mgr: "We gaan dit proces eens aanpakken zie, misterv, kunt gij eens kijken om dat allemaal te digitaliseren zodat die niet meer op papier werken en dat allemaal een beetje vlotter loopt"
MisterV bekijkt de processen die daarachter zitten, hoe die diensten dat aanpakken enzoverder.
MisterV: "Beste mgr, de manier waarop dat dat hier wordt aangepakt is chaotisch en trekt op niks. De werking van die diensten gaat omgegooid moeten worden en er gaat geschoven moeten worden met functies en verantwoordelijkheden, we mogen daar al van software tegenaan smijten, dat gaat niks oplossen aan hoe de mensen werken."
mgr: "Doet gij dat maar, ge moogt van mij met die diensten samenzitten daarover. Ik ga zelf geen enkele visie/beslissing/... uitdragen of communiceren richting die diensten."
MisterV: "Ik ben IT en project manager, geen diensthoofd, clusterhoofd of whatever van die mensen, ik heb daar geen enkele zeggenschap over. Ik wil samenzitten met die mensen en daar eens mijn gedacht over zeggen maar het effectief aanpassen van die werkprocessen en dat uitrollen in hun diensten is aan hen. Software werkt ter ondersteuning van hun werking, is de werking niet ok dan gaat die software daar niks aan veranderen."
Diensthoofden e.d.: "Wij hebben daar geen tijd/goesting/interesse in, rol maar gewoon die software uit, het zal wel vanzelf beter gaan dan."
MisterV rolt de software uit en moh, het draait vierkant, wie had dat gedacht?
Zo kweek je idd mensen die zich geen hol meer aantrekken van de kwaliteit en het nut van het werk dat ze afleveren.