Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Over die werkelijke uren: Ik heb soms dagen dat ik op 2-4u al klaar ben en dan is het afwachten of er nog werk binnenkomt. Dus het kan zelfs minder zijn dan die 30-34u op een week.
Ik heb een naaste collega die +- om de 2 dagen afkomt met: "Zeg Makila heb je nog werk voor deze week? Anders geef ik nog wel werk bij hoor. Er is werk genoeg!" Ik kan goed opschieten met die collega maar soms irriteert mij dit wel. Vooral als ik net bezig ben met my daily 5 minute coffee break en hij net dan meestal er mee af komt (mss toeval maar het lijkt wel of hij continue checkt of ik wel echt bezig ben). Of op ne vrijdagnamiddag om 15u als ik iets trager begin te werken omdat mijn hoofd dan stilletjes aan bij het weekend zit.

Ik weet dat onze feitelijke baas te laks is waardoor het te traag vooruitging en die collega dat "onofficieel" zo'n beetje heeft overgenomen. Maar meermaals per week vragen of ik nog voldoende werk heb tem vrijdag is gewoon overkill en voelt voor mij ergens ook aan als een soort wantrouwen.

Collega die strikt 9to5 werkt en door het vele werk niet meer door zijn werk geraakt.

Ik (die al eens een uurtje of meer extra doe) krijg nu de vraag of ik “nog ruimte heb” om wat te helpen.

De arrogantie lol.

Collega die strikt 9to5 werkt en door het vele werk niet meer door zijn werk geraakt.

Ik (die al eens een uurtje of meer extra doe) krijg nu de vraag of ik “nog ruimte heb” om wat te helpen.

De arrogantie lol.
Collega ben jij het? :) Neen serieus ik werk ook wel meestal 9 to 5. Maar vrijdag (toevallig en als voorbeeld) stond er plots nadat ik mijn uren gedaan had nog extra werk klaar.

Ik heb een paar overuurtjes gepresteerd omdat ik weet dat ik anders in de problemen zou komen.

Ik probeer overuren te vermijden (ik krijg er niks extra voor he) maar ik doe ze wel indien echt nodig. (als het voordelen oplevert voor mijzelf of het team)

De arrogantie lol.
Bij ons zijn er collega's die de ganse dag zo goed als niets uitspoken. Gaan klagen dat ze te veel werk hebben, vragende partij zijn om overuren te doen en die in recup mogen nemen. Enkel zij mogen die overuren doen.

't Steekt de ogen uit bij de rest van de collega's.

Bij ons zijn er collega's die de ganse dag zo goed als niets uitspoken. Gaan klagen dat ze te veel werk hebben, vragende partij zijn om overuren te doen en die in recup mogen nemen. Enkel zij mogen die overuren doen.

't Steekt de ogen uit bij de rest van de collega's.
Zeer slecht management gezien zoiets altijd fout loopt op termijn. Vraag is of het management hiervan op de hoogte is?

Zeer slecht management gezien zoiets altijd fout loopt op termijn. Vraag is of het management hiervan op de hoogte is?
Als je 10x passeert aan iemand z'n bureau en die persoon zit oftewel te tetteren oftewel op de smartphone te tokkelen dan willen ze het gewoon niet zien zou je beginnen denken.

Diegene die bij ons het luidst klagen dat ze teveel werk hebben zijn diegene die ik het minst zie doordoen tijdens de dag.

We had hier vrijdagnamiddag een meeting bij een klant... klant cancelt meeting en stelt die uit naar deze namiddag. Hun technische mensen hadden nog samen gezeten met onze HVAC collega's om door die scope te gaan. Ok, geen probleem...

Daarnet op de middag cancelt de klant vanuit het niks de meeting met een bijhorend mailtje dat hun management vanmorgen al meeting heeft gehad over het project en dat ze direct wouden bestellen en niet meer wouden wachten, dus ze hebben het besteld bij ne concurrent. Maar toch bedankt om aan te bieden en misschien tot nog eens. :crazy:

Het was ne side scope van een project dat ons al was toegezegd, maar dan plots toch weer niet waarna we niet alleen ons broek hebben moet afdoen maar er ook nog een nier en een stuk van onze lever hebben moeten bijdoen om het te hebben. Waarna ze het ons dan wél hebben toegewezen maar ik ga het precies pas geloven als den bestelbon binnen is :unsure:

We had hier vrijdagnamiddag een meeting bij een klant... klant cancelt meeting en stelt die uit naar deze namiddag. Hun technische mensen hadden nog samen gezeten met onze HVAC collega's om door die scope te gaan. Ok, geen probleem...

Daarnet op de middag cancelt de klant vanuit het niks de meeting met een bijhorend mailtje dat hun management vanmorgen al meeting heeft gehad over het project en dat ze direct wouden bestellen en niet meer wouden wachten, dus ze hebben het besteld bij ne concurrent. Maar toch bedankt om aan te bieden en misschien tot nog eens. :crazy:

Het was ne side scope van een project dat ons al was toegezegd, maar dan plots toch weer niet waarna we niet alleen ons broek hebben moet afdoen maar er ook nog een nier en een stuk van onze lever hebben moeten bijdoen om het te hebben. Waarna ze het ons dan wél hebben toegewezen maar ik ga het precies pas geloven als den bestelbon binnen is :unsure:

Familie van Trump die klant?

voor @Carrion

collega's die opmerkingen maken als ik met een korte broek kom werken. Ik heb vandaag geen vergadering opstaan met een hoger leidinggevende (management niveau) of mandataris (burgemeester of schepen) of een externe waar de context een korte broek niet toelaat.

Het komt dan vooral van collega's die nog niet zo lang in dienst zijn en die dagelijks wel contact hebben met hoger management en mandatarissen.

Het meeste wat mij eigenlijk stoort dat mannen hier geen sandalen, slippers, teensletsen dragen. Terwijl de vrouwen dat hier wel doen. Ik wil ook met blote tenen kunnen rondlopen.

Ze doen bij ons de melding "We gaan van licentie veranderen, want de kosten tussen de 2 zijn verwaarloosbaar en we hebben meer met de nieuwe licentie!"
ik: "Ah en in die nieuwe licentie zit de phone licence inbegrepen, cool. Zijn jullie voorzien op enkele 1000'en extra telefoonnummer voor iedereen die van licentie veranderd?"
*al 5 dagen stilte na deze vraag*

"Bereikbaar op maandagvoormiddag, dinsdagvoormiddag, donderdag en vrijdagvoormiddag"

Allemaal tof dat flexibiliteit een ding is, maar soms verlang je naar mensen die gewoon voltijds werken zodat je zelf verder kan. :D

elke maand zijn er mails van collega's die vragen: "hallo wil je dit sponseren of dat ..."

Overlaatst nog een mail gehad van een collega: "mijn dochter gaat trouwen en om de kosten te drukken voor haar vrijgezellen zou het altijd fijn zijn moest je iets willen bijleggen"

Ten eerste ik ken u dochter nieteens. Ten tweede als het financieel moeilijk is voor uw dochter schrap de vrijgezellen. Ten laatste DAARVOOR DIENT MIJN MAILBOX NIET.

elke maand zijn er mails van collega's die vragen: "hallo wil je dit sponseren of dat ..."

Overlaatst nog een mail gehad van een collega: "mijn dochter gaat trouwen en om de kosten te drukken voor haar vrijgezellen zou het altijd fijn zijn moest je iets willen bijleggen"

Ten eerste ik ken u dochter nieteens. Ten tweede als het financieel moeilijk is voor uw dochter schrap de vrijgezellen. Ten laatste DAARVOOR DIENT MIJN MAILBOX NIET.
Dees is nu eens een legitte ergernis. Actually wtf. Collega's mailen om de vrijgezellen van uw dochter te sponsoren 😅

Nieuw dieptepunt bereikt in 'narcisme op de werkvloer'.

Een invite sturen voor een lunchsessie "xxx's Chile trip - Lunchtime Travel Story" om wat foto's te bekijken. Ik weet niet wie je bent, ik heb betere dingen te doen EN DOE NIET ZO FUCKING ZIELIG OM JE INVITE NAAR DE HELE WERELDWIJDE DIVISIE (nvdr: 80+ man in BE, DE, USA, FR, ) TE STUREN INCL MANAGEMENT ALL THE WAY TO THE TOP. De divisional CFO en general manager etc staan zelfs in de invite. Punten score meisje, punten scoren. 80 man die een uur van zijn tijd naar je foto's koekeloert, dat is wat het management wil zien... -_-

Zielige plant. DECLINE 'Do you want to add a message?', ja Outlook, ja. "DOE FUCKING NORMAAL".

Dit is toch niet meer normaal ??? Heeft iemand hier ooit al reisfoto's in een lunchsessie getoond aan de collega's van de volledige wereldwijde divisie ?

Nieuw dieptepunt bereikt in 'narcisme op de werkvloer'.

Een invite sturen voor een lunchsessie "xxx's Chile trip - Lunchtime Travel Story" om wat foto's te bekijken. Ik weet niet wie je bent, ik heb betere dingen te doen EN DOE NIET ZO FUCKING ZIELIG OM JE INVITE NAAR DE HELE WERELDWIJDE DIVISIE (nvdr: 80+ man in BE, DE, USA, FR, ) TE STUREN INCL MANAGEMENT ALL THE WAY TO THE TOP. De divisional CFO en general manager etc staan zelfs in de invite. Punten score meisje, punten scoren. 80 man die een uur van zijn tijd naar je foto's koekeloert, dat is wat het management wil zien... -_-

Zielige plant. DECLINE 'Do you want to add a message?', ja Outlook, ja. "DOE FUCKING NORMAAL".

Dit is toch niet meer normaal ??? Heeft iemand hier ooit al reisfoto's in een lunchsessie getoond aan de collega's van de volledige wereldwijde divisie ?
Guess she wants to kickstart her Instagram following. :sneaky:

De ziekte dat alles en iedereen audit trails wil voor niet-essentiële, niet-financiële cijfers.
Waarbij ze bv. bewijs willen voor 'C'. Als je dan een simpele excel stuurt die toont dat C = B/A, is dat "tick in the box, OK". Terwijl ze absoluut geen benul hebben of A en B correct zijn, of waar die data vandaan komt.

De ziekte dat alles en iedereen audit trails wil voor niet-essentiële, niet-financiële cijfers.
Waarbij ze bv. bewijs willen voor 'C'. Als je dan een simpele excel stuurt die toont dat C = B/A, is dat "tick in the box, OK". Terwijl ze absoluut geen benul hebben of A en B correct zijn, of waar die data vandaan komt.
Financiële data is alles behalve de enige data die ge wilt auditeren weliswaar.
En essentieel is vaak 'in the eye of the beholder'.

So euuuh ... it depends. 😅

Financiële data is alles behalve de enige data die ge wilt auditeren weliswaar.
En essentieel is vaak 'in the eye of the beholder'.

So euuuh ... it depends. 😅

Neem van mij aan dat ik het heb over de 90% vragen die over niet-essentiële zaken gaan :p Letterlijk 0,001% van 1 of ander cijfer dat op zich al weinig materieel is.
Nog los van het feit dat een excel zonder achterliggende databronnen totaal geen bewijs is.

Terug
Bovenaan