Er zijn sommige collega's waarvan je weet dat die niet aan het werken zijn als ze thuiswerken. Mij kan het niet veel schelen of je nu aan het werken bent of niet. Maar zorg dat je beschikbaar bent als mensen u telefonisch willen contacteren.
Ik heb zo een collega die constant op groen staat maar die is gewoon nooit te bereiken. Ik geef nu gewoon haar rechtstreeks nummer, ben het echt moe.
Wij hebben hier ook zo'n collega.. vorige week wens ik die om 10u te bereiken via Teams.
Antwoord "ik zit mn inkopen te doen..ik bel straks terug"
Of ook "ik ben aan het koken"
Of nog eentje..neemt op terwijl die collega doodleuk aan de kassa staat
En ik zeg er niks van hogerop..want we waren een team van 2,5 personen (ik tel die ene collega maar als een halfke).
Die collega werkt hier al 30jr...en heeft minder kennis van ons productgamma als mezelf...die er 1,5jr werkt. Die stelt na 30jr nog steeds vragen die ik na een maand werken niet meer had durven vragen.
En sinds kort is er een voltijdse collega weggevallen...en is het dus enkel mezelf en die collega die de kantjes ervan af rijdt... Als ik haar "aangeef", bestaat de kans ook dat ik die verlies. En mensen die vertrekken, worden niet vervangen bij ons (slechte verkoop momenteel).
Terzijde, nog mensen waar ze op het werk echt nijpen is met budgetten en het randje kantje herstructureringen zijn?
Hier zijn de arbeiders al op 50% TW...meanwhile de sales die gewoon nog steeds aant aanmodderen en de oude sales visie heeft en niet wenst te veranderen.
Mij hadden ze (via HR zelf) 2-3 maand geleden opslag beloofd in januari..ben benieuwd.
Van 2 andere collega's gelijksoortige verhalen gehoord. Opslag beloofd geweest door n+1. Intussen zijn hun n+1 veranderd...en zien ze de opslag voorbij gaan. Die twee zijn dan ook zelf vertrokken.
Ikzelf ben binnen het bedrijf uitgegroeid tot "de messias met de meeste technische kennis" (woorden van manager)..dus als ik vertrek, zitten ze wel wat in de shit. Die technische kennis heb ik verworven door collega's die intussen ook weg zijn.
Dus benieuwd of ze in januari ook plots gaan zeggen "oei nee..slechte cijfers dit jaar..geen opslag".
Meanwhile toch redelijk wat mensen die vertrekken en niet vervangen worden.
Enerzijds denk ik "oh spijtig wel.."
Anderzijds denk ik "nice..dat is minder kans dat anderen buitengesmeten worden ivm een mogelijke herstructurering"