Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

on topic: mijn baas zijn vader die in spanje buitenverblijf heeft. z'n bank account is geblokkeerd.
ahja was mede titularis met z'n vrouw, die is gestorven, en heeft nooit moeite gedaan dit aan te geven daar.

nu hebben ze opeens inkomsten bewijzen van die overleden vrouw nodig.. allemaal genegeerd natuurlijk.
nu bank account blocked.

los het maar op zegt hij. euch.. 1) ik spreek geen spaans
2) je kreeg genoeg brieven om dit op te lossen (evt. rekening sluiten, en alles overzetten naar eigen rekening)

maar nu moet IK het oplossen. mjah hoort toch niet bij mijn job denk ik zo. FU.
Gewoon zijn mail met opdrachten deleten en je er niet meer druk in maken!

on topic: mijn baas zijn vader die in spanje buitenverblijf heeft. z'n bank account is geblokkeerd.
ahja was mede titularis met z'n vrouw, die is gestorven, en heeft nooit moeite gedaan dit aan te geven daar.

nu hebben ze opeens inkomsten bewijzen van die overleden vrouw nodig.. allemaal genegeerd natuurlijk.
nu bank account blocked.

2) je kreeg genoeg brieven om dit op te lossen (evt. rekening sluiten, en alles overzetten naar eigen rekening)

Toon gewoon uwe avatar van BG aan uwe baas. :tongue:
It aint your problem.

De vader van uw baas zit rechtover u? Dan gewoon zeggen: 'sorry, ik kan geen spaans, en dat hoort eigenlijk niet bij mijn job'
a6llp0.jpg

nu bank account blocked.

Dreigbrief naar spanje sturen dat jullie tarieven op spaanse producten zullen invoeren :coolbrows:

Alé Trump, das toch voor tijdens je werkuren? Why not? ChatGPT of Copilot de brieven laten lezen, en eentje laten opmaken, printen, in enveloppe steken, en dan die mens naar de post laten gaan om het aangetekend te verzenden.

AI maakt alles zoveel makkelijker.

Klanten mogen idiote vragen stellen. Het is onze taak als ambtenaar om ten alle tijden klantvriendelijk te zijn.

Ten alle tijden zou ik nu toch ook zeker niet zeggen hoor.

Nu ik volg hem wel deels, als wij communiceren per officiële brief dan communiceren wij per brief en die is duidelijk.

Dan moet je niet bellen, mailen om te shoppen voor een ander antwoord te krijgen, we staan niet op de markt - mja dat maakt ik hun wel duidelijk (1 keer, daarna ook delete)

Andere overheidsdiensten en hun begaaide GDPR regels, ik heb beroepsgeheim, en jullie informatie nodig om mijn dossiers in orde te krijgen. Komt niet af met GDPR regels of met de vraag of de aanvrager langs mij zit.

Nie om met verwijten te gooien, maar dat heb ik van één van jou collega's ook al te horen gekregen "wegens gdpr..."

Fout antwoord 😂

Dus nieve PC halen, oude direct afgeven? Literally NO option. Ik moet m'n oude minimum een paar dagen, liefst zelfs paar weken kunnen bij houden to be fair.

Mja als je afhankelijk bent van uw specifiek stukje plastiek en edelmetalen is uw IT departement gewoon niet goed bezig. Op een persoonlijk toestel zou niks relevant mogen staan

Ten alle tijden zou ik nu toch ook zeker niet zeggen hoor.

Nu ik volg hem wel deels, als wij communiceren per officiële brief dan communiceren wij per brief en die is duidelijk.

Dan moet je niet bellen, mailen om te shoppen voor een ander antwoord te krijgen, we staan niet op de markt - mja dat maakt ik hun wel duidelijk (1 keer, daarna ook delete)

Ben ik het niet mee eens.
Voor mij is klantvriendelijkheid het minste dat je kan doen. Wat niet wil zeggen dat dit wil zeggen dat je maar alles moet aanvaarden. Maar op een vraag een antwoord pennen ook al is het antwoord evident en voor ons 100% duidelijk. Dat hoort er gewoon bij.

Het maakt niet uit hoe duidelijk die brief is volgens u. Het moment dat uw contactgegevens erop staan en men stelt u een vraag. Dan antwoord je die gewoon. Als die 100% duidelijk is en was, dan moesten uw contactgegevens er zelfs niet opstaan.
Natuurlijk als iemand vraagt hoeveel krijg ik nu en je antwoord xxx€ en daarop komt het antwoord jamaar hoeveel is dat nu... dat is iets anders.
Maar in de volledige uitleg hierboven waar hij letterlijk heeft gesteld dat het antwoord een makkie is. Hij de volledige analyse heeft gemaakt om te achterhalen wat hij zou moeten antwoorden.
Dan is de minste moeite en de correcte afhandeling toch gewoon om een mail te sturen met het antwoord.

Lijkt mij gewoon de basis als we betaald worden met belastinggeld.

Mja als je afhankelijk bent van uw specifiek stukje plastiek en edelmetalen is uw IT departement gewoon niet goed bezig. Op een persoonlijk toestel zou niks relevant mogen staan
Goh, hangt toch van het profiel en de verwachtingen af. Als er geen of amper downtime mag zijn, snap ik oude laptop bijhouden. Zeker bij profielen met niche-functies die specifieke software nodig hebben die manueel installed is en niet managed is via SCCM of zoiets. Ook als management niet wilt dat die downtime hebben. Alles kan men wel installeren en instellen op een andere laptop hé, maar dat duurt ff.

Voor Jefke of Joske die voldoende hebben met de cookiecutter build en het enkel wat data en instellingen overzetten is, allemaal geen probleem. Je laat die één bepaalde dag op kantoor komen en dan is da vrij snel geklaard. Ouwe laptop wordt afgegeven, data overgezet, nieuwe laptop laten inloggen en valideren en dan stappen die weg met enkel de nieuwe laptop.

Goh, hangt toch van het profiel en de verwachtingen af. Als er geen of amper downtime mag zijn, snap ik oude laptop bijhouden. Zeker bij profielen met niche-functies die specifieke software nodig hebben die manueel installed is en niet managed is via SCCM of zoiets. Ook als management niet wilt dat die downtime hebben. Alles kan men wel installeren en instellen op een andere laptop hé, maar dat duurt ff.

Voor Jefke of Joske die voldoende hebben met de cookiecutter build en het enkel wat data en instellingen overzetten is, allemaal geen probleem. Je laat die één bepaalde dag op kantoor komen en dan is da vrij snel geklaard. Ouwe laptop wordt afgegeven, data overgezet, nieuwe laptop laten inloggen en valideren en dan stappen die weg met enkel de nieuwe laptop.
Geef die dan een VM, "niche en kritisch" is exact het argument om het niet op een of andere random zijn persoonlijk toestel te hebben. Wat als die morgen onder een bus ligt laptop en al.

En "op kantoor komen"? Dat is toch ook wel al een tijdje niet meer nodig.

Jullie kunnen het allemaal makkelijk zeggen... nooit in kmo gewerkt denk ik.
Wat heeft zijn vraag nu met een KMO te maken?
Privé is privé. Je moet ergens een lijn trekken want waar stopt dit anders ???

Straks gaat zijn vrouw van hem scheiden en zegt hij tegen u: Los het op Trump of er zwaait wat!

Geef die dan een VM, "niche en kritisch" is exact het argument om het niet op een of andere random zijn persoonlijk toestel te hebben. Wat als die morgen onder een bus ligt laptop en al.
Zoals ik zei, dan installeert men het op een andere laptop. Wat mogelijk is. Neemt gewoon tijd in beslag.

En "op kantoor komen"? Dat is toch ook wel al een tijdje niet meer nodig.
Voor een nieuwe laptop? Is bij ons de norm hoor, die worden niet shipped naar de mensen thuis.

Ben ik het niet mee eens.
Voor mij is klantvriendelijkheid het minste dat je kan doen. Wat niet wil zeggen dat dit wil zeggen dat je maar alles moet aanvaarden. Maar op een vraag een antwoord pennen ook al is het antwoord evident en voor ons 100% duidelijk. Dat hoort er gewoon bij.

Het maakt niet uit hoe duidelijk die brief is volgens u. Het moment dat uw contactgegevens erop staan en men stelt u een vraag. Dan antwoord je die gewoon. Als die 100% duidelijk is en was, dan moesten uw contactgegevens er zelfs niet opstaan.
Natuurlijk als iemand vraagt hoeveel krijg ik nu en je antwoord xxx€ en daarop komt het antwoord jamaar hoeveel is dat nu... dat is iets anders.
Maar in de volledige uitleg hierboven waar hij letterlijk heeft gesteld dat het antwoord een makkie is. Hij de volledige analyse heeft gemaakt om te achterhalen wat hij zou moeten antwoorden.
Dan is de minste moeite en de correcte afhandeling toch gewoon om een mail te sturen met het antwoord.

Lijkt mij gewoon de basis als we betaald worden met belastinggeld.

Goh ja, meestal staan mijn contactgegevens er niet op omdat ik geen beslissingen maak, maar ergens in dat traject heb ik die persoon een visitekaartje gegeven dus dan ben je voor hun de rechtstreekse lijn 😅

Tuurlijk, als je de mail op 5 seconden kan beantwoorden en het is zo enorm simpel, dan zucht eens en stuur die mail of copy paste de inhoud met een woordje uitleg.

Nu wij hebben ook een informerende rol natuurlijk dus als iemand spontaan informatie vraagt dan zal ik die ook geven.

Als iemand eerst solo slim wil spelen of toch wil proberen waarbij je digitaal of op papier wel wat vakjes moet aanduiden met "gelezen en begrepen" dan ben ik achteraf niet uw dienstverlener, maar de controlerende ambtenaar. Dan is uw dienstverlener uw boekhouder, soc secretariaat,...

Als ge boertig, onbeleefd, onbeschoft zijt, dan ben ik ook nietmeer "klant"vriendelijk.

Ik ben nie uwe pispaal omdat mijn loon belastingsgeld is.

Laatst bewerkt:
Goh ja, meestal staan mijn contactgegevens er niet op omdat ik geen beslissingen maak, maar ergens in dat traject heb ik die persoon een visitekaartje gegeven dus dan ben je voor hun de rechtstreekse lijn 😅

Tuurlijk, als je de mail op 5 seconden kan beantwoorden en het is zo enorm simpel, dan zucht eens en stuur die mail of copy paste de inhoud met een woordje uitleg.

Nu wij hebben ook een informerende rol natuurlijk dus als iemand spontaan informatie vraagt dan zal ik die ook geven.

Als iemand eerst solo slim wil spelen of toch wil proberen waarbij je digitaal of op papier wel wat vakjes moet aanduiden met "gelezen en begrepen" dan ben ik achteraf niet uw dienstverlener, maar de controlerende ambtenaar. Dan is uw dienstverlener uw boekhouder, soc secretariaat,...

Als ge boertig, onbeleefd, onbeschoft zijt, dan ben ik ook nietmeer "klant"vriendelijk.

Ik ben nie uwe pispaal omdat mijn loon belastingsgeld is.

Als uw contactgegevens er niet instaan. Dan heb je geen verplichting om te antwoorden. Als ze per toeval uw contactgegevens hebben dan ben je vrij om te antwoorden.
Ik ga er dan vanuit dat er een aparte procedure is via dewelke men aan info kan geraken of vragen kan stellen. En als het dan voor u is dan zal men intern u wel contacteren. Al zou ik, zoals je zelf ook al geopperd hebt toch nog antwoorden.

Al heb ik een licht andere insteek. Ik ga er nog altijd vanuit dat als ik goed doe, dat ik goed ontmoet. Zelfs als dat wil zeggen dat ik als de pispaal overkom. Ik bekijk het gewoon als mijn job en of ik nu x minuten bezig ben met Z of x minuten met deze mail te sturen. I don't really care.
Al zal ik wel rekening houden met mijn prioriteiten. En er kan altijd wel eens iets langs de kant vallen.

Maar die positie is een significant verschil met een dossier niet behandelen (en zelfs deleten) omdat jij als ambtenaar vindt dat het duidelijk is terwijl uw contactgegevens vermeld staan in de informatieve brief.
Dat het dan ook irritant kan zijn dat je zaken die voor u, ergo ons, evident lijken moet herhalen. Dan is mijn defacto antwoord... dat is onderdeel van de job. Suck it up. Doe uw big boy pants aan. En behandel dat gewoon.

Is voor mij het gezever dat er potentieel van zou kunnen uitkomen gewoon niet waard om mij door zo iets te laten kennen. Toch voor zolang we nog niet vervangen zijn door AI.

Jullie kunn3n het allemaal makkelijk zeggen... nooit in kmo gewerkt denk ik.
Ik werk zelf in een KMO en ben doorgestoten van stagiair naar vennoot. Geen haar op mijn hoofd dat er ooit aan gedacht zou hebben bij zo'n vraag van mijn baas "alé, ik zal het maar doen, dat is mijn baas".

Zoals iedereen je hier gewoon zegt, het antwoord is simpel. Naar je baas toe zeggen dat dit niet je job is om zijn privésituaties in het buitenland te gaan oplossen omdat hij daar te lui voor is. Als hij dan antwoord "jij moet doen wat ik je vraag" dan zeg je dat hij allicht niet goed op de hoogte is van wat hij precies van jou mag verwachten en dat je gerust daar wél je tijd in wil steken om hem een overzichtje te bezorgen van de taken die hij je mag geven.

Maw, geen platte vijg zijn naar je baas toe, dan zal hij in de toekomst ook geen belachelijke taken van je vragen (momenteel doet hij dat wel omdat hij weet dat je toch niet durft te weigeren).

Of nog anders gezegd, deze frustratie heb je volledig zelf in handen om dat op te lossen.... Wel doen dan.

Terug
Bovenaan