En de veralgemeningen vliegen weer in het rond, surprise surprise...Oei, zit ik hier plots tussen de millenials? De "Quiet quitting" generatie? Alsof dat management team een boodschap heeft aan ons intern VPN-probleem van de dag ervoor.
Mja, ik zit zo niet in elkaar. Ik ben ook niet zo opgevoed. Dat is ook de reden waarom ik ooit de ambtenarij heb verlaten. Als nu blijkt dat bovenstaande je m'en fiche-mentaliteit ook al is doorgedrongen in de privé-sector en de maatschappij verder afglijdt naar dat soort niveau's, dan moet ik misschien gewoon zelfstandige worden.
Hoe noemt onze HR dat ook alweer zo mooi? Ownership? Wel, let's take "ownership" to the next level.
Dit heeft niets te maken met "quiet quitting" of iets dergelijks. Dit heeft te maken met het afbakenen van uw grenzen. Ik ga het cru zeggen: jij bent jezelf in de vernieling aan het werken. Niet door dit ene voorval natuurlijk, maar in combinatie met alles wat er al voor is gebeurd. Ik ben niet de eerste die dit zegt, en ik zal ook niet de laatste zijn.
Dat je met al het goedbedoelde advies dat je hier al hebt gekregen niets doet, dat is uw zaak, daar kies je zelf voor. Maar dan moet je hier niet steeds te pas en te onpas komen doen alsof jij dé enige verheven job hebt in het heelal en uw manier van werken de enige juiste is en al de rest kloefkrabbers of luilakken zijn die niets kunnen. De werkevenaar loopt NIET door uw gat.
(denk dat ik mijn kosten dan ook nog goed heb doorgerekend). Als je de wagen na 5j verkoopt aan 10.000 EUR heb je 48.133 EUR "gekregen" en heeft de auto je 36.220 EUR gekost.
(misschien wat extreem maar you catch my drift).
Misschien kunnen we 50k afknippen van die 150k en 50 keer die licentie kopen, aap.
.