Chilliewillie88
Active member
Allee, de deadline voor een aantal zaken is verstreken (deze was nochtans haalbaar want op een half werkdagje heb ik zelf veel zaken van haar kunnen uitzoeken die gevraagd werden)
Nota bene is er ook een verlengd weekend tussen, ge zou denken dat als ge een paar weken niets doet ge een efforke doet maar nee.
Tot mijn, niet zo grote verbazing krijg ik een mailtje dat ze ziek is.
Straks krijg ik het briefje, ik vermoed dat het niet voor 1 dagje gaat zijn.
- Daar al onmiddellijk op gereageerd dat haar melding in strijd is met het arbeidsreglement, deze moeten immers telefonisch gemeld worden.
- gemeld dat haar out of office niet op staat
- ook gemeld dat ze haar overuren die ze thuis heeft opgebouwd zo snel mogelijk moet verwijderen want ook in strijd met de afsprakennota.
Dan eens gaan grasduinen in de zaken waar ik dus een deadline voor opgelegd had en nagekeken en haar mijn bevindingen gemaild
En dan nog de uitleg dat ik opnieuw wijs om de belangrijkheid en hoe dit tot de basistaken behoort waar ze eigenlijk al bijna een jaar de tijd voor heeft.
- Van de ongeveer 40 keuringen (lift en brand) die niet in orde waren zijn er maar 2 op de juiste plaats gezet. Deze deadline is gemist
- Ze heeft niet aangetoond wat ze met afgekeurde liften heeft gedaan Deze deadline is gemist
- Er is niet aangetoond dat ze de keuringsverslagen aan de liftfirma’s bezorgd heeft,
- Er is niet getoond of ze met de offertes voor de brandmelding iets gedaan heeft. Deze deadline is gemist
- Verslag vergadering X is uitgestuurd, deze deadline is gehaald
- Hiernieuwde vergadering gebouw Y is niet uit, deze deadline is gemist
- Mail aan persoon X is beantwoord uiteindelijk na 5 werkdagen, deze deadline is ok
- Gisteren was ze helaas opnieuw niet aangemeld op ons telefonie systeem. Na 20 minuten wel.
- Ze was opnieuw niet op de teammeeting, ’s morgens is er plots recup ingezet. Nochtans is deze meeting verplicht.
Mijn conclusie:
![]()
tip: laat u niet vangen om een collega die gewettigd afwezig is d.m.v. een ziektebriefje "lastig te vallen" met werkgerelateerde zaken. Ook al wil je haar daar louter mee op haar verantwoordelijkheden en tekortkomingen wijzen.
Ik zou hier een strikte scheiding hanteren. Ziek met een briefje = ziek. Dat kan perfect zo zijn. Kan ook perfect zijn dat ze met u kloten aan het rammelen is (zeer waarschijnlijk) maar dan is het aan de controlearts om daar uitsluitsel over te geven.
Alle inhoudelijke tekortkomingen zou ik opsparen voor het moment dat ze terug op de werkvloer verschijnt.