Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

En op een map met je scrollwieltje klikken opent die map ineens in een nieuw tabblad. Exact hetzelfde gedrag als tabbladen in een browser. En wacht tot je de combinatie windows+v leert. :unsure: Een jaar of twee dankzij iemand in deze thread leren kennen en dat was echt een openbaring.
lol, ik kende het enkel omgekeerd: op een tab klikken met je scrollwieltje sluit de tab. Dat werkt in verschillende programma's trouwens: in uw browser, in uw explorer, in Inventor, mailclient, ... Inventor kunt ge wel doen crashen als ge zo te veel tabs achter elkaar sluit heb ik gemerkt :p
en als ge shift indrukt terwijl ge klikt op bijv. het excel icoontje of browsericoontje in uw taakbalk dan opent ge een nieuwe instantie van dat programma. Dat is ook wel een timesaver.

Als ik dit allemaal lees is het probleem van Windows vooral dat zij die extra features niet goed zichtbaar maken voor de gebruikers. Interne opleidingen bij grote kmo s zijn echt meer en meer nodig

Ik ga de details niet uit de doeken doen, maar danku, je hebt ons zonet een paar dagen development voor een custom feature bespaard...
Dus ik ben nu onbewust een consultant geworden (bezorg uw btw-nummer maar via PM, de factuur volgt). Ik voel me anders. Zo... vuil precies.

two-face-what-do-you-want.gif

Maar blij om te helpen. Altijd benieuwd naar het verhaal. :unsure:

Als ik dit allemaal lees is het probleem van Windows vooral dat zij die extra features niet goed zichtbaar maken voor de gebruikers. Interne opleidingen bij grote kmo s zijn echt meer en meer nodig
Ik denk algemeen. Er zijn zo van die simpele zaken die echt een enorme tijdsbesparing kunnen opleveren, als je er maar tijdig van weet.
Nog zo'n voorbeeld; een paar jaar geleden leerde ik echt heel toevallig de functie x.zoeken in Excel kennen terwijl ik daarvoor zeven jaar lang quasi dagelijks verticaal zoeken gebruikte. Is ook zo'n kleintje, maar in de vier à vijf jaar sinds ik dat gebruik heeft me dat echt al enorm veel frustraties en tijd bespaard.
Er moeten nog zo van die kleine zaken zijn, maar je moet het maar weten. Die tabs in Windows Explorer ben ik ook maar toevallig teweten gekomen door een artikel op Pc Gamer.com te lezen.
We zijn een vrij groot bedrijf waarbij honderden personen dagelijks hun computer gebruiken. Updates worden centraal uitgerold, maar nergens krijg je dan een nieuwsbrief dat nu in Windows functie X of Y beschikbaar is. Doodjammer.

En op een map met je scrollwieltje klikken opent die map ineens in een nieuw tabblad. Exact hetzelfde gedrag als tabbladen in een browser. En wacht tot je de combinatie windows+v leert. :unsure: Een jaar of twee dankzij iemand in deze thread leren kennen en dat was echt een openbaring.
Today I learned... en ik ben al 13 jaar een IT professional :unsure:

Today I learned... en ik ben al 13 jaar een IT professional :unsure:
Ik bezig die tabs al sinds den dag dat die update uitgerold is. Vaak zijn updates nauwelijks te merken behalve door de extra bugs die ermee mee komen.
Maar in dit geval was dat wel een interessante voor mij. Ik ben dan ook iemand die vrijwel constant vanalles & nog wat open heeft staan tijdens het uitvoeren van m'n werk. Dus ik probeer al jaar en dag daar toch ietwat structuur in te brengen door verschillende tabs te groeperen in de verschillende windows. Basically, proberen orde brengen in de chaos.

Bv. in de browser 1 'instance' met de Jira tabs in, een andere 'Azure klant A', een ander met 'research topic A' & nog een ander met 'documentation topic B', etc.
Nu, in mijn geval is 't nog erger, want regelmatig dan nog meerdere browser profile tegelijk open voor verschillende klanten. 😅
Mor soit, in Windows Explorer was dat niet mogelijk & deze update maakte toch mogelijk om ook daar wat te groeperen. Dus ik was er vroeg bij. :sneaky:

Nuja, je kan er toch niet echt 'naast kijken'? Er staat altijd een '+' naast de tabs & de layout is echt een 'tabbed layout' geworden ipv gewoon de naam v/d folder in de header. Dus ik heb geen artikels of release notes nodig gehad om die feature te vinden.
Ik merk maar al te vaak 't verschil als ik op servers kom waar die feature nog niet op staat.

Ik gebruik altijd ctrl+doubleleftclick om ze in een ander window te openen. Ik vind die tabs ni handig.

Labbekakfiguren hier en masse.

Een werkje van 10 minuten. Maar laat ons er eerst 3 uur over zagen en klagen.

Dan is het middagpauze weldra, gaat ook leukweg 1,5 uur duren. Minstens welteverstaan.

Zelf kan je maar weinig doorwerken, omdat je afhankelijk bent van die labbekakfiguren.

Ooit moet er het besef komen dat toch wel erg veel rode lijnen worden overschreden denk je, maar neet niets.

Laatst bewerkt:
er in de laatste rond alsnog uit gelegen .
schriftelijke en mondelinge proef geslaagd, laatste was een "assesment".
klote, had er dan liever meteen uit gelegen, dan geen 2 dagen verspild natuurlijk.
maar ja, het is een "leerschool" zeker... (y)

Weer n hoop verbale agressie naar het hoofd geslingerd gekregen, overgoten met plat racisme

Gelukkig kan ik dat wel van me af laten glijden en weet ik dat die mensen het niet persoonlijk bedoelen, maar jongens toch dat ge nie beschaamd zijt en in wat voor n leefwereld lopen sommige rond

Terug
Bovenaan