Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Het uitstelgedrag van mijn baas...

Een bepaald dossier ligt al klaar van eind maart, hij moet het gewoon eens bekijken en doorsturen maar dat blijft maar liggen.
Af en toe mailt/belt die klant wel eens naar mij waarna ik iedere keer hetzelfde verhaaltje afsteek "voorbereiding is klaar, is wat blijven liggen door dringender zaken/controles die ertussen kwamen maar staat nu op de planning om eerst af te werken".
Dat kan je 1 of 2 keer doen maar die uitvlucht blijft niet werken natuurlijk.

Vandaag belt die klant nog maar eens waarom ik zijn mail van vorige maand negeer...
Dat het probleem niet bij mij ligt kan ik niet zeggen vermits ik samen met mijn baas in 1 kantoorruimte zit :sop:

Op zo'n dagen verlang ik terug naar de vroegere jaren, toen we nog een onthaal/secretaresse hadden die zo'n dingen kon opvangen/afschepen.
Nu komen alle telefoons bij mij, boven op mijn normale werk.
Het standaard antwoord van mijn baas bij een telefoon is ook "ik heb geen goesting/ben bezig/...." dus ik moet het maar zelf zien op te lossen :unsure:

Aah, hebben wij dezelfde baas?

Ik forward mijn mails gewoon met de "klant" in CC.
X, dossier is door mij afgesloten op x, kan jij het nodige doen en "de klant" verder te woord staan.

No way dat ik op mijn kop maar zitten voor de luiheid van een ander

Ik had bij de bank gevraagd om een simpele kaartlezer op te sturen. Na 3 weken nog niks. Ik ben deze maar op het kantoor gaan halen.
Dat hangt van uwe makelaar af niet? Als ik een mailtje stuur naar mijn eigen kantoor hier in de buurt, dan krijg ik binnen de 24 uur een reactie en is het binnen de 48 uur steeds in orde (met quasi alles).

Tenzij ze het moeten opsturen (dan hangt het van Bpost af) maar dan krijg ik een berichtje dat het opgestuurd is.

Ik begrijp echt niet waarom wij geen directe contact nummer hebben bij andere overheidsinstanties.
Goed dat je dit forum dan hebt.

Hier zweven er overdag van haast elk departement wel enkelen rond. Directe contacten.

Niet dat je een deftig antwoord zal krijgen, maar anders toch ook niet?

Laatst bewerkt:
net vernomen dat ons bedrijf wereldwijd al zijn lokale IT'ers (service desk) gaat buitenzetten en vervangen door een Indisch bedrijf.

Vraag me wel af hoe die gasten vanuit India onze lokale problemen (waarvoor onsite presence nodig is) gaan oplossen.

net vernomen dat ons bedrijf wereldwijd al zijn lokale IT'ers (service desk) gaat buitenzetten en vervangen door een Indisch bedrijf.

Vraag me wel af hoe die gasten vanuit India onze lokale problemen (waarvoor onsite presence nodig is) gaan oplossen.
Van de ene dag op de andere zonder enige overgangsperiode? Is dat niet ergens vragen om een compleet 'rampscenario'?

Ik formuleer het verkeerd. Wat ik bedoel met een overgangsperiode: Je hebt bijvoorbeeld 10 man op ne helpdesk. Je vervangt geleidelijk aan een deel door Indiërs, je leidt deze op en je ziet eerst hoe goed of slecht dit werkt.

Wat Tomski zijn firma echter doet (of zo heb ik het toch begrepen) is: Men gooit gewoon heel de helpdesk buiten en zegt: Jullie mogen oprotten maar eerst moeten jullie nog die Indiërs opleiden. Als ik zoiets zou horen als medewerker dan knik ik maar denk ik: Ze kunnen de pot op.

Wat gaat Tomski zijn werkgever dan doen? Mij ontslaan (allé ik werk daar niet maar you get the picture) omdat ik te traag die mannen opleid? Haha.

Maar goed dat is de korte termijnvisie van hoger op waar men alleen naar de winstcijfers kijkt en waar iedereen toch maar een nummerke is he. Uiteindelijk overleeft men dit wel. Swoit.

Laatst bewerkt:
Ik formuleer het verkeerd. Wat ik bedoel met een overgangsperiode: Je hebt bijvoorbeeld 10 man op ne helpdesk. Je vervangt geleidelijk aan een deel door Indiër en je leidt deze op en je ziet eerst hoe dit werkt.

Wat Tomski zijn firma echter doet (of zo heb ik het toch begrepen) is: Men gooit gewoon heel de helpdesk buiten en zegt: Jullie mogen oprotten maar eerst moeten jullie nog die Indiërs opleiden. Als ik zoiets zou horen als helpdesk medewerker dan knik ik maar denk ik: Ze kunnen de pot op.

Wat gaat Tomski zijn werkgever dan doen? Mij ontslaan omdat ik te traag die mannen opleid? Haha.

Het is idd collectieve vervanging op 1 jan 2026.
Ik hou mijn hart al vast als we nog es lokale IT vragen hebben. Ik heb er gelukkig geen last van (rechten genoeg om mijn eigen ding te doen)

de regel zou ook zijn: IT probleem melden voor 12u 's middags = next businessday iemand onsite. Probleem om 13u is pas een dag later.

Laatst bewerkt:
En weten dat ik ook op die dienst gewerkt heb. Gelukkig op tijd overgeschakeld naar een customer facing business IT rol, daar gaan ze zo rap geen Sanjeebs kunnen uitsturen.

Het is idd collectieve vervanging op 1 jan 2025.
Ik hou mijn hart al vast als we nog es lokale IT vragen hebben. Ik heb er gelukkig geen last van (rechten genoeg om mijn eigen ding te doen)

de regel zou ook zijn: IT probleem melden voor 12u 's middags = next businessday iemand onsite. Probleem om 13u is pas een dag later.
2 dagen later? dus voor 13h, volgende werkdag. na 13h de werkdag erop?

Dus stel dat je laptop/whatever hardware kapot gaat na 13h, kun je eigenlijk anderhalve dag niks doen?

Veel sterkte voor jullie gebruikers.
Kindly do the needful

Ik formuleer het verkeerd. Wat ik bedoel met een overgangsperiode: Je hebt bijvoorbeeld 10 man op ne helpdesk. Je vervangt geleidelijk aan een deel door Indiërs, je leidt deze op en je ziet eerst hoe goed of slecht dit werkt.

Wat Tomski zijn firma echter doet (of zo heb ik het toch begrepen) is: Men gooit gewoon heel de helpdesk buiten en zegt: Jullie mogen oprotten maar eerst moeten jullie nog die Indiërs opleiden. Als ik zoiets zou horen als medewerker dan knik ik maar denk ik: Ze kunnen de pot op.

Wat gaat Tomski zijn werkgever dan doen? Mij ontslaan (allé ik werk daar niet maar you get the picture) omdat ik te traag die mannen opleid? Haha.

Maar goed dat is de korte termijnvisie van hoger op waar men alleen naar de winstcijfers kijkt en waar iedereen toch maar een nummerke is he. Uiteindelijk overleeft men dit wel. Swoit.

In zo'n structuren gaan er nog altijd een paar "brugpersonen" zijn. Ik zou het wel niet willen zijn :p. Want eigenlijk ben je gewoon degene die het moet oplossen als de offshore het niet in orde krijgt na 1 maand tijd :p.

Terug
Bovenaan