Ik heb een naaste collega die +- om de 2 dagen afkomt met: "Zeg Makila heb je nog werk voor deze week? Anders geef ik nog wel werk bij hoor. Er is werk genoeg!" Ik kan goed opschieten met die collega maar soms irriteert mij dit wel. Vooral als ik net bezig ben met my daily 5 minute coffee break en hij net dan meestal er mee af komt (mss toeval maar het lijkt wel of hij continue checkt of ik wel echt bezig ben). Of op ne vrijdagnamiddag om 15u als ik iets trager begin te werken omdat mijn hoofd dan stilletjes aan bij het weekend zit.Over die werkelijke uren: Ik heb soms dagen dat ik op 2-4u al klaar ben en dan is het afwachten of er nog werk binnenkomt. Dus het kan zelfs minder zijn dan die 30-34u op een week.
Ik weet dat onze feitelijke baas te laks is waardoor het te traag vooruitging en die collega dat "onofficieel" zo'n beetje heeft overgenomen. Maar meermaals per week vragen of ik nog voldoende werk heb tem vrijdag is gewoon overkill en voelt voor mij ergens ook aan als een soort wantrouwen.
Neen serieus ik werk ook wel meestal 9 to 5. Maar vrijdag (toevallig en als voorbeeld) stond er plots nadat ik mijn uren gedaan had nog extra werk klaar.

Letterlijk 0,001% van 1 of ander cijfer dat op zich al weinig materieel is.