Zo werkt het dus niet. Jij moet het nodige werk doen om uw project goed doen te verlopen. Documenteren lijkt me daarbij zeker nuttig. Daar eindigt uw verantwoordelijkheid in de veronderstelling dat jij niet degene bent die het aantal uren vooropgesteld heeft.Geef mij het nodige budget per project om te documenteren, en ik doe het graag.
Als dat wil zeggen dat je daardoor meer uren gebruikt dan er vooropgesteld zijn voor dat project dan zijn er verschillende uitkomsten mogelijk. Maar wat zou moeten gebeuren is dat er nu een les geleerd is en dat men volgende keer meer uren in het budget opneemt.
Ik ga er nu vanuit dat jij net zoals de meesten uw werk relatief goed doet en niet zit te spelen. En dat men dat ook weet bij uw werkgever.
Als je echter gratis overuren zit te doen, uzelf (en omgeving) in de vernieling werkt, etc dan gaat men nooit weten dat men eigenlijk fouten maakt in het project plan.
Wil men u niet meer budget/uren geven dan ligt de verantwoordelijkheid voor chaos wanneer jij iets heel normaal als pakweg een week verlof opnemen doet volledig bij degene die die beslissing genomen heeft. Dat is hoe management werkt, veel geld om veel verantwoordelijk te zijn.

Er zijn een zeer select aantal mensen die mij mogen bellen tijdens mijn verlof. Dat gebeurt meestal een keer of 3-4-5 tijdens mijn groot verlof. Voor dit select groepje mensen zal ik de telefoon opnemen. Al de rest kan wachten tot na mijn verlof.
Voor ons in Belgie is er geen impact. Het spektakel van de zijlijn blijft wel ... *verwarrend* en amusant.