Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Echt gewoon naar uzelf en uw gezondheid kijken man. Maak gewoon die afspraak met de dokter.![]()
![]()
Ze hebben mij er die dag met de laten opgezet, zonder iets te vragen.
Het is die dag gvd mijn verjaardag en natuurlijk heb ik al plannen gemaakt.
Volgens de HR-regels mogen ze dit doen, maar er is afgesproken dat ze dit nooit zouden doen eens het rooster uit is. Er zijn een hele hoop afspraken gemaakt om onze work-life balance leefbaar te houden. En almaar meer en meer vegen ze er hun voeten aan. Maar omgekeerd staan ze wel op hun strepen.
Wij hebben een typeroulement waar onze weekends en nachten "vast" staan. Als we verlof willen op een van die dagen moeten we zelf iemand zoeken om te wisselen.
Als ik vorig jaar dringend verlof nodig had om met onze jongste zoon naar de spoed te gaan (zware hersenschudding na val op school) moest ik zelf nog gaan rondbellen naar collega's om mijn diensten over te nemen als ik op die dagen verlof wou. (Of enkele van de 60+ achterstallige ADV-dagen). Als zij vervanging moesten zoeken kwamen er enkele dagen onbetaald verlof op.
Ik loop al lang, heel lang, op de rand van de afgrond. Maar ik hou me recht wetende dat de dag dat ik hier weg kan steeds dichterbij komt.
Maar als ze gaan blijven duwen ga ik er eens invallen.
Ik sta echt op het punt om naar de huisarts te gaan en me 2-3 maand thuis te laten zetten. Als ik m'n verhaal doe gaat dat geen enkel probleem zijn... Maar ik doe het (voorlopig) niet omdat ik geen profiteur ben en er enkel m'n collega's mee raak.
De komende drie dagen klassenraden. Ik kijk er niet naar uit om het zacht uit te drukken.
De leerlingen met een A-attest: een minuut. De leerlingen met B of C-attest: 10 minuten tot in de zwaarste discussies een uur. Het grote probleem is directie die bij 95% overeenkomst, toch twijfel probeert te zaaien.Hoe lang ben je eigenlijk zo gemiddeld bezig met 1 student te bespreken?
De leerlingen met een A-attest: een minuut. De leerlingen met B of C-attest: 10 minuten tot in de zwaarste discussies een uur. Het grote probleem is directie die bij 95% overeenkomst, toch twijfel probeert te zaaien.
Onlangs begon een conducteur tegen ons te praten. (Ene die bij ons was herkende de conducteur, en van het ene kwam het andere.)![]()
![]()
Ze hebben mij er die dag met de laten opgezet, zonder iets te vragen.
Het is die dag gvd mijn verjaardag en natuurlijk heb ik al plannen gemaakt.
Volgens de HR-regels mogen ze dit doen, maar er is afgesproken dat ze dit nooit zouden doen eens het rooster uit is. Er zijn een hele hoop afspraken gemaakt om onze work-life balance leefbaar te houden. En almaar meer en meer vegen ze er hun voeten aan. Maar omgekeerd staan ze wel op hun strepen.
Wij hebben een typeroulement waar onze weekends en nachten "vast" staan. Als we verlof willen op een van die dagen moeten we zelf iemand zoeken om te wisselen.
Als ik vorig jaar dringend verlof nodig had om met onze jongste zoon naar de spoed te gaan (zware hersenschudding na val op school) moest ik zelf nog gaan rondbellen naar collega's om mijn diensten over te nemen als ik op die dagen verlof wou. (Of enkele van de 60+ achterstallige ADV-dagen). Als zij vervanging moesten zoeken kwamen er enkele dagen onbetaald verlof op.
Ik loop al lang, heel lang, op de rand van de afgrond. Maar ik hou me recht wetende dat de dag dat ik hier weg kan steeds dichterbij komt.
Maar als ze gaan blijven duwen ga ik er eens invallen.
Ik sta echt op het punt om naar de huisarts te gaan en me 2-3 maand thuis te laten zetten. Als ik m'n verhaal doe gaat dat geen enkel probleem zijn... Maar ik doe het (voorlopig) niet omdat ik geen profiteur ben en er enkel m'n collega's mee raak.
De leerlingen met een A-attest: een minuut. De leerlingen met B of C-attest: 10 minuten tot in de zwaarste discussies een uur. Het grote probleem is directie die bij 95% overeenkomst, toch twijfel probeert te zaaien.
HeheheMeestal heb je je oordeel toch al gevormd over een leerling denk ik? Doorheen het jaar, reeds examens geweest met kerst, eventueel nog partiële examens (bestaat dat nog?).
Lijkt me meer gewoon bevestigen wat je al wist over een leerling?
Mijn vrouw heeft gisteren een 5 tal uur samen gezeten om 19 studenten te bespreken. Voornamelijk hoe ze hun dossiers moeten opstellen en welke dossiers waterdicht zijn om iemand te laten buizen volgens de jurist die er bij zat.Meestal heb je je oordeel toch al gevormd over een leerling denk ik? Doorheen het jaar, reeds examens geweest met kerst, eventueel nog partiële examens (bestaat dat nog?).
Lijkt me meer gewoon bevestigen wat je al wist over een leerling?
Eens wat fermer op tafel slaan en zeggen dat dit niet ok is, we zitten bijna een half jaar verder en het loon wordt nog niet deftig doorgegeven... Desnoods naar uw leidinggevende gaan indien je naar HR ging of indien je naar je leidinggevende ging, rechtstreeks naar HR gaan.In februari begonnen bij nieuwe werkgever en nog altijd wordt mijn loon niet correct uitbetaald en is de loonbrief niet correct. Zowat €100 aan netto vergoeding wordt gewoon niet voorzien. Begint serieus op te tellen en telkens ik e-mail of er langs ga is het van "ja we geven het door"...
Geduld, met uw aankomend ziekteverlof ga je je rust hebben.Bedolven onder het werk. Overheden en semi-overheidsorganisaties die uit onzekerheid constant eerdere beslissingen terug intrekken en doen wat ze willen. Ze lijken niet te beseffen dat er miljoenenprojecten op het spel staan. Daardoor continu de agenda overhoop gooien om te proberen rechttrekken.
Mails stromen binnen aan de lopende band (zit op 1343 ongelezen mails momenteel). Telefoontjes aan de lopende band. De realiteit haalt me constant in. Sigaretten vliegen erdoor. Ik weet niet meer waar mijn kop staat. Krijg je berichtjes van het thuisfront dat de kinderen hysterisch lopen doen en je vrouw met haar handen in het haar zit en ik dus beter niet te laat thuiskom. Vanavond nog een vergadering voor privé-doeleinden. Vrienden die berichten en whatsapp's sturen, waar je al een week vertraging op hebt om te beantwoorden.
Kill. Me.
Laat me godverdomme allemaal eens met rust. Jezus. Ik wil mijn onbewoond eiland.