Klopt, sinds ik in het oranje-rood sta op de burn-out schaal, heb ik ook al mijn notifications van WhatsApp afgezet bijvoorbeeld. Geen geluid, geen getril, niets. Ongelofelijk wat een fucking shitload aan "informatie" daar ganser dagen mee binnenkomt. Van relatief passieve zevergroepen met mopjes en memes, tot verschillende vriendengroepen om af te spreken, verschillende familiegroepen om het thuisfront mee op de hoogte te houden en om af te spreken, verschillende burengroepen, ... tot en met groepen van het werk (!) (grens werk-privé iemand?!) om elkaar gelukkige verjaardag te wensen en praktische informatie.
Ganser dagen PLING PLING PLING PLING, tussen alle e-mails, telefoons, meetings en Teams-berichten door. Om gek van te worden.
Vanaf nu kies ik zélf wanneer ik goesting heb om me te informeren.
Maar dan merk je ook snel hoe dit absoluut niet past in het verwachtingspatroon van de maatschappij. Ik heb het al eens met een concreet voorbeeld in de ergernissen-thread gezet:
Om 14u05 persoon X: "Ja gasten, er is bij mij iets tussengekomen om op die avond af te spreken. Kunnen we het verzetten naar die andere avond?"
Om 14u35 persoon Y: "Ja, voor mij goed.
Om 15u05 persoon Z: "Ja, goed voor mij als voorwaarde A en B, bla bla"
[Insert ganse discussie die op gang komt waar ik vooralsnog niet van op de hoogte ben]
's Avonds haast ik mij van het werk naar de crèche, naar de naschoolse opvang, eten maken, kinderen in bed steken, huis beetje opruimen, factuurtjes betalen, ... Ik plof om 21u30 in de zetel. Ik doe mijn WhatsApp open, shitload aan berichten in die groep met als conclusie: De datum is veranderd, het uur is veranderd, de activiteit is veranderd, ... Het was al allemaal beslist. En aangezien ik niets had gezegd, dacht men dat het voor mij ook wel OK zou zijn.

Euhm, neen?
Je draait mee in carrousel of you're out.