Wizard of midian
Active member
goed puntAls ze u 1000 mails per dag sturen hebben de mails hun nut al lang verloren.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
goed puntAls ze u 1000 mails per dag sturen hebben de mails hun nut al lang verloren.
Als het dringend is, moeten ze maar bellen lijkt me. Niet dat ik zelf een beller ben, maar als het echt moet, dan moet het maar. Probleem zijn al die meetings die de vaart uit je werkschema brengen. Vandaag ook van 15u tot 17u in meeting gezeten na eerst een aantal andere, kortere, meetings. Op die twee uur tijd had ik mijn mailbox kunnen decimeren, maar helaas is het niet alleen blijven liggen maar is er ook een hoop bijgekomen. Toen ik terugkwam op mijn bureau heb ik de laptop toegesmeten en mijn dochter gaan afhalen. We zien morgen wel wat de dag brengt. Ik probeer dat toch zo min mogelijk aan mijn hart te laten komen en gelukkig zien mijn oversten dat ook in.mja dan verliezen mails toch hun nut?
Ik krijg zo'n 10 mails per dag.
m'n teamlead zegt dat ik alle pruts vragen moet verzamelen de vrijdag en die dan allemaal oplossen de vrijdag.
Maar ik ben altijd bang dat het dan zo'n berg zal zijn dat ik het niet meer onder controle ga hebben.
Een collega van mij die uit congé kwam had er 160.
mja
Al eens gedacht aan een open bebouwing ergens in de Limburg?Laat me godverdomme allemaal eens met rust. Jezus. Ik wil mijn onbewoond eiland.

De maatschappij is aan't doordaaien.
Verhalen van mac-bc en Waelvis zijn al lang geen uitzonderingen meer.
Overal hoor ik nu zulke verhalen.
Veel te hoge werkdruk, flexibel zijn, dan de thuissituatie die nog eens gepannen is.
Het regent ook burn-outs langs alle kanten.
Vroeger kende ik amper iemand met een burn-out, nu is het galore. De ene na de andere valt.
Wetende dat het allemaal nog erger wordt...
(Alles wordt duurder, technologie die alsmaar sneller evolueert, de vergrijzing, gewoon alles...)
Een mail sturen is gewoon gemakkelijk, te gemakkelijk vaak. Denk je dat we nog aan de helft van al die "dringende" mails zouden komen in tijden waarin je effectief moest bellen of een brief sturen? Neen, toen was dat een volgende stap na wat eigen acties. Natuurlijk is het in se efficiënt, maar het is zo makkelijk om zonder nadenken nog eens een vraag te sturen die al 10 keer werd beantwoord, liefst naar 5 mensen, met wat anderen in cc.mja dan verliezen mails toch hun nut?
Ik krijg zo'n 10 mails per dag.
m'n teamlead zegt dat ik alle pruts vragen moet verzamelen de vrijdag en die dan allemaal oplossen de vrijdag.
Maar ik ben altijd bang dat het dan zo'n berg zal zijn dat ik het niet meer onder controle ga hebben.
Een collega van mij die uit congé kwam had er 160.
mja
Ik vind het ontwijkingsgedrag om maar eens dezelfde grijsgedraaide plaat op te zetten over "competitieve sector", "marges", "boe de overheid", "kutland"... Misschien moet je eens meer dan ooit beseffen dat al die "privé+lage marges" bevolkt worden door veel mensen die niet op zijn van de stress en thuis in de problemen zitten, en het dus ook anders kan.Voor sommige sectoren zoals de onze zal dit wel kloppen.
We zijn een dienstenbedrijf en onze lonen zijn dus de grootste kostenpost van het bedrijf. Sinds de loonindexeringen is er dan ook gecommuniceerd vanuit het management dat er extra zal toegekeken worden op alle projecten die binnen budget moeten uitgevoerd worden. De werkdruk is sindsdien een heel stuk groter geworden. Herinner je één van mijn vorige ergernissen omdat mijn teamleader me constant achter de veren zit: Zit project x1 nog binnen budget? Zit project x2 nog binnen budget? Ah neen? Hoe komt dat? Wat ga je daaraan doen? Hoe ga je project y optimaliseren zodat het toch nog binnen budget valt? Heb je bij project z al gevraagd aan de klant om extra te mogen factureren? Heel de fucking tijd. Als ik een binnenkomende oproep krijg van mijn baas beginnen mijn ogen al spontaan uit mijn oogkassen te rollen: "there we go again".
Normaal zou dat enkel bij klanten moeten zijn.
Ik besef meer dan ooit tevoren hoe belangrijk het is om in sectoren te werken die, in uitersten uitgedrukt:
A) Ofwel helemaal niet winstgedreven zijn zoals overheden of semi-overheidsinstanties (lees: de helft van alle jobs in dit kutland)
B) Of als je dan toch in de privé-sector zit, dat je dan maar beter in een sector zit waar de marges hoog genoeg zijn zodat er genoeg ruimte is voor opslag en er niet zo'n permantente wurgende druk op de werknemers zit om toch maar nét winstgevend te kunnen zijn.
Als je daar per ongeluk ergens tussen belandt (in de privé EN met lage marges) is de kans groot dat je tot de moderne loonslaven behoort.
mac-bc moet wat chillen. Of een cursus loslaten of een cursus time management of een cursus email management volgen.
Ik heb juist gedaan met werken, maar in de US gaat het leven verder. Ik weet dat ik morgen mijn mailbox open doe om 7h en er weer 50-100 mails zijn. Tegen ik door de nieuwe mails ben rond 9h, zijn er al weer 50 of 100 uit europa.... Ik had in mei 1 week conge zonder computer, dat zijn rond de 1000 emails. 3/4 gaan rechtstreeks in de vuilbak/geen antwoord. 1/2 van wat over schiet gaat naar een collega/ondergeschikte forward en volk ik niet op. van de helft die overschiet, ga ik antwoorden en niet meer opvolgen, een minderheid volg ik op. Is het dringen, moet maar eens herhalen.
Ik heb vandaag 4-5h workshop gehad ivm project planning. Plannen tot in 2026. Wetende dat we in augustus mogen bijsturen en dan in oktober nog eens, rinse and repeat. Waarom we zover vooruit plannen, Joost mag het weten. Overal resource cut cut cut cut. Werk rondduwen, tis belachelijk aan het worden.
Een halve dag wasted dus door die zinvolle workshop (voor de US peeps, 5-9AM overigens, lekker gezond), kom terug aan computer, 200 emails. Een hele avond tot 10min geleden om door de emails te ploeteren en wat werk gedaan te krijgen.
Ik ga mijn zomer conge niet missen en mijn ouderschapsverlof erna ook niet. Mickey Mouse management... Cry me a river, maar 1.5 bln winst en vorig jaar 1.4. Minder dan 10% groei *cry cry cry*...
Net eens gecheckt. Dit jaar al 17385 unread deleted emails. De prutfactor is hoog...
Wat kan helpen is vaste slots inbouwen om emails te doen (smorgens en savonds) of een vaste dag enkel emails doen, ... Er wat structuur rond brengen. In mijn geval is 90% van wat ik moet opvolgen uit zichzelf opgelost tegen einde van de week... Je bent niet alleen om shit op te lossen... Telefoon gedoe snap ik niet. Trek je draad uit, zet je gsm op stil. Je bepaalt zelf wanneer wie je lastig valt.
Met andere woorden heb je veeeeels te veel projecten op je naam staan...Twee opmerkingen:
1) De mate waarin je mails kan negeren is erg afhankelijk van job tot job. Zit je laag genoeg in de hiërarchie, dan heb je ook niet de verantwoordelijkheid en zal je op tijd en stond wel herinnerd worden aan dringende zaken. Zit je hoog genoeg in de hiërarchie (ik bedoel dan gewoon vanaf leidinggevende) dan krijg je veel mails in CC om je up to date te houden zonder dat er acties verwacht worden. In mijn functie van project manager ben ik SPOC voor al mijn klanten en dus de centrale draaischijf voor:
- collega's die mij ondersteunen
- mijn leidinggevenden
- aannemers
- overheidsinstanties
- en alle andere stakeholders
Het aantal mails die ik zomaar kan negeren zonder gevolgen voor het project is bijgevolg heel beperkt.
2) Telefoons van klanten moet ik wel opnemen omdat er projecten zijn in uitvoering en daar vaak ook dringende acties uit volgen, zeker sinds ik de laatste tijd mijn mails niet meer rondkrijg zijn dit soms de wake-up calls (bijna letterlijk) van mails die ergens bedolven zijn geraakt.
Dan hebde toch geen klote motivatie meer?zit nu in week 9 v de 17 weken opzeg in een gelijkaardig geval.
Vermoedelijk betreffende persoon zoals bij mij geen antwoord maar denkt " ik kan uwe kop ni zien en ik gun het u niet" of "je zit niet in de vriendjespolitiek"
Of je u werk nu goed doet of niet maakt soms geen zak uit.
Laatstedeel_3_final_def_converted.wmv (240p).mp4.wmvAls een document de naam heeft "2020_Template", waarom vullen sommige mensen dat dan in en slaan het dan op als "2020_Template-Kopie 1 (1)"
mijn autisme kan dat niet aan