Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Collega ontslag gegeven maar geen budget voor vervanger...
Die kerel was in de ogen van het management waarschijnlijk toch het vijfde wiel aan de wagen. De resterende 4 teamleden kunnen dit vertrek makkelijk opvangen door 100% ipv 80% van de tijd te werken, en zodoende ook 's avonds, in het weekend, en tijdens het verlof een tandje bij te steken.

Vandaag een uitspraak van onze Ops director:

"Wat als we pauzes nu eens gewoon schrappen, dan verdienen we er meer aan".

10+ jaar ervaring in een operationele omgeving..

Goed onderwerp.

Want in het systeem van 100% tijdsregistratie is er nergens een tijdsbudget te vinden voor "pauze". En is dat niet verplicht volgens de arbeidswetgeving? Of zijn verplichte pauzes enkel voor het gepeupel van die bediendes terwijl wij, kaderleden, daar allemaal geen tijd voor hebben?

En is dat niet verplicht volgens de arbeidswetgeving? Of zijn verplichte pauzes enkel voor het gepeupel van die bediendes terwijl wij, kaderleden, daar allemaal geen tijd voor hebben?
Echt man, wie denk jij wel niet te zijn?

"gepeupel"

Indien één van mijn kaderleden dat woord over één van mijn (en dus ook zijn) medewerkers zegt, denk ik dat die ergens anders mag naar werk gaan zoeken. Iemand die neerkijkt op zijn/haar medewerkers is het niet waard om mensen te managen.
Ik vermoed dat jij ook één van die arrogante lullo's bent die denkt dat je een poetsvrouw gewoon mag negeren en gewoon met je vuile voeten door haar poetswerk heen mag lopen op kantoor?

Echt man, wie denk jij wel niet te zijn?

"gepeupel"

Indien één van mijn kaderleden dat woord over één van mijn (en dus ook zijn) medewerkers zegt, denk ik dat die ergens anders mag naar werk gaan zoeken. Iemand die neerkijkt op zijn/haar medewerkers is het niet waard om mensen te managen.
Ik vermoed dat jij ook één van die arrogante lullo's bent die denkt dat je een poetsvrouw gewoon mag negeren en gewoon met je vuile voeten door haar poetswerk heen mag lopen op kantoor?

Je moet even de voorgaande posts lezen om de ironie en zelfspot van deze post te begrijpen. ;)

Daar had ik kritiek geleverd op het feit dat werkgevers tegenwoordig iedereen "kaderlid" maken, zodat ze de arbeidswetgeving kunnen uithollen.

Ik snap wat je zegt maar dat is in het kader van een arbeidsovereenkomst wel een vreemde uitspraak... Gepresteerde uren is de basis van iedere niet-kader-level functie, als je even wil vergeten dat er dingen als prestatiegebonden bonussen zijn in bvb sales.
gepresteerde uren is de basis voor ook iedere wel-kader-level functie. Kaderleden die niet voor overuren moeten extra betaald worden zijn uitzonderingen.
Je moet even de voorgaande posts lezen om de ironie en zelfspot van deze post te begrijpen. ;)

Daar had ik kritiek geleverd op het feit dat werkgevers tegenwoordig iedereen "kaderlid" maken, zodat ze de arbeidswetgeving kunnen uithollen.
nee, ze hopen dat enkele mensen de definitie van kaderlid niet goed lezen en daar dan op internet vanalles over verzinnen en zo fantasieverhaaltjes blijven verderleven ;).

Nee, het is niet voldoende om in een arbeidsovereenkomst te schrijven dat je overuren verondersteld wordt te presteren en dat in je loon zit. Je loon moet ook merkbaar hoger zijn dan een vergelijkbare functie zonder zo'n bepaling. En natuurlijk kan dat niet in wetgeving duidelijk staan, omdat een merkbaar beter loon in de ene sector gigantisch verschilt met bvb het gangbare loon voor een projectleider in een andere sector. En zeg mij nu niet dat je geen projectleiders kent in de bouw die géén overuren verwacht worden te presteren, je klaagt hier steen en been over die categorie mensen (ambtenaren).

En néé, niet elke bediende kan een kaderlid zijn. De uitvoerende bediende zal dat nooit zijn.[/QUOTE]

Hier als ambtenaar gisteren een dagske van 13u. Gemiddeld 30-40 overuren per maand. Nada overuren of compensatie, hoort bij de kaderfunctie,... Tijd dat ik naar de privé verkas, dan krijg ik tenminste een auto, recup..

Het is natuurlijk wel een feit dat het voor een werkgever super irritant is wanneer iemand voor 100% is aangeworven via allerhande verlofstelsels nog maar 80% wil komen. Die 20% werk verdwijnt niet ineens he. Als je er zo 5 hebt verlies je 1 FTE. Ik verwacht van mijn mensen dan ook dat ze nog gewoon 100% van hun werk doen, op 80% van de tijd en voor 80% van hun loon. Vergeet niet dat het hun actieve keuze is. Als ik iemand 4/5e tewerk wil stellen dan werven we wel iemand aan met een 4/5e contract. Ik kan niet iemand aanwerven om die overige 20% werk te komen doen en in kleinere organisaties met kleine bezettingen per dienst of afdeling kan je dat gewoon quasi niet anders opvangen.
Dit is waarom er vakbonden zijn.

De lange zure smoel van mijn verantwoordelijke bij het vragen of ik een extra dag mag homeworken deze week. Waarom denken die boomermanagers dat homeworking gelijk staat aan extra verlof? Aan de hand van de nodige data weet ze precies wat ik uitvreet, so what the fuck ist probleem?

De lange zure smoel van mijn verantwoordelijke bij het vragen of ik een extra dag mag homeworken deze week. Waarom denken die boomermanagers dat homeworking gelijk staat aan extra verlof? Aan de hand van de nodige data weet ze precies wat ik uitvreet, so what the fuck ist probleem?
Wat zijn de afspraken over thuiswerken?

Gewoon hees klinken. Hoesten gelijk ne ketter en uw neus 10x snuiten voor zijne neus.
Hij zal rap zeggen: Vertrek al maar!

Er is natuurlijk een reden waarom dat men het beperkt tot 2 keer per week. Goede afspraken maken goede vrienden :)
En al die keren (ik schat zo'n 30 dagen het afgelopen jaar) dat ik 4 keer naar het bureau ben gegaan maakt van mij ook een slechte vriend uiteraard. Mijn verantwoordelijke komt zelf gemiddeld 2 keer per week naar het bureau en ik zal maar zwijgen over het aantal keer dat ik alleen stond te koekeloeren op kantoor (in zulke dagen kon ik evengoed thuis hebben gewerkt). Ik denk dat jij en mijn verantwoordelijke het probleem zijn van deze tijd waar we elkaar niets gunnen en egoïsme ten koste van anderen het nieuwe normaal is

En als het perfect kan binnen het takenpakket is die “goede reden” …? De illusie van controle? Micromanagement? U stellen als leidinggevende? Ego issues?
Dat is op basis van de post van Beffer niet in te schatten of dat al dan niet perfect past binnen het takenpakket. Ik stel alleen maar vast dat de meeste werkgevers tegenwoordig duidelijke afspraken hebben over thuiswerk. Dat is doorgaans niet zonder reden. Ik heb met mijn mensen ook zo'n afspraken en die verschillen doorgaans van individu tot individu omdat ik iedereen op zijn output aanstuur en er mensen zijn die heel goed om kunnen met die vrijheid en anderen dan weer niet. Niet meer dan dat :-) en ja daar mag gerust wat flexibiliteit aan de dag gelegd worden bij de invulling.

Ah, hier mag er zelfs niet thuis gewerkt worden (terwijl het wel perfect kon met corona). Met als gevolg dat iedereen een pak minder flexibel is geworden naar de werkgever toe.

En al die keren (ik schat zo'n 30 dagen het afgelopen jaar) dat ik 4 keer naar het bureau ben gegaan maakt van mij ook een slechte vriend uiteraard. Mijn verantwoordelijke komt zelf gemiddeld 2 keer per week naar het bureau en ik zal maar zwijgen over het aantal keer dat ik alleen stond te koekeloeren op kantoor (in zulke dagen kon ik evengoed thuis hebben gewerkt). Ik denk dat jij en mijn verantwoordelijke het probleem zijn van deze tijd waar we elkaar niets gunnen en egoïsme ten koste van anderen het nieuwe normaal is
Oei dat is wel een heel boute stelling op basis van één post. Ik ga hier zelfs inhoudelijk niet op reageren.

Wat een self-entitled, PMS-like, Karen-gezeur hier weeral.

Op een forum als dit is er maar 1 iemand en 1 iemand alleen die weet waarom de werkgever van persoon X al dan niet regels oplegt mbt thuiswerk, en dat is persoon X zelf. Als X het daar niet eens mee is, dan is er ongetwijfeld ander en beter te vinden, ipv allerlei rare assumpties te gaan projecteren op een ander.

Just sayin'...

Terug
Bovenaan