat vertrekken (?).

Dikke 10 dagen terug zat ik nog te janken van de stress en nu dit. Was net blij dat ik nog es een nacht heb kunnen doorslapen vannacht. Gisterennamiddag mij een half uur in bed moeten leggen omdat ik de nachten ervoor tussen 3-6 uur wakker word en niet meer kan slapen. Pffffff

Ondanks dat ik onlangs es een rustig dagske had is 't enorm druk op het werk met de bijhorende stress, slapeloze nachten,... tot gevolg.
Zeker nu september in aantocht is en we terug gaan moeten vergaderen (bijna altijd 's avonds)
Nu heeft één van de collega's zijn opzeg gegeven en zal nog een week of 3 denk ik hier zijn.
Maar al dat werk gaat verdeeld moeten worden. En ik samen met een andere collega zijn de enige die er al jaren rondlopen, de rest is relatief nieuw en zit al vol qua werk (wij ook se).

Maar als we dat werk naar de nieuwe doorschuiven gaan die ook uitvallen omdat dat te veel werk wordt gewoon. Dat loopt mis, heb ik al vaak genoeg gezien.

Iemand nieuw zoeken is allesbehalve simpel en eer die echt mee zijn dan zijn we weer een half jaar verder.
Maar zelfs als ik of m'n andere collega maar een klein beetje werk bij krijgen gaan we ook echt erdoor gaan.
Begin vorige week ben ik nog gaan zeggen dat ik dit niet kan blijven volhouden.

Enige optie is klanten buitengooien maar dat gaat nooit gebeuren.
Zowel ik als de andere "ancien" weten niet hoe we dat gaan oplossen.
Ik word er echt ongelukkig van als ik zie welk werk ik nu al een dag moet wegzetten, hoe vaak ik gebeld wordt en de hoeveelheid mails. Daar komen dan nog dus de vergaderingen bij op korte termijn en dat werk van degene die gaat vertrekken (?).

Dikke 10 dagen terug zat ik nog te janken van de stress en nu dit. Was net blij dat ik nog es een nacht heb kunnen doorslapen vannacht. Gisterennamiddag mij een half uur in bed moeten leggen omdat ik de nachten ervoor tussen 3-6 uur wakker word en niet meer kan slapen. Pffffff
Klinkt alles behalve gezond.
Wilt de zaakvoerder iemand extra aannemen? En betaald de functie naargelang het werk dat je krijgt voldoende?
Hier zoeken ze ook constant nieuw volk, maar ze betalen er niet naar en dan raar opkijken als ze niet af en toe overuren willen doen of extra werk willen bijnemen en weggaan na paar maand.

Klinkt alles behalve gezond.
Wilt de zaakvoerder iemand extra aannemen? En betaald de functie naargelang het werk dat je krijgt voldoende?
Hier zoeken ze ook constant nieuw volk, maar ze betalen er niet naar en dan raar opkijken als ze niet af en toe overuren willen doen of extra werk willen bijnemen en weggaan na paar maand.

Ja iemand extra zoeken zullen ze niet moeilijk over doen en 't loon is wel OK.
Enfin ik doe 't werk ook graag dus, zonder de overkill vind ik dit perfect maar ja mensen vinden die 't ook graag doen is niet easy helaas.

Ja iemand extra zoeken zullen ze niet moeilijk over doen en 't loon is wel OK.
Enfin ik doe 't werk ook graag dus, zonder de overkill vind ik dit perfect maar ja mensen vinden die 't ook graag doen is niet easy helaas.
Kunt voorstellen dat de zaakvoerder dat werk op zich neemt, aangezien jullie vol zitten.

Hij verkoopt nu eenmaal de diensten bij de klanten, dan is hij uiteindelijk degenen die nu de brol mag opkuisen.

Terug
Bovenaan