I know maar veel mediors en seniors zien nu hun loonbrief enorm hard dalen en de werkgever compenseert niks terwijl ze op een ander wel meer kunnen verdienen. Dus iedereen gaat weg.
Ahzo. 't Is dat wat je bedoelde.
Wel, ik hoorde dat veel van die grotere consultancy bedrijven dat al lang aanbieden en dat men dit systeem bezigde om 'goedkoop' een lager loon aan te bieden & toch een aanvaardbaar netto bedrag te bieden voor de WN's (samen met extralegale voordelen). Al zeker voor de beginners.
Dus bij velen onder hen zal dit al van in den beginne in hun loon ingecalculeerd zijn waardoor men dat gewoon zal verwachten & men dus een compensatie zal 'eisen'. Indien ze 't niet krijgen, zijn ze dan gewoon den bos in.
----------------
Bij ons is dit 'maar' geïntroduceerd een goed jaar 'n half geleden, dus ik ben vertrokken op #Y EUR# waar ik X van over hield.
Dan heb ik 'n goed jaar meer dan X over gehouden toen Y opgesplitst is in 'basis' & 'IP'.
En nu is het gewoon weer elke maand Y, waar ik dan X van over houdt.
Ik denk dat voor onze nieuwe/recente aanwinsten wss dan ook nog geen 'mind shift' was opgetreden zoals dat bij de grote spelers was (beduidend lager/laag loon + IP & semi-dure wagen). Dit omdat ik bij ons toch geen exodus gezien heb & IP is ook gewoon afgeschaft.
Oh and by the by ... ik was er uiteraard ook niet happy mee dat het afgeschaft werd eh. Ik merk dat wel degelijk op m'n rekening elke maand.
Maar 't is toch ... anders, denk ik dan.