Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Nog eentje:

Thuiswerk-policy uitgewerkt door HR, maar HR neemt zelf de regels heel soepel voor zichzelf.
Voorbije week was er 4 van de 5 dagen niemand van HR fysiek aanwezig op het werk.

Zal wel aan mij liggen dat dit niet oké is?

🤬 🤬 🤬

Ze hebben mij er die dag met de laten opgezet, zonder iets te vragen.
Het is die dag gvd mijn verjaardag en natuurlijk heb ik al plannen gemaakt.

Volgens de HR-regels mogen ze dit doen, maar er is afgesproken dat ze dit nooit zouden doen eens het rooster uit is. Er zijn een hele hoop afspraken gemaakt om onze work-life balance leefbaar te houden. En almaar meer en meer vegen ze er hun voeten aan. Maar omgekeerd staan ze wel op hun strepen.
Wij hebben een typeroulement waar onze weekends en nachten "vast" staan. Als we verlof willen op een van die dagen moeten we zelf iemand zoeken om te wisselen.
Als ik vorig jaar dringend verlof nodig had om met onze jongste zoon naar de spoed te gaan (zware hersenschudding na val op school) moest ik zelf nog gaan rondbellen naar collega's om mijn diensten over te nemen als ik op die dagen verlof wou. (Of enkele van de 60+ achterstallige ADV-dagen). Als zij vervanging moesten zoeken kwamen er enkele dagen onbetaald verlof op.

Ik loop al lang, heel lang, op de rand van de afgrond. Maar ik hou me recht wetende dat de dag dat ik hier weg kan steeds dichterbij komt.
Maar als ze gaan blijven duwen ga ik er eens invallen.

Ik sta echt op het punt om naar de huisarts te gaan en me 2-3 maand thuis te laten zetten. Als ik m'n verhaal doe gaat dat geen enkel probleem zijn... Maar ik doe het (voorlopig) niet omdat ik geen profiteur ben en er enkel m'n collega's mee raak.
Echt gewoon naar uzelf en uw gezondheid kijken man. Maak gewoon die afspraak met de dokter.

Meestal komt zoiets neer op: “Veel flexibiliteit, zodat wij de balans tussen werk en privé kunnen bepalen”.

Hoe lang ben je eigenlijk zo gemiddeld bezig met 1 student te bespreken?
De leerlingen met een A-attest: een minuut. De leerlingen met B of C-attest: 10 minuten tot in de zwaarste discussies een uur. Het grote probleem is directie die bij 95% overeenkomst, toch twijfel probeert te zaaien.

De leerlingen met een A-attest: een minuut. De leerlingen met B of C-attest: 10 minuten tot in de zwaarste discussies een uur. Het grote probleem is directie die bij 95% overeenkomst, toch twijfel probeert te zaaien.

Twijfel in het voordeel van de scholier dan waarschijnlijk, bij een B- of C-attest? Veel goede moed alleszins!
Lijkt me enorm vermoeiend.

🤬 🤬 🤬

Ze hebben mij er die dag met de laten opgezet, zonder iets te vragen.
Het is die dag gvd mijn verjaardag en natuurlijk heb ik al plannen gemaakt.

Volgens de HR-regels mogen ze dit doen, maar er is afgesproken dat ze dit nooit zouden doen eens het rooster uit is. Er zijn een hele hoop afspraken gemaakt om onze work-life balance leefbaar te houden. En almaar meer en meer vegen ze er hun voeten aan. Maar omgekeerd staan ze wel op hun strepen.
Wij hebben een typeroulement waar onze weekends en nachten "vast" staan. Als we verlof willen op een van die dagen moeten we zelf iemand zoeken om te wisselen.
Als ik vorig jaar dringend verlof nodig had om met onze jongste zoon naar de spoed te gaan (zware hersenschudding na val op school) moest ik zelf nog gaan rondbellen naar collega's om mijn diensten over te nemen als ik op die dagen verlof wou. (Of enkele van de 60+ achterstallige ADV-dagen). Als zij vervanging moesten zoeken kwamen er enkele dagen onbetaald verlof op.

Ik loop al lang, heel lang, op de rand van de afgrond. Maar ik hou me recht wetende dat de dag dat ik hier weg kan steeds dichterbij komt.
Maar als ze gaan blijven duwen ga ik er eens invallen.

Ik sta echt op het punt om naar de huisarts te gaan en me 2-3 maand thuis te laten zetten. Als ik m'n verhaal doe gaat dat geen enkel probleem zijn... Maar ik doe het (voorlopig) niet omdat ik geen profiteur ben en er enkel m'n collega's mee raak.
Onlangs begon een conducteur tegen ons te praten. (Ene die bij ons was herkende de conducteur, en van het ene kwam het andere.)

Hij had al een verlofachterstand van 50 dagen. Eigenlijk niet legaal.

Als men verlof aanvraagt, kan men die schrappen tot de dag op voorhand.

Men heeft recht op 1 gegarandeerde vakantie in het jaar, de rest kan men schrappen.

Vroeger kreeg men maanden op voorhand het werkschema door.
Nu is dat gewoon de dag voordien, van zo ziet uw dag er morgen uit.

Straf wel. Moet er echt rot geworden zijn.

Meestal heb je je oordeel toch al gevormd over een leerling denk ik? Doorheen het jaar, reeds examens geweest met kerst, eventueel nog partiële examens (bestaat dat nog?).
Lijkt me meer gewoon bevestigen wat je al wist over een leerling?

Meestal heb je je oordeel toch al gevormd over een leerling denk ik? Doorheen het jaar, reeds examens geweest met kerst, eventueel nog partiële examens (bestaat dat nog?).
Hehehe
Over mijn casus en die van drie vrienden is in het 2de ingenieursjaar bijna twee uur gediscussieerd tijdens de deliberatie (ik ben na mijn opleiding als assistent begonnen, mijn prof heeft me dat toen eens verteld).
We hadden dat jaar 21 vakken, ik had net geen 69% maar vier "D"'s (8 of 9 / 20). Drie van mijn vrienden hadden 70-72%, met drie onvoldoendes waarvan dan één "E" (6 of 7 op 20). Over géén van ons vier bestond er consensus (tweede zit of niet). Dus is er gediscussieerd over wie de meest delibereerbare was, en dat was ik, vanwege geen zware onvoldoendes.
En daarna is nog uitvoerig gediscussieerd over mijn casus en ook nog meerdere keren over mij gestemd. Idee was, indien ik er niet door was, de anderen ook niet.
De helft van de proffen vond dus dat ik die 4 vakken moest terug doen in tweede zit, de andere helft gaf aan dat ik eigenlijk een puntentotaal had om een onderscheiding te halen, en dus mocht genieten van een vakantie.

Er is toen uiteindelijk besloten dat ik tweede zit had... maar we hebben toen buiten heel lang zitten wachten voor we werden afgeroepen.
Ze hadden mij na die eerste stemming moeten binnenroepen, om mee te laten stemmen, dan was die stemming snel afgerond geweest.

Mijn vrouw heeft gisteren een 5 tal uur samen gezeten om 19 studenten te bespreken. Voornamelijk hoe ze hun dossiers moeten opstellen en welke dossiers waterdicht zijn om iemand te laten buizen volgens de jurist die er bij zat.

Ons kantoor in brussel ligt langs een drukke straat en vanaf het moment dat het raam openstaat is het niks anders dan auto's die claxoneren en politiesirenes.

+ nog het gezever van al die vrouwen die niet kunnen zwijgen. Dat is echt om gek van te worden, ik zit hier 8 uur aan een stuk met mijn headset op niet omdat ik wil maar omdat het moet.

Zelfs die 2 dagen dat ik naar brussel moet komen zijn teveel aant worden.

In februari begonnen bij nieuwe werkgever en nog altijd wordt mijn loon niet correct uitbetaald en is de loonbrief niet correct. Zowat €100 aan netto vergoeding wordt gewoon niet voorzien. Begint serieus op te tellen en telkens ik e-mail of er langs ga is het van "ja we geven het door"...

In februari begonnen bij nieuwe werkgever en nog altijd wordt mijn loon niet correct uitbetaald en is de loonbrief niet correct. Zowat €100 aan netto vergoeding wordt gewoon niet voorzien. Begint serieus op te tellen en telkens ik e-mail of er langs ga is het van "ja we geven het door"...
Eens wat fermer op tafel slaan en zeggen dat dit niet ok is, we zitten bijna een half jaar verder en het loon wordt nog niet deftig doorgegeven... Desnoods naar uw leidinggevende gaan indien je naar HR ging of indien je naar je leidinggevende ging, rechtstreeks naar HR gaan.

Mijn loonbrieven kloppen sinds de wijziging in terugbetaling van openbaar vervoer 3 jaar geleden nog steeds vaker niet dan wel. Ik vind het ook echt niet normaal hoe ze daar blijven knoeien. Afgelopen maand klopten mijn maaltijd cheques dan ook ineens niet... ik blijf vriendelijk en geduldig, maar wat een prutsers.

Een tiental topics die al weken om 1 of andere reden elders geblokkeerd / on hold stonden, vandaag plots allemaal gedeblokkeerd (alsof ze het ervoor gedaan hadden).

Op zich goed natuurlijk, want nu kan ik ook eindelijk voort, maar zorgt natuurlijk weer voor een hoop stress aangezien ik nu voor alles aan zet ben maar uiteraard niet voor alles tijd voorzien had.

Bedolven onder het werk. Overheden en semi-overheidsorganisaties die uit onzekerheid constant eerdere beslissingen terug intrekken en doen wat ze willen. Ze lijken niet te beseffen dat er miljoenenprojecten op het spel staan. Daardoor continu de agenda overhoop gooien om te proberen rechttrekken.

Mails stromen binnen aan de lopende band (zit op 1343 ongelezen mails momenteel). Telefoontjes aan de lopende band. De realiteit haalt me constant in. Sigaretten vliegen erdoor. Ik weet niet meer waar mijn kop staat. Krijg je berichtjes van het thuisfront dat de kinderen hysterisch lopen doen en je vrouw met haar handen in het haar zit en ik dus beter niet te laat thuiskom. Vanavond nog een vergadering voor privé-doeleinden. Vrienden die berichten en whatsapp's sturen, waar je al een week vertraging op hebt om te beantwoorden.

Kill. Me.
Laat me godverdomme allemaal eens met rust. Jezus. Ik wil mijn onbewoond eiland.

Bedolven onder het werk. Overheden en semi-overheidsorganisaties die uit onzekerheid constant eerdere beslissingen terug intrekken en doen wat ze willen. Ze lijken niet te beseffen dat er miljoenenprojecten op het spel staan. Daardoor continu de agenda overhoop gooien om te proberen rechttrekken.

Mails stromen binnen aan de lopende band (zit op 1343 ongelezen mails momenteel). Telefoontjes aan de lopende band. De realiteit haalt me constant in. Sigaretten vliegen erdoor. Ik weet niet meer waar mijn kop staat. Krijg je berichtjes van het thuisfront dat de kinderen hysterisch lopen doen en je vrouw met haar handen in het haar zit en ik dus beter niet te laat thuiskom. Vanavond nog een vergadering voor privé-doeleinden. Vrienden die berichten en whatsapp's sturen, waar je al een week vertraging op hebt om te beantwoorden.

Kill. Me.
Laat me godverdomme allemaal eens met rust. Jezus. Ik wil mijn onbewoond eiland.
Geduld, met uw aankomend ziekteverlof ga je je rust hebben.

Terug
Bovenaan