Quasi heel de voormiddag zitten werken aan een addendum op een contract. Lees: heel gevoelige materie waarbij je elke zin, elk woord en elk leesteken heel zorgvuldig moet wikken en wegen. Waarbij je niets over het hoofd mag zien. Het type teksten die je, eens opgesteld, geen twee keer wil opstellen.
Met mijn stomme kop eerst die mail opgesteld en dan die Word-file in bijlage gestoken. Daarna ter controle nog eens dat Word-document geopend vanuit mijn e-mail. Gemerkt dat er nog heel wat moest aangepast worden en in dat bestand dus nog 2 uur zitten verder werken. Ondertussen niet meer beseffend dat ik in die bijlage aan het werken was. Daarna afgesloten en op "opslaan" geklikt, in de veronderstelling dat ik die Word-file op de server heb opgeslaan.
Terug naar mijn mail gegaan, oude bijlage verwijderd (waarin die aanpassingen dus zaten) om mijn nieuwe versie erin te steken. Dan uiteraard gezien dat mijn 2 uur werk voor niets is geweest.
Joepie.
Hoe moet ik dat nu weer timetracken? Onder de noemer: "buffertijd om niet-opgeslagen bestanden opnieuw op te stellen?".
Mijn vermoeidheid (zie andere topics) zorgt ervoor dat ik wel vaker dit soort fouten maak. Weer non-billable uren die ik moet inhalen. Weer overwerken 's avonds. Adding an extra layer of vermoeidheid waardoor nog meer zulke fouten volgen. Een negatieve spiraal.