Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Toevallig te weten gekomen dat mijn dienst voor maandag veranderd is. Ipv om 14u gedaan te hebben moet ik werken tot 19u. Maar mijn vrouw werkt een laten en aansluitend een nacht en we hebben geen opvang voor de kinderen.

Zal dus maar een korte dienst worden voor mij.

Die ene collega die 's morgens iedereen een hand komt geven en dan 10 minuten later zegt:
Ik ga naar huis, want ben niet goed. Al van gisteren klachten, waarschijnlijk buikgriep, want vrouw had het ook.

Merci gast, echt merci.

IT materiaal op flex desks dat voortdurend meegenomen wordt, zodat je uiteindelijk zit te werken zonder laptopstand, je al geluk moet hebben dat je nog een 2e scherm kan gebruiken (scherm en/of kabel kan weg zijn), mensen die geen eigen muis meenemen kunnen ineens een dag zonder werken,...
Ik vraag me af wie die collega's zijn die 6 schermen en 4 muizen nodig hebben, ofwel is er in elke site iemand die een e-bay handel heeft opgezet in IT materiaal.

Het blijft me verbazen hoe implementaties van standaarden zo kunnen verschillen. DICOM is redelijk gekend met elk veld een toegewezen nummer en naam, maar vervolgens gaan ze in de viewers van beelden implementeren en alle namen van de DICOM-velden een verzonnen naam geven in plaats van gewoon de standaard te volgen. Als je moet communiceren met mensen die een andere viewer gebruiken is dat echt zo'n miserie, zelfs -en dat is nog het meest frustrerende- als je verschillende viewers van DEZELFDE fabrikant gebruikt.
Ik ben hier tegenaan gelopen toen ik ooit van een MRI scan een 3D model wou maken. Een jaar of 10 geleden is me dat gelukt met een scan van mijn knie, maar enkele jaren later wou ik dat nog eens doen met mijn schedel en met de beste wil lukte het me niet. De DICOM data werd gewoon niet herkend door de software.

IT materiaal op flex desks dat voortdurend meegenomen wordt, zodat je uiteindelijk zit te werken zonder laptopstand, je al geluk moet hebben dat je nog een 2e scherm kan gebruiken (scherm en/of kabel kan weg zijn), mensen die geen eigen muis meenemen kunnen ineens een dag zonder werken,...
Ik vraag me af wie die collega's zijn die 6 schermen en 4 muizen nodig hebben, ofwel is er in elke site iemand die een e-bay handel heeft opgezet in IT materiaal.
Da's hier ook een plaag, met de muizen. Ik heb een tijd geleden mijn eigen muis (ene van het werk die in mijn tas zit) achter gelaten op een flex en 2 weken later was ze alweer weg. Ik heb al overwogen om met zip ties de kabels aan elkaar te hangen of zo om dit te voorkomen want inderdaad, zeer vervelend voor mensen die niet standaard een extra muis bij hebben.

Ik ben hier tegenaan gelopen toen ik ooit van een MRI scan een 3D model wou maken. Een jaar of 10 geleden is me dat gelukt met een scan van mijn knie, maar enkele jaren later wou ik dat nog eens doen met mijn schedel en met de beste wil lukte het me niet. De DICOM data werd gewoon niet herkend door de software.
Ze hebben bij een ander ziekenhuis eens bij een update van hun beeldenarchief de volledige config van geëxporteerde beelden omzeep geholpen. We hebben dan na 2 dagen feedback gegeven over wat ze verkeerd hadden gedaan omdat ze er zelf blijkbaar niet uit geraakten, private tag definitie was verkeerd, maar ze wilden dat niet aanvaarden van externen en uiteindelijk heeft hun archief 2 weken onzin naar de eHealth/CoZo gestuurd.

Altijd leuk als je na een week verlof op het werk komt en je vind je gesmolten chocolade paashaas/eieren bovenop je locker, die ze enkele dagen ervoor daar geplaatst hebben als pasen voor de medewerkers. Heb alles volledig in de vuilbak gesmeten.
Wie zet dat nu ook in ern warme verkleedkamer? 🙄

Mensen wier job het is om paashazen uit te delen ... Dat is nirt de ceo zijn taak vermoedelijk...

A1: Peppe we gaan een van jou taken geven aan collega A. Hierdoor heb je een beetje minder werk en kan jij je focussen op het toenemend aantal dossiers.

ik: okay goed, hoe gaat dit in zijn werken gaan en is mijn B1 op de hoogte?

A1: Euh we gaan dat zo en zo doen en dan komt dat wel in orde en ik zal het aan u B1 laten weten.

ik: in mijn hoofd. DEZE MANIER IS DUBBEL WERK voor mij en totaal onlogisch. Dus ik zeg wat ik ervan denk maar toch willen ze het zo doen ...

Ik bel mijn B1 om te zeggen dat een van mijn taken naar A gaat.

B1: Hoe? sinds wanneer? waarom?

Ik: Ik weet er het fijne ook niet van maar ze willen het zo doen wat eigenlijk niet logisch is kan je het bespreken met A?

B1: komt in orde

3 maand later nog niet in orde

:wallbash:

En het werk blijft maar opstapelen.

A1: Peppe we gaan een van jou taken geven aan collega A. Hierdoor heb je een beetje minder werk en kan jij je focussen op het toenemend aantal dossiers.

ik: okay goed, hoe gaat dit in zijn werken gaan en is mijn B1 op de hoogte?

A1: Euh we gaan dat zo en zo doen en dan komt dat wel in orde en ik zal het aan u B1 laten weten.

ik: in mijn hoofd. DEZE MANIER IS DUBBEL WERK voor mij en totaal onlogisch. Dus ik zeg wat ik ervan denk maar toch willen ze het zo doen ...

Ik bel mijn B1 om te zeggen dat een van mijn taken naar A gaat.

B1: Hoe? sinds wanneer? waarom?

Ik: Ik weet er het fijne ook niet van maar ze willen het zo doen wat eigenlijk niet logisch is kan je het bespreken met A?

B1: komt in orde

3 maand later nog niet in orde

:wallbash:

En het werk blijft maar opstapelen.
A1 meldt u dat iets verandert en taken doorgegeven worden aan A en dat zij dit nog met B1 zullen bespreken. Jij bent niet akkoord en neemt zelf contact met B1 die nog van toeten nog blazen weet ipv A1 de tijd te geven om dat zelf te bespreken. Je vraagt aan B1 om het met A te bespreken (niet met A1 waarvan de initiële actie kwam).

En dan verschieten dat dat in de soep draait? :laugh: Had je misschien niet beter gewoon "gewacht" en de acties van A1 afgewacht?

A1 meldt u dat iets verandert en taken doorgegeven worden aan A en dat zij dit nog met B1 zullen bespreken. Jij bent niet akkoord en neemt zelf contact met B1 die nog van toeten nog blazen weet ipv A1 de tijd te geven om dat zelf te bespreken. Je vraagt aan B1 om het met A te bespreken (niet met A1 waarvan de initiële actie kwam).

En dan verschieten dat dat in de soep draait? :laugh: Had je misschien niet beter gewoon "gewacht" en de acties van A1 afgewacht?

De A1 had het beter met mijn B1 besproken alvorens mijn taak aan A te geven.

Onze A1 weet van toeten en blazen wat voor werk ik doe dus ik vond het heel raar dat die ineens zegt vanaf nu gaat A dit werk van uw overnemen.

Mij maak het niet uit maar A gaat volgend jaar op pensioen en is nu al serieus aan het uitbollen. Van die taak moet A elke maand statistieken doorgeven maar omdat A het werk nog niet doet krijg ik nu al elke maand de vraag.

B1: Peppe kan je de statistieken geven voor die taak?

Ik: A heeft dat overgenomen dus ik heb geen statistieken bijgehouden

B1: Dat is waar ik moet het met A nog bespreken maar kan jij ondertussen de statistieken doen?

ik: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: Dus al 3 maanden op een rij blijven al die dossiers een maand liggen en moet ik even op een week tijd alles erdoor jagen voor de kut statistieken.

Ik heb mij al 3x laten vangen vanaf nu blijf ik het werk gewoon zelf doen.

Gisteren hadden we management meeting.

De zaakvoerders waren er niet, dus ik wist dat er iets was.

De man heeft de zaak hier 20 jaar geleden gestart en dan getrouwd, samen hebben ze de zaak overgelaten aan een grotere groep.

Blijkt dat ze 5 jaar dat ze zouden meedraaien eind van het jaar afloopt (wat ik wist) maar niet zou verlengd worden en ze per direct niets operationeels meer doen.
Kwam toch best als een shock. Ook voor hen blijkbaar.
De man zag ik van ver aankomen, hijzelf ook. Die man was ook echt niet geschikt.
Maar zijn vrouw ben ik wel niet goed van, ken die mensen ook al 12 jaar echt goed.

Nu natuurlijk ook veel vragen van het personeel hier die bij mij komen.

Het gaan nog pittige dagen worden, zelf nog een beetje in shock.

Gisteren hadden we management meeting.

De zaakvoerders waren er niet, dus ik wist dat er iets was.

De man heeft de zaak hier 20 jaar geleden gestart en dan getrouwd, samen hebben ze de zaak overgelaten aan een grotere groep.

Blijkt dat ze 5 jaar dat ze zouden meedraaien eind van het jaar afloopt (wat ik wist) maar niet zou verlengd worden en ze per direct niets operationeels meer doen.
Kwam toch best als een shock. Ook voor hen blijkbaar.
De man zag ik van ver aankomen, hijzelf ook. Die man was ook echt niet geschikt.
Maar zijn vrouw ben ik wel niet goed van, ken die mensen ook al 12 jaar echt goed.

Nu natuurlijk ook veel vragen van het personeel hier die bij mij komen.

Het gaan nog pittige dagen worden, zelf nog een beetje in shock.
Is toch vaak bij een overname, alle toch in mijn sector.
Na 5 jaar de nog dure ex zaakvoerder buiten en iemand goedkoper in de plaats => meer winst => indien het fout loopt, personeel afvloeien en meerdere vestigingen samenvoegen.

Is toch vaak bij een overname, alle toch in mijn sector.
Na 5 jaar de nog dure ex zaakvoerder buiten en iemand goedkoper in de plaats => meer winst => indien het fout loopt, personeel afvloeien en meerdere vestigingen samenvoegen.
Goh ja, geen idee.
Geen ervaring mee, ik weet alleen dat ik nog altijd in shock ben.
Heb echt ff als een klein kind gejankt daarnet toen ik mijn (vroegere) bazin vastpakte, 12 jaar mee gewerkt en alle kansen van gekregen.

Terug
Bovenaan