Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

- Out of office van 1 van de collega's "Hi! De kans is groot dat ik op dit moment een aperol Spritz aan het drinken ben. Ik ben terug op ...."

Professioneel, ffs.

- Andere collega die nog steeds geen klote doet. We kunnen elkaars resultaten zien, als mijn aantal 100% zou zijn deze 1e 6 maand zit hij op 35% :sarcastic: Nuja goed voor mij eigenlijk.
Ergste probleem, nooit bereikbaar tijdens kantooruren. Zelf stuurt hij wel om 19-20u 's avonds of bv zondagmiddag via Whatsapp.
Heb hem nu gestuurd dat als hij iets werkgerelateerde wil vragen het kan binnen kantooruren op mijn werkgsm. Ambetant natuurlijk.
Vandaag is het meeting, uiteraard kan hij weer niet aanwezig zijn of via teams meevolgen, er moet toch niemand over hem beginnen tegen mij.

Laatst bewerkt:
Een collega heeft net 2 weken verlof gehad, werkt nu een week, en vertrekt dan weer een kleine 3 weken op verlof.

Da's heel slim bezien, want nu kan hij vandaag en morgen zeggen dat hij mails bijleest, en dan vanaf woensdag weer uitbollen want "hoh ja, zo vlak voor mijn verlof ga ik niet te veel meer starten hé". Net zoals vorig jaar.

Een collega heeft net 2 weken verlof gehad, werkt nu een week, en vertrekt dan weer een kleine 3 weken op verlof.

Da's heel slim bezien, want nu kan hij vandaag en morgen zeggen dat hij mails bijleest, en dan vanaf woensdag weer uitbollen want "hoh ja, zo vlak voor mijn verlof ga ik niet te veel meer starten hé". Net zoals vorig jaar.
Ik ben het type dat het productiefst is vlak voor zijn verlof, want dan probeer ik zoveel mogelijk af te werken zodat mijn collega's niet te zwaar belast worden. :unsure:

Ik ben het type dat het productiefst is vlak voor zijn verlof, want dan probeer ik zoveel mogelijk af te werken zodat mijn collega's niet te zwaar belast worden. :unsure:
idem hier, maar dan vooral om te vermijden dat er lijken uit de kast vallen waar mijn collega's niet content mee gaan zijn tijdens verlof :unsure:

idem hier, maar dan vooral om te vermijden dat er lijken uit de kast vallen waar mijn collega's niet content mee gaan zijn tijdens verlof :unsure:
Dat ook dus. Ik heb dat één keer meegemaakt en sindsdien heb ik altijd het idee dat die lijken er met hopen uitvallen als ik er eens niet ben.

VOV geweigerd omwille van het feit dat het werk in het team dan in gedrang kan komen en dat er dan teveel aanvragen van andere mensen kunnen komen ( HR ). Joy
afhankelijk van hoe graag je er wil werken, want niemand word graag terechtgewezen..
Bij mijn vriendin hebben ze dat ook gedaan voor haar nederlandse les.
Ik heb het mailtje voor haar getypt en ook gezegd dat ik het was, met de link naar de correcte wetgeving en op basis van wat dat ze dat gingen weigeren.

haar n+2 heeft haar een paar weken daarna nog eens op kant genomen om duidelijk te maken dat het niet bedoeling was dat ze al haar dagen ging opgebruiken.
Het eerste jaar heeft ze dat nog schaapachtig gedaan terwijl ik haar al duidelijk had gemaakt: daar hebben ze helemaal géén zaken mee.

Ook dwaas als leidinggevende, want u werk komt nog altijd binnen, en het gaat nog altijd verwerkt worden, en ge krijgt die dagen terugbetaald door de overheid.
Dus er komt iets van druk bij de andere collega's maar nu niet doen alsof dat in de meeste teams niet te verwaarlozen is.
Anders werkt u team sowieso niet genoeg in de breedte en wat doe je dan als er iemand plots zijn arm breekt en 2 maand afwezig is.

Ik ook maar dat maakt wel dat ik de eerste dagen van mijn verlof echt nodig heb om te recupereren en dus niet echt ten volle van mijn verlof kan genieten :/.

Ik zit in sales, dus targets is wel iets wat ik gewoon ben, maar deze laatste was toch wel debiel.

Midden juli target gecommuniceerd voor de maand juli.. Mijn baas heeft gezegd dat ze de boom inkonden, maar soit, toch wel wat verkocht.

Blijkt dat we eerste zijn Europees, dus we krijgen 4 VIP-tickets voor Barcelona - Tottenham volgende week dinsdag.

Alleen is de persoon die kiest wie de tickets krijgt met verlof tot volgende week, dus niemand kan een vlucht boeken, een hotel boeken, of gewoonweg plannen.

Daar komt nog bovenop dat alles van eten/drinken ter plaatse zelf te betalen is, schitterend.

Ik heb al veel idiote dingen meegemaakt bij ons, maar het is toch weer top geregeld ze. Langetermijnvisie is nul en ipv te verbeteren gaat het alleen maar achteruit.

Ik heb echt veel zin om Teams van mijn computer te gooien. Die chats zijn echt een vergif.

Dat ding staat continu te biepen in verschillende chats omdat iedereen NU antwoord verwacht.

Ten eerste zijn de meeste vragen echt niet zo dringend. En ten tweede bestaat er ook nog zoiets als een telefoon waar je dan ineens gesproken context kan meegeven. Want zo'n geschreven chatbericht kan meteen verkeerd geïnterpreteerd worden.

Ik word echt onnozel van die tool. En ik weet dat ik me op "do not disturb" kan zetten, maar ik wil wel beschikbaar zijn voor echt dringende issues.

Ik word echt onnozel van die tool. En ik weet dat ik me op "do not disturb" kan zetten, maar ik wil wel beschikbaar zijn voor echt dringende issues.
Zet u toch op DND en plan een dagelijks "ik check de Teams chat"-moment in? Mensen gaan wel bellen als't echt dringend is.

Zet u toch op DND en plan een dagelijks "ik check de Teams chat"-moment in? Mensen gaan wel bellen als't echt dringend is.
Ja 'k weet het. Is idd een optie. Maar begrijp niet dat mensen eens niet een beetje normaal respect hebben voor elkaars workload op dat vlak. 't Is ook vaak de manier waarop er iets gevraagd wordt.

Ja 'k weet het. Is idd een optie. Maar begrijp niet dat mensen eens niet een beetje normaal respect hebben voor elkaars workload op dat vlak. 't Is ook vaak de manier waarop er iets gevraagd wordt.
Bij van die ambetanterikken: Rechtsklik op de chat met die persoon in de chatlijst > Dempen

Is dat niet gewoon een schrijfstijl die je verward met (on)beleefdheid?
Je moet van mij alleszins geen hele introductie en fluff verwachten als ik iets vraag over chat.
Kort en bondig, to the point, ik zie wel wanneer ik een antwoord krijg.
Zo heb ik het ook graag. Ik wil geen hele boeken lezen om je te kunnen helpen met iets klein.
Als het echt dringend is zoek ik je wel fysiek op, of krijg ik het antwoord op een andere manier te pakken.

Je moet van mij alleszins geen hele introductie en fluff verwachten als ik iets vraag over chat.
"Hey, Ruben, ik zou DRINGEND!!! document xyz moeten hebben, voor 13u in mijn mail?"

Dat is zo een typische die geschreven veel onbeleefder/dwingender over komt dan wanneer die mens exact hetzelfde zou zeggen aan de telefoon.
Sommige mensen zijn natuurlijk ook gewoon boeren, of het nu in geschreven of gesproken taal is. 😬

Kort en bondig, to the point, ik zie wel wanneer ik een antwoord krijg.
Zo heb ik het ook graag. Ik wil geen hele boeken lezen om je te kunnen helpen met iets klein.
Als het echt dringend is zoek ik je wel fysiek op, of krijg ik het antwoord op een andere manier te pakken.
Teams == Fysiek e man. Da's heel 't ding van het remote work.
Tenzij gij in uwen otto gaat stappen & een uur bollen naar where ever die mens zich bevindt. :devilish:

"Hey, Ruben, ik zou DRINGEND!!! document xyz moeten hebben, voor 13u in mijn mail?"

Dat is zo een typische die geschreven veel onbeleefder/dwingender over komt dan wanneer die mens exact hetzelfde zou zeggen aan de telefoon.
Sommige mensen zijn natuurlijk ook gewoon boeren, of het nu in geschreven of gesproken taal is. 😬
En zoiets kan ook gewoon gerechtvaardigd zijn.

Als ik iets vraag in chat is het meestal van 'zeg X, hebt gij een idee aangaande Y of Z. Laat me maar weten wanneer je tijd hebt, geen haast.'

Of alternatief 'zeg X, hebt gij een idee aangaande Y of Z. Ik zou dat voor <tijd> moeten weten, laat me weten of dat al dan niet mogelijk is.'

En als je het nu moet weten is het idd telefoon oppakken.

En zoiets kan ook gewoon gerechtvaardigd zijn.

Als ik iets vraag in chat is het meestal van 'zeg X, hebt gij een idee aangaande Y of Z. Laat me maar weten wanneer je tijd hebt, geen haast.'

Of alternatief 'zeg X, hebt gij een idee aangaande Y of Z. Ik zou dat voor <tijd> moeten weten, laat me weten of dat al dan niet mogelijk is.'

En als je het nu moet weten is het idd telefoon oppakken.
Same thing really. Teams == Telefoon.

De klassieke oude, analoge telefoon bestaat pretty much niet meer e. Niet enkel voor de remote mensen, maar zelfs op kantoor vindt je bij ons nog nauwelijks telefoons op de bureau's. Support desk is pretty much de enige plaats waar die nog echt gebezigd worden.

Technisch gezien zou ik de mensen hun persoonlijk GSM nummer wss wel terug vinden in ons CRM systeem, maar ik heb nog nooit gebeld naar 't gros van m'n collega's op die manier. Of toch niet de laatste jaren.

Teams == Fysiek e man. Da's heel 't ding van het remote work.
Tenzij gij in uwen otto gaat stappen & een uur bollen naar where ever die mens zich bevindt. :devilish:
I KNOW WHERE YOU LIVE.

Nja, als die persoon op kantoor is, is het soms handig even te overleggen, anders is 't mail, of iemand anders die me dan maar moet helpen.

Same thing really. Teams == Telefoon.

De klassieke oude, analoge telefoon bestaat pretty much niet meer e. Niet enkel voor de remote mensen, maar zelfs op kantoor vindt je bij ons nog nauwelijks telefoons op de bureau's. Support desk is pretty much de enige plaats waar die nog echt gebezigd worden.

Technisch gezien zou ik de mensen hun persoonlijk GSM nummer wss wel terug vinden in ons CRM systeem, maar ik heb nog nooit gebeld naar 't gros van m'n collega's op die manier. Of toch niet de laatste jaren.

Wel ja telefoon is bellen over teams, maar ook niet altijd. Want zoals gezegd iemand die op DnD staat kan je vaak niet bellen met teams. En ik moet zeggen dat als in de auto zit ofzo dan merk ik toch ook wel een verschil in kwaliteit tussen telefoon en teams call. Maar dat is mss een lokaal probleem

Terug
Bovenaan