Vega
Well-known member
Uiteraard is er ergens een raakvlak. Maar wederom een hele rant over hoe het in feite eventjes in elkaar zit "want op onzen office is het zus of zo en ik doe this or that"... Waarom moet dat toch altijdErgens heeft cege wel een punt.
Ik krijg ook veel mails binnen op een dag en acteer ook als SPOC/PM (what's in a name) in een big corporate en stuur mensen aan.
In de specifieke case van mac-bc heeft hij duidelijk nood aan ofwel een Jr. PM die hem ondersteunt door een heel deel basis zaken over te nemen, ofwel een extra Sr. PM die (een) project(en) kan overnemen.
- Heel veel mails waar ik in cc sta, lees ik schuin en ben ik "op de hoogte van" en vliegen meteen in een of andere map. Vaak wordt dit nog eens besproken/aangehaald op een of andere meeting.. En dus hoor ik dezelfde inhoud nog eens..
- Dan een hoop mails die ik doorstuur naar mensen die aan mij rapporteren. Ik volg die niet actief op, maar op wekelijkse team meetings, zullen mijn reports wel kort aanhalen of er ergens verduidelijking nodig is of whatever. Ik heb gelukkig competente reports die dit zelfstandig aankunnen en enkel hulp/raad vragen bij lastige zaken. Daar ondersteun ik dan ook om dingen te deblokkeren.
- Een heel beperkt deel van de mails zijn echt nuttig en geef ik prio. Ofwel meteen beantwoorden ofwel parkeren om tijdens een meeting met de juiste mensen op de agenda te plaatsen en te bespreken. Na afloop nog eens kort allen betrokkenen via mail beantwoorden.
Het kan niet zo zijn dat je op alle mails die binnenkomen meteen moet springen omdat anders alles in de soep dreigt te lopen.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn outlook altijd heb openstaan en ik zie de mails binnenkomen. Het stoort me zelf niet. Ik heb meteen door aan de titel en/of afzender of ik dit prio moet geven of niet.

Alsof het een gouden tip is van gewoon telefonisch niet bereikbaar te zijn, dit kan toch op 90% van de werkplekken niets anders dan een baggertip zijn? "SPOCs zijn bullshit", nog zo'n verkondiging. Een van de meest gekende termen voor klantenrelaties is gewoon bullshit! Puur omdat in zijn sector/werkplek een SPOC geen voordeel heeft redeneert hij wederom dat hij de lijn naar de ganse wereld kan doortrekken.
Alé, hoe je zo self absorbed (om zelf ook eens zo'n leuke engelse term te gebruiken) kan zijn snap ik niet...
Da's nu eens de ergernis die ik voor vandaag kies se

Kan gebeuren, mijn schuld, maar denk dan eens twee seconden logisch na, dan is het opgelost ipv daar een mail voor te sturen, dat te controleren en aan te passen.