Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Uiteraard. Maar je hebt natuurlijk altijd mensen (en ook dokters) die menen dat de evenaar door hun gat loopt en vinden dat iedereen naar hun pijpen moet dansen.Als het briefje zegt dat je de woning mag verlaten en die controlearts komt zonder aankondiging, kan hij daar toch niets op zeggen?
Bij mijn baas moet je zelf gaan naar die controlearts als je briefje zegt dat je de woning mag verlaten.
Mag een werkgever je beoordelen op het wel of niet presteren van overuren? Lijkt me dat dit discriminerend werkt gezien niet iedereen dat kan doen.

Hangt natuurlijk van je job af. Een basis-ding kan je door een vertaalprogramme sleuren indien je het gewoon zelf moet verstaan. Maar als het complexer is met specifiek jargon, nuances en context of wanneer je moet antwoorden, is het iets anders. Niets zo onprofessioneel als een google translate antwoord dat compleet naast de kwestie is...'kent de taal niet'. Jezus Christus is dit echt nog een argument in deze tijden? Foto nemen, uploaden en voila, vertaald. Kleuterschool is gedaan op 16 jaar hoor.
Normaal niet maar niets belet hem om dat mee te nemen in zijn evaluatie bij promotie bv en hoe ga jij dan bewijzen dat hij u daarom discrimineert .Mag een werkgever je beoordelen op het wel of niet presteren van overuren? Lijkt me dat dit discriminerend werkt gezien niet iedereen dat kan doen.
Maar hoe weet je dat het over een breuk gaat?Bij een breuk zou ik al nooit een controlearts gestuurd hebben. Dus ik ben het daarmee eens hoor.
Dus élke persoon naar wie je een controlearts stuurde, werd arbeidsgeschikt verklaard? Laat me toe dit sterk te betwijfelen.Mensen die echt ziek waren zal ik niet getroffen hebben op die manier, en daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Tuurlijk is dat nog een argument. Google Translate slaagt er niet in om een ziektebriefje correct te vertalen tussen Europese talen, laat staan dat het iets lastigere talen (voor Google Translate dan) goed zou kunnen.'kent de taal niet'. Jezus Christus is dit echt nog een argument in deze tijden? Foto nemen, uploaden en voila, vertaald. Kleuterschool is gedaan op 16 jaar hoor.
Ik heb de ervaring dat niet alle mensen vertellen wat ze hebben (of daar soms over liegen), omdat sommige dingen soms genant zijn of te privé gevonden worden. Zélfs een breuk. Dus tenzij je van iedereen hun ziekte weet én ze niet liegen, kan je niet zeker zijn dat je weet dat mensen een breuk hadden (ik ben trouwens nog 3 dagen thuisgeschreven met een breuk in mijn vinger, hoewel ik dat beentje nodig had voor het werk).Omdat mensen met een breuk dit gewoon uit zichzelf vertelden tegen mij. Ik moest daar niet achter vissen of zo. Mensen met zo'n job en een breuk werden ook wel voor een langere periode thuis geschreven, dat kan ook niet anders. En terecht.
Het is niet dat ik dagelijks aanvragen deed of zo. Maar net heel gericht.
Je tactiek was om sommige mensen héél laat een controlearts te sturen, zodat ze die zouden missen en veel inkomen verliezen. Als ze niet naar die controlearts gingen, dan werden ze (qua financiële gevolgen) als arbeidsgeschikt verklaard. Als je zegt dat je daar nooit een farce mee tegengekomen hebt, dan moet iedereen, ongeacht of ze nu de controle hadden of niet, niet ziek geweest zijn, anders had je wel mensen onterecht in het zak gezet. Dus moet iedereen die wél de controle had, arbeidsgeschikt zijn geweest.De discussie ging toch niet over arbeidsgeschikt verklaren, maar over niet beschikbaar zijn voor controle?
Ik hoef je niet te kennen, het is wat je doet dat hier van belang is.Ik begrijp niet goed waarom je mijn handelen zo in twijfel trekt en dramatiseert. Je kent mij niet en hebt de ruime context van mijn ervaring niet mee.
Het is voor jou niet relevant of vergelijkbaar, omdat je maar de ene kant van het verhaal kent (als werkgever), maar toch zegt dat je NOOIT onterecht iemand in het zak gezet hebt. Ik heb géén probleem met controleartsen op zich, die doen nuttig werk, maar sommige werkgevers denken echt dat ze dat als strafinstrument moeten gebruiken en dat is wél een probleem (gelukkig waren er af en toe controleartsen die daar niet aan wensten mee te doen).Eerlijk gezegd vind ik het apart dag je een discussie hier oprakelt van een halve maand geleden en er dan zo op doorgaat met voorbeelden die voor mij niet eens relevant en vergelijkbaar zijn.
Da's zo ene die mijn vrouw ook af en toe krijgt. Deze week ook ene die de krant ging bellen omdat hij moest betalen voor de diensten die hij heeft afgenomen, waarvan hij de tarieven op voorhand wist. STEL U VOOR"Ik ben eens benieuwd wat het laatste nieuws hiervan zal vinden als ik ze contacteer"
Okay? Moet ik nu schrik krijgen?

Kijk je ook toe hoe ze in of uit hun bed of zetel komen, welke oefeningen ze moeten doen van de kine en of ze op tijd hun medicatie innemen?Ik denk dat mijn buur en zijn vrouw arbeidsongeschikt zijn, en het faken... De ene keer stapt 'm al mankend uit de wagen zonder kruk, de dag erop met een kruk. En in zijn gebetonneerde achtertuin ver uit het zicht van de openbare weg loopt 'm normaal rond en voetbalt wat met z'n kinderen...
Z'n vrouw kwam enkele dagen geleden ook thuis, ik vermoed na een operatie of een langere reis, want ze was toch een maand weg, ze kon haast niet uit hun auto stappen en liep al mankend met krukken van de auto naar de voordeur. In de tuin alles normaal... WTF???
De maatschappij, de bedrijven en de werkende eerlijke mensen moeten maar betalen en compassie hebben. En ja ik ken de context natuurlijk niet, maar er gaat daar al meer dan 3 maanden om de x weken een controlearts langs... 't Zal wel legit zijn...
Als je er echt van overtuigd bent dat ze frauderen, moet je ze aangeven bij de bevoegde instanties, zo help je de maatschappij.