Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Een iet of wat deftig bedrijf heeft natuurlijk wel een DPO aangeduid die wat toezicht houdt of de juiste protocols gevolgd worden.
Heb daar toch mijn twijfels bij. Vorige maand vond ik bijvoorbeeld nog een overheidsapplicatie waar je eender welk rijksregisternummer kan ingeven en je vervolgens de voornaam, naam en geboortedatum van die persoon krijgt. Volgens mij een inbreuk maar dat staat al jaren zomaar online?

Wachtdienst,
1/4 ben ik van w8.
Nu beslissen ze als je opgeroepen word, je binnen de maand de uren moet opnemen, of ze worden uitbetaald.
Dus nu kan je ze niet meer opsparen tot je een volledige dag kan thuisblijven.

De wachtdienst is niet verplicht, onze afdeling heeft volk genoeg, maar niet genoeg volk dat in de wachtdienst wil.
Ik vind dat het eigenlijk onze plicht is, maar voor mij hoeft het financieel niet echt. Dus ik zou nu ook liever stoppen. Ook al hebben we niet veel oproepen zijn het in mijn ogen wel minderwaardige weekends als je van wacht bent.

We zaten al een jaar met een leeg gat in onze wachtdienst, dat sinds vorige week was ingevuld.

Ook al kunnen mijn leidinggevende niets veranderen aan de situatie, heb ik diep vanbinnen vooral het gevoel dat ik wil stoppen met de wacht omdat ik niet tevreden ben met allerlei veranderingen, zoals deze regeling, het opdringen van een onhandige panasonic toughbook cf 33, die lomp en omslachtig is, terwijl ik al een ideale laptop had die alles kon en compact was.

(Waarvan mijn leidinggevende ook beweerde niets te kunnen aan doen, maar er mag blijkbaar wel 1 oude laptop gehouden worden voor in de kast te houden omdat die panasonic rommel is en iets niet zou kunnen, hadden ze evengoed de mijne laten houden)

Ik wil eigenlijk niet weg op mijn werk, maar de frustratie blijft zich maar opstapelen, en het lukt maar niet om het van mij af te zetten.
Ik voel ook dat ik steeds maar minder minder aangenaam wordt op het werk.

Gaan staken voor “hun pensioen” omdat het een gratis dag verlof is da kunnen ze wel, maar eens opkomen voor dingen die nu echt kunnen veranderd worden.

Mss ben ik wel gewoon ne moeilijke mens, of reeds teveel gezaagd dat ik wa harder wil werken.
“De gepensioneerde worden hier niet vervangen” haha tuurlijk, als iedereen eerlijk is wete we allemaal da den helft van den tijd hier geen kloten te doen is. Verplicht gewoon die wachtdienst ipv volk te blijve zoeken.

10 techniekers voor 1 vijsmachine, maar wel voor elke technieker ne nieuwen brol laptop aanschaffen da niet nodig is.

Een zaag da hebben we ni vandoen, want ze hebben mij :unsure: zo voel ik mij toch soms.
Ze moeste mij maar ni zo gefrustreerd maken

Het is van dat. Tegen 15/10 zal Teams "volledig geïntegreerd" zijn, ik haat Teams met een passie.
Ik ga Skype4Business zo hard missen.

Het is van dat. Tegen 15/10 zal Teams "volledig geïntegreerd" zijn, ik haat Teams met een passie.
Amai, dat is hier al enkele jaren zo.

En ja, Teams...ik snap het nog altijd niet. Zo een clunky interface die alles probeert te doen dat andere programma's/interfaces beter doen, met een sausje MSN messenger erover.

En ja, Teams...ik snap het nog altijd niet. Zo een clunky interface die alles probeert te doen dat andere programma's/interfaces beter doen, met een sausje MSN messenger erover.
Dat is de macht van Microsoft hé. Waarom zou je 10x zoveel betalen voor al die zaken afzonderlijk, als je alles in een product hebt dat sowieso al in je licenties inbegrepen is, maar uiteraard wel minder goed werkt.

Dat is de macht van Microsoft hé. Waarom zou je 10x zoveel betalen voor al die zaken afzonderlijk, als je alles in een product hebt dat sowieso al in je licenties inbegrepen is, maar uiteraard wel minder goed werkt.
Maar zelfs binnen hun eigen pakket heb je zo'n zaken. Via Teams (het programma) kan je naar aparte teams gaan met aparte channels met daarin dan zo'n "visueel aantrekkelijk" mappenstructuur onder bestanden. Dat is toch gewoon pure kak om mee te werken? Klik-laden-klik-laden-..., en als je dat scherm niet maximaliseert zie je soms "bestanden" al niet staan. Dan moet je in settings je default nog aanpassen of dat opent zaken in previewmodi in teams. Is het een pdf, ja ander bedrijf, dan moet je het eerst downloaden.

Terwijl de achterliggende mappenstructuur in sharepoint gewoon sneller werkt via explorer.

Allez, misschien ben ik hier een of andere company-specific ding aan het beschrijven, maar zo werkt dat hier. En om de zoveel tijd krijg je dan een update door je strot geramd die wat default-settings terugdraait.

De mooie tijden van SaaS.

Laatst bewerkt:
Maar zelfs binnen hun eigen pakket heb je zo'n zaken. Via Teams (het programma) kan je naar aparte teams gaan met aparte channels met daarin dan zo'n "visueel aantrekkelijk" mappenstructuur onder bestanden. Dat is toch gewoon pure kak om mee te werken? Klik-laden-klik-laden-..., en als je dat scherm niet maximaliseert zie je soms "bestanden" al niet staan. Dan moet je in settings je default nog aanpassen of dat opent zaken in previewmodi in teams.

Terwijl de achterliggende mappenstructuur in sharepoint gewoon sneller werkt via explorer.

Allez, misschien ben ik hier een of andere company-specific ding aan het beschrijven, maar zo werkt dat hier. En om de zoveel tijd krijg je dan een update door je strot geramd die wat default-settings terugdraait.

De mooie tijden van SaaS.
Als er iets is wat ik met passie haat is het toch wel SaaS hoor, Middelmatige rommel aan een premium prijs.

Teams gebruik je toch enkel voor te chatten of videocalls. Ik heb enkele collega's die dat ook gebruiken als bestandsbeheer. Ik zou zot worden eerlijk gezegd. Explorer en desktoptoepassingen ftw.

Teams gebruik je toch enkel voor te chatten of videocalls. Ik heb enkele collega's die dat ook gebruiken als bestandsbeheer. Ik zou zot worden eerlijk gezegd. Explorer en desktoptoepassingen ftw.
Ik snap dat de meeste profielen hier van BG nogal IT-minded zijn, vergeet wel niet dat Teams voor bedienden die niet super zijn met IT wel een godsgeschenk is... Wij gebruiken Teams, naast voor chatten/meetings, ook voor:

- Algemeen kanaal waar in een tabje geklikt kan worden op:
* Planningskalender waar alle collega's in opgenomen zijn (ifv verlof/ziekte/thuiswerk/...)
* Link naar het formulier om opleidingen aan te vragen

- Kanaal voor de CAO90-doelstellingen waar wordt bijgehouden welke targets we hebben (en hoeveel er tegenover staat)/status daarvan.

- Kanaal voor ons "efficiëntieteam" waar relevante documenten geplaatst worden of als iemand eens een idee heeft wordt dat daarin gezet/besproken

- Kanaal voor ons "marketingteam", idem hierboven

- ...

Stel dat we dit niet zouden hebben dan zouden we even goed alle documenten op onze server kunnen houden waar iedereen ze weet te vinden. Drie kwart van onze collega's zou er dan niet aan denken om op hun bureaublad bvb. een snelkoppeling te plaatsen naar een bepaalde map/bestand op de server en zou elke keer handmatig naar dat document gaan, een Excel waarin wordt samengewerkt op de server 5x kopiëren en helemaal vern**ken of gewoonweg deleten, telkens vragen "wat was die link voor opleidingen aan te vragen ook alweer?", etc...

Eind vorige week de vraag gekregen om wat SQL servers klaar te zetten. Er moet een cluster gemigreerd worden en we moeten een aantal nieuwe machines aanleveren. Alles is wat vooruit geschoven want de consultant komt een week vroeger dan gepland.

Ik wil daar aan starten en op de nieuwe hardware was nog niks klaar gezet om VM's op te installeren. Dus kon ik heel die zever er ook nog bij doen: volumes aanmaken, retention policies etc. Daarna in vCenter ook nog de datastores, distributed port groups etc. En dan kon ik pas aan de VM's zelf starten. Toch wat meer werk dan verwacht en dus de planning naar de vaantjes.

Leuke bonus: eerste lijn die basic dingen ligt door te schuiven naar ons.
Update van software op Citrix. Die deployed en gezegd tegen de gebruikers dat ik er vandaag in de voormiddag niet was en ze bij issues eerste lijn moesten contacteren. Ik kom van middag aan mijne pc: een vloed berichten van gebruikers en eerste lijn: "oh nee, de app werkt ni en 't is dringend". Melding: "de database heeft een update nodig om compatibel te zijn met de nieuwe software. Wil u deze uitvoeren? Het is aangeraden een backup te hebben van de database". -> Yes/no/more detail.

Niemand dat het aandurft gewoon op yes te klikken. Jezus.

Bij ons met al dat glas kan het al snel 28-29 graden worden als het er buiten maar 23-24 is. Als de zon op dat glas zit hebben we het zweten (pun intended).
Dan hebben ze daar toch grandioos voor het verkeerde glas gekozen 😅. Met iets of wat recente performante zonwerende beglazing zou dit niet mogen.

Dan hebben ze daar toch grandioos voor het verkeerde glas gekozen 😅. Met iets of wat recente performante zonwerende beglazing zou dit niet mogen.
You don't say. Heel het kantoor heeft een industriële look en ziet er heel hip uit. Echter is het opgebouwd als een serre. Er zitten lichtkoepels die ook niets van zon tegenhouden. Heel slecht geïsoleerd ook.

Senior managers in een huuugge project die na 4 maanden bij validatie van het concept plots met compleet nieuwe requirements komen. Woordjes als AI en machine learning mogen daar uiteraard niet in ontbreken.

Wij krijgen ook ondertussen maandelijks de vraag met welke verbeteringen we geïmplementeerd hebben dankzij AI en hoeveel dit de firma heeft bespaard. AI is het enige woordje dat leadership nog kent tegenwoordig :sarcastic:

Ah luchtspuwsels dus die zich verschuilen achter buzzwoordjes.
Zij het grote geld, jullie de shit.

Tot je ze vraagt om naar taakbeheer te gaan.

"Euhm"

Ahaa iemand heeft ook een bepaalde nieuwsbrief ontvangen ;)

Hier vooral benieuwd hoe heel de skype4business infra deftig wordt overgezet. We zitten met oproepgroepen, doorschakelingen, doorschakelingen naar oproepgroepen, etc.. Redelijk complex met momenten maar nog veel te weinig info of planning.

Ahaa iemand heeft ook een bepaalde nieuwsbrief ontvangen ;)

Hier vooral benieuwd hoe heel de skype4business infra deftig wordt overgezet. We zitten met oproepgroepen, doorschakelingen, doorschakelingen naar oproepgroepen, etc.. Redelijk complex met momenten maar nog veel te weinig info of planning.
Ha collega ;-)

Inderdaad, Ik vraag me ook af hoeveel motivatiebrieven ze gaan moeten verwerken van iedereen die hun extern telefoonnummer wenst te behouden...

Ik snap dat de meeste profielen hier van BG nogal IT-minded zijn, vergeet wel niet dat Teams voor bedienden die niet super zijn met IT wel een godsgeschenk is... Wij gebruiken Teams, naast voor chatten/meetings, ook voor:

- Algemeen kanaal waar in een tabje geklikt kan worden op:
* Planningskalender waar alle collega's in opgenomen zijn (ifv verlof/ziekte/thuiswerk/...)
* Link naar het formulier om opleidingen aan te vragen

- Kanaal voor de CAO90-doelstellingen waar wordt bijgehouden welke targets we hebben (en hoeveel er tegenover staat)/status daarvan.

- Kanaal voor ons "efficiëntieteam" waar relevante documenten geplaatst worden of als iemand eens een idee heeft wordt dat daarin gezet/besproken

- Kanaal voor ons "marketingteam", idem hierboven

- ...

Stel dat we dit niet zouden hebben dan zouden we even goed alle documenten op onze server kunnen houden waar iedereen ze weet te vinden. Drie kwart van onze collega's zou er dan niet aan denken om op hun bureaublad bvb. een snelkoppeling te plaatsen naar een bepaalde map/bestand op de server en zou elke keer handmatig naar dat document gaan, een Excel waarin wordt samengewerkt op de server 5x kopiëren en helemaal vern**ken of gewoonweg deleten, telkens vragen "wat was die link voor opleidingen aan te vragen ook alweer?", etc...

Creëert wel slechte gewentes. Collega's gezien die volledig alles deden in Teams (Nota's in chats met hun eigen, takenlijstjes in hun chat steken,...) In feite werd Teams heel hun notulenschriftje.

Totdat er een migratie moest gebeuren, al de chats onbeschikbaar onder je nieuwe account :p.
Mensen klagen en krijgen dan als reactie: "Teams dient niet als backup"

Creëert wel slechte gewentes. Collega's gezien die volledig alles deden in Teams (Nota's in chats met hun eigen, takenlijstjes in hun chat steken,...) In feite werd Teams heel hun notulenschriftje.

Totdat er een migratie moest gebeuren, al de chats onbeschikbaar onder je nieuwe account :p.
Mensen klagen en krijgen dan als reactie: "Teams dient niet als backup"
Dat is nu wel heel extreem en gebeurt bij ons gelukkig niet... We laten de mensen ook de mogelijkheden zien die ze hebben om bvb. met Tasks te werken, laten aan studenten ook de mogelijkheden van Outlook zien ifv afspraken/taken, gebruiken ze dat niet en steken ze alles in een kladblokdocument dat ze erna niet meer terugvinden... Da's dan pech.

Terug
Bovenaan