Na 3 dagen (!) heb ik gevonden wat het issue is.
Het eerste issue was dat onze azure blob storage volledig is afgeschermd van de buitenwereld en je inderdaad via SAS tokens een key moet genereren.
Maar er was nog een tweede issue ..
Ik heb dan een sandbox toegevoegd in Azure en ik heb daar wat zaken stap voor stap uitgevoerd en de resultaten nagekeken.
En toen merkte ik dat alles perfekt werkte in de webbrowser met een SAS token (daar kreeg ik wél resultaat) maar in soapUI was het nog steeds noegabollen.
Het duurde even voor ik in SoapUI merkte wat er fout was. Toen ik de request die soapUI doorstuurde bekeek onder de tab Raw (Daar zie je hetgeen echt wordt doorgestuurd en niet hetgeen wat je oorspronkelijk doorstuurt) blijkt dat '%'-tekens in de SAS token doorgestuurd worden als '%25'.
Wat er dus gebeurd is old school URL encoding
W3Schools offers free online tutorials, references and exercises in all the major languages of the web. Covering popular subjects like HTML, CSS, JavaScript, Python, SQL, Java, and many, many more.
www.w3schools.com
Dit moest ik dus uitschakelen voor de 'sig' parameter waarde in de request. (dat is zuiver config) ->
The "Disables URL-Encoding of the parameter value" is disabled. How can does this enabled for use? A portion of the GET request the tool is...
community.smartbear.com
Et voila! Ik krijg nu als response 'Dit is een test'
Zoiets stom zeg! (n google is your friend
NOT) En daar zoek je dan 3 dagen lang naar voor je merkt wat er fout is.
En daar zat dus net 'niet' het probleem. zowel bij de dev als bij mij in mijn sandbox werkte alles vlekkeloos
Daardoor begon het mij te dagen dat het issue in soapUI zelf moest zitten. Maar zelfs dan duurde het nog even voor ik door had wat het issue juist was.
Anyways merci voor de raad dat heeft een beetje geholpen.