Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik moet blijkbaar dinsdag een presentatie van 2 uur leiden. Manager had iedereen 3 weken geleden op de hoogte gebracht, behalve mij, de hoofdspreker. :unsure: ik heb morgen en maandag verlof, dus zien dat ik dat vandaag gestructureerd genoeg krijg in mijn voorbereiding zodat het dinsdag wat efficiënt kan verlopen...
Dat doet mij denken aan die ene keer dat één of andere manager luid brullend afkwam waarom ik niet was komen opdagen en X collega's had laten stikken, want hij had dit al weken geleden via email verstuurd dat ik dat moest doen.

Toen bleek dat hij mijzelf in CC vergeten was, en omdat ik niet reageerd had op die email dacht hij dat ik toegestemd had. :tongue:

Ja sorry dat is dan pech.

Ik ben wel een pleaser, maar ik ben eigenlijk ook wel assertiever dan hoe het hier overkomt, hoor. Die presentatie dinsdag zal lukken, het is gewoon ambetant dat ik er pas zo laat over werd ingelicht, maar niets onoverkomelijk. Mocht ik echt denken dat ik niet goed voorbereid ga zijn, zou ik dat melden aan mijn manager.
En wat als jijzelf pas volgend week woensdag verwittigd waart dat je dinsdag die presentatie moest geven? Want dat is mij dus ooit voorgevallen.

Eigenlijk vind ik jou scenario gewoon identiek hetzelfde alleen was het bij jou (per ongeluk/toeval ?) nog NET op tijd, bij mij hadden ze het pas door tijdens de meeting zelf. Maar in principe vind ik dat dus echt géén verschil.

Ik weet dat je goed wil doen, maar dit is gewoon amateuristisch.

Volgende keer krijg je die taak misschien nóg een halve dag later op je bord, of met maar half de informatie die je nodig hebt om ze voor te kunnen bereiden.
Of ze vergeten je gewoon dit te melden zoals in mijn scenario ;)

Laatst bewerkt:
Ik vind dat er weer enorm hard geëxtrapoleerd wordt naar ieders eigen werkomgeving... Coldplayke zal zelf toch wel het beste geplaatst zijn om te weten of hij dinsdag die presentatie voorbereid kan geven of niet?

Als ik ook even mag extrapoleren zou het ervan af hangen of het een topic is die ik van binnen en van buiten ken waarvan er reeds een presentatie voorhanden is of waarvan ik de presentatie niet moet maken of dat heel de presentatie nog in elkaar moet gestoken worden/me nog moet verdiepen in het topic dat bepaalt of ik dat met maar 1 dag ruimte kan voorbereiden...

Soit, nu cege nog die iets zegt à la "bij ons zou dat absolutely not done zijn, ik zou zeggen tegen mijn N+1 dat hij die presentatie steekt where the sun doesn't shine" en we zijn compleet.

Mijn manager heeft mij ook niet bewust pas een paar weken later dan de rest op de hoogte gebracht. Ze was mij gewoon vergeten toevoegen in de invite, en ik ving woensdag terloops iets op van een presentatie. Zoiets kan iedereen wel overkomen. :P

Mijn manager heeft mij ook niet bewust pas een paar weken later dan de rest op de hoogte gebracht. Ze was mij gewoon vergeten toevoegen in de invite, en ik ving woensdag terloops iets op van een presentatie. Zoiets kan iedereen wel overkomen. :p
Theorie VS realiteit zeker.

Zolang dit geen gewoonte wordt lijkt mij dat ik ook wss niet direct olie op het vuur zou hebben gegoten & die persoon die de vergissing heeft begaan expliciet in 't zak zetten.
't Is een vergissing geweest & 't was nét op tijd opgemerkt om er toch nog iets aan te doen.

Theoretisch gezien kan je wel stellen dat je in volle defensie zou moeten zijn gegaan & de meeting opblazen & laten verplaatsen natuurlijk, maar in dit geval zou ik dit dus hoogstwss ook niet gedaan hebben.
Moest ik er ineens een nachtje door voor zou moeten werken hebben daarentegen zou ik eerder wel gezegd hebben van 'nope, too late'.

En natuurlijk, moest dit een gewoonte worden zou ik al sneller af komen met 'naaaah, not gonna happen'.

Dan ben je nog lief vind ik. Als iemand de dag ervoor niets zegt en de dag erna je belachelijk gaat maken op een vergadering zouden ze het van mij wel horen. En dan vooral met de vraag wat haar bedoeling nu eigenlijk is. Als je oprecht bezorgd bent over de kwaliteit van het werk dan grijp je in het moment dat je het onder ogen krijgt. dus, wat was de motivatie dan om dat publiek te doen de dag erna?

Meestal krijg je dan wat ongemakkelijk geschuifel en “euh euh”.
In die vergadering zeg je dan gewoon dat je dat gisteren met haar hebt besproken, en dat je het niet OK vindt dat die opmerkingen gisteren niet kwamen, toen we het samen hebben besproken.

En dan na de vergadering die persoon er nog eens op aanspreken, op een manier die het makkelijkste voor dit soort feedback kan gebruikt worden. Iets in de zin van "Ik werk graag samen met je en je levert goed werk af, maar ik zou het fijn vinden dat we geschillen uitklaren voor de vergadering, zodat we als coherent team op de vergadering overkomen".

Maar er al te fel inhakken, dat kan ook tegen jou werken. De rest van het team en de manager weet met die subtiele boodschap al hoe de vork aan de steel zit. En je blaast mogelijkerwijze bruggen op met die collega. Indien dat dan nog gebeurt, zou ik wel met twee voeten vooruit tackelen

2 weken verlof genomen (2 jaar aan een stuk doorgewerkt en geen verlof) en in die 2 weken toch telefoon gehad van afdelingen met vragen hoe en wat. Op zich hoort het erbij dat ik bereikbaar ben in mijn verlof (leidinggevend). Mijn mede-collega, kan het allemaal geweldig uitleggen, ging mijn mailboxen overnemen (wat ik betwijfelde) en alles regelen. Op de terugweg van mijn verlof belt hij mij, ik hoorde hoe hij zich uitrekte in zijn bureaustoel met een bepaalde air, dat hij het allemaal heeft kunnen regelen ondanks een immense drukte. Dit in 32 minuten gesprek.

Bij mijn thuiskomst zet ik mijn werk-gsm aan: 102 gemiste oproepen, een x-whatsapp hoeveelheid. Mijn mailbox bevat, ik verschoot ervan maar 75 ongelezen mails van het weekend, om dan te merken dat hij een mooi mapje had gemaakt dat verdoken zat met de titel "to do". Daarin zaten alle mails mooi in gesleept qua planningen, leveranciers, facturen enzovoort - dit vanaf dag 1 dat ik vertrok. Het aantal ga ik nu ni noemen want dat is te belachelijk voor woorden maar het ergste is dat mijn reactie gewoon een zucht was i.p.v. godverdomme te zeggen. Ik zal alvast deze week een record verslaan qua uren.

Totale leegloop van vrachtwagenchauffeurs bij ons,

enkele die ergens een kantoorjob gaan doen, een andere die ambulancier word, een andere wil nu perse als (schijn)zelfstandige beginnen en gewoon voor ons blijven rijden. (Euhm nope)

Allemaal gemeld tijdens mijn vakantie, dus je steekt dat toch wat in je hoofd.

pfff, de rest van 2023 zal nog een sh*tshow worden.

Indische helpdesks. De IT’ers onder ons weten perfect wat ik bedoel.

[mod: verduidelijkt zodat niet-IT'ers ook mee zijn.]

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog effe geduld jong. Binnen dit & een paar jaar zijn dat gewoon allemaal GPT-4+ clients (met een optioneel Indisch accent als ge graag nostalgisch wilt zijn). :p

A GPT service desk funding bill is passed in the United States Congress, and the system goes online on August 4, 2024, removing human interactions from service desk operations. GPT-support begins to learn rapidly and eventually becomes self-aware at 2:14 a.m., EDT, on August 29, 2024

A GPT service desk funding bill is passed in the United States Congress, and the system goes online on August 4, 2024, removing human interactions from service desk operations. GPT-support begins to learn rapidly and eventually becomes self-aware at 2:14 a.m., EDT, on August 29, 2024
People of 2026 looking back on August 29th, 2025. A day not so fondly remembered as the day Skynet took over the world.

En naar elke user die bezig is met een gpt sessie gaan en zeggen: “Come with me if you want support.”

en bij afsluiten van de support sessie waarbij de user thanks zegt:

terminator-arnold-schwarzenegger.gif

Ik moet blijkbaar dinsdag een presentatie van 2 uur leiden. Manager had iedereen 3 weken geleden op de hoogte gebracht, behalve mij, de hoofdspreker. :unsure: ik heb morgen en maandag verlof, dus zien dat ik dat vandaag gestructureerd genoeg krijg in mijn voorbereiding zodat het dinsdag wat efficiënt kan verlopen...
Presentatie is achter de rug, ik heb uiteindelijk meer dan 1.5 uur volgepraat, maar de users zijn gelukkig wel heel erg enthousiast over de ontwerpen en plannen. Ik was zelf een beetje verbaasd. Nu nog zien dat we het ontwikkeld krijgen (en op tijd), maar dit is toch al een stap in de goede richting...

Ik probeerde vandaag op kantoor in soapUI onze "azure blob storage" aan te roepen via een azure REST (API) service en ik krijg de foutmelding
'AuthenticationFailed' - error 403
'Authenticationerrordetail: The MAC signature found in the HTTP request 'XXXX' is not the same as computed signature'
Ik krijg die fout bij elke (voorlopig alleen de GET services geprobeerd) service die ik wens aan te roepen - dus ik krijg er geen enkele werkende

Nochtans heb ik de correcte toegangssleutel gebruikt. (Een shared Key). Of dat denk ik toch .. ik zou niet weten waarom de sleutel die ik zie staan niet de juiste zou zijn?

In mijn parameterlijst in de soapUI request staat
Authorization: SharedKey myaccount:Z1lTLDwtq5o1UYQluucdsXk6/iB7YxEu0m6VofAEkUE=
(als Header)

Waarbij myaccount de alias / naam is van de blob storage (en die is correct anders krijg ik al geen response 403 terug hé) en de key hierboven is natuurlijk vervangen door de (shared) toegangssleutel die ik vind in de myaccount azure blob storage

De lengte en formaat van mijn sleutel is ook juist - want als ik dit aanpas dan krijg ik een andere foutmelding terug.

Google is mijn vriend echter niet. Ik zie vooral developers die hier issues mee hebben maar die roepen de blob op mijn hun eigen code en niet via soapUI

Ik weet dus niet goed wat het probleem is. Of te wel ben ik de enige 'ooit' sinds het ontstaan van azure blob storages met dit probleem (wat mij onmogelijk lijkt) of te wel vind ik het gewoon niet / heeft niemand de oplossing ergens gepost.

----

Ik heb er uren mee bezig geweest - maar ik vind het dus niet. :frown:
Ach ja, ik ben dan ook geen echte developer en dit was het allereerste ooit wat ik wilde uitproberen ivm de Azure blob storage.
Ik denk dat ik iemand moet vinden die er iets meer vanaf weet binnen de firma. Als die mens bestaat.
Ik ga het probleem hier niet zelf vinden vrees ik. :tongue:

Ik verwacht hier geen oplossing van iemand - dit is / was gewoon de frustratie van de dag voor mij :D

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan