Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Iedereen op mijn dienst die nederlands praat is op verlof. Ik sta er alleen voor, voor 3 weken.
De vaseline staat al klaar.
Om beter frans te kunnen praten?
Of het nu frans of nederlands gaat zijn, genaaid zal ik worden. Kan het best zo aangenaam mogelijk maken voor mezelf.
Wat natuurlijk een douchebag-move is. Er zijn genoeg mensen die zonder dat ze het goed beseffen een controle missen en daardoor het gewaarborgd loon mislopen zonder dat ze daarom effectief niet ziek zijn.Ik deed dat regelmatig toen ik nog in een bepaalde sector werkte. Want niet thuis/niet aangeboden voor controle is geen recht op loon voor de volledige periode van de ziekte. En dat "loonde" bijna al-tijd.
Je hebt je eigen job pas nu door?Het cliché dat men bij de overheid maar jobkes verzint, om de rompslomp in leven te houden, en een hoop masters en bachelors bezig te houden, klopt op zich precies wel.

Doet me denken aan mijn kameraad die een week(?) moest thuisblijven na een spataderbehandeling. Tegen het einde van zijn ziekteverlof kwam ook een controlearts aanbellen (vermoedelijk een automatische pick van het systeem) terwijl dat hij niet thuis was (zijn vriendin wel).Wat natuurlijk een douchebag-move is. Er zijn genoeg mensen die zonder dat ze het goed beseffen een controle missen en daardoor het gewaarborgd loon mislopen zonder dat ze daarom effectief niet ziek zijn.
Typisch voorbeeld: een "medische enkelband tussen 8 en 12" , wat voor alleenstaande ouders met schoolgaande kinderen soms betekent dat ze, ondanks dat hun normale uurrooster pas om 8u30 begint, nu een schorsing dreigen als ze ziek hun kinderen naar school begeleiden. En dat terwijl er geen enkele reden is om die medische enkelband niet gewoon te beperken tot de eerste 4 uur van de arbeidsovereenkomst op die dag.
Wat natuurlijk een douchebag-move is. Er zijn genoeg mensen die zonder dat ze het goed beseffen een controle missen en daardoor het gewaarborgd loon mislopen zonder dat ze daarom effectief niet ziek zijn.
Typisch voorbeeld: een "medische enkelband tussen 8 en 12" , wat voor alleenstaande ouders met schoolgaande kinderen soms betekent dat ze, ondanks dat hun normale uurrooster pas om 8u30 begint, nu een schorsing dreigen als ze ziek hun kinderen naar school begeleiden. En dat terwijl er geen enkele reden is om die medische enkelband niet gewoon te beperken tot de eerste 4 uur van de arbeidsovereenkomst op die dag.
Tuurlijk dat er mensen zijn die misbruik maken en logisch dat je enkel een CA stuurt bij vermoeden van zwart verzuim, maar ook mensen waarvan je het vermoeden hebt kunnen terecht ziek zijn en kan je dus treffen.In een sector waarin 10% in langdurige ziekte geen uitzondering is en de kortdurende ziektes torenhoog zijn, moet je soms wel bepaalde beschikbare middelen aanwenden als het nodig is. En zoals gezegd stuurde ik enkel een CA bij vermoeden van zwart verzuim (vaak ook aangekondigd) en hadden die mensen telkens ook nog de kans om zich aan te bieden op het kabinet van de arts.
Mensen die zo vaak ziek zijn én een attitude van jewelste hebben en waarvan je het vermoeden hebt dat ze met je voeten spelen, die ontslag je. Die pest je niet door zo te doen, want de kans bestaat dat ze wel degelijk effectief ziek zijn.Je wilt die uurroosters niet zien van de werknemers naar wie ik refereer. Dat gaat bijvoorbeeld dan over 25 ziekteperiodes (niet dagen, en ja er zijn mensen met zware ziektes die ook veel ziek zijn, maar daar gaat het niet over, die lieten wij ook absoluut met rust) per jaar hé met een attitude van jewelste. Als je je mensen goed opvolgt, weet je ook wie de bijzondere gevallen zijn en wie niet.
Ik heb met een reden bij de overheid gesolliciteerd.Je hebt je eigen job pas nu door?![]()
Als het briefje zegt dat je de woning mag verlaten en die controlearts komt zonder aankondiging, kan hij daar toch niets op zeggen?Doet me denken aan mijn kameraad die een week(?) moest thuisblijven na een spataderbehandeling. Tegen het einde van zijn ziekteverlof kwam ook een controlearts aanbellen (vermoedelijk een automatische pick van het systeem) terwijl dat hij niet thuis was (zijn vriendin wel).
Bij het herstel na dergelijke behandeling wordt onder meer aangeraden om wat te gaan wandelen, dus hij hoefde ook niet thuis te zijn. En is er ook niets van gekomen gelukkig, al was de controlearts wel erg aandringend want die is de dag nadien nog eens op bezoek gegaan, terwijl dat hij weer niet thuis was.
Keske tu di ?Sec dans ton cul fieu!