Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Het ergste van al is dat je, door 's morgens bij het aanzetten van de laptop zoveel mails te versturen, de indruk wekt dat die deadlines allemaal perfect haalbaar zijn, én dat je al na 1 uur werken klaar bent met die zogezegd moeilijke projecten.

Hoe lang zal het duren dat het management je hierdoor eigenlijk nog extra werk zal geven, want van zodra die mails buiten zijn, zit je in hun hoofd immers nog 7 uur met je vingers te draaien? Of hoe je zelf boter aan de galg smeert...

Da's zoals een sales die keer op keer met bloed, zweet, en tranen zijn targets haalt, en waarvan het management dan denk van: "ah, het target was blijkbaar makkelijk te halen? We lappen er volgend kwartaal 20% bij!".
In sé als ze gehaald worden is het per definitie ook haalbaar en zal de lat ook telkens iets hoger gezet worden... Op zich ook logisch/niks mis mee.

Zit Mac-bc niet net zoals ik in een bouwsector gerelateerde sector.

Alle klanten gedragen zich zoals sociaal incapabele michiel. "Wilt gij het met mij aan?" , Gevolgd door "ik moet het nu weten!"

Parabellum: 'Hi, we did not receive messages of type X between date Y and date Z. Can you please check and resend'.
Sudarshana: 'Hi, please provide the impacted transactionID's. Awaiting your feedback'.

Zucht. De ID's van de berichten die je niet gekregen hebt. Efkes over mijn glazen bol gaan wrijven, Sudarshana, het komt er zo aan.
Die outsourced Indische IT-desks, zouden die al vrezen voor hun job met al die AI die nu in de steigers staan?

Parabellum: 'Hi, we did not receive messages of type X between date Y and date Z. Can you please check and resend'.
Sudarshana: 'Hi, please provide the impacted transactionID's. Awaiting your feedback'.

Zucht. De ID's van de berichten die je niet gekregen hebt. Efkes over mijn glazen bol gaan wrijven, Sudarshana, het komt er zo aan.
Die outsourced Indische IT-desks, zouden die al vrezen voor hun job met al die AI die nu in de steigers staan?
De chats wat ik soms met die mannen heb... Volgens mij zijn ze al lang vervangen door AI :unsure:

Berichtje naar een gebruiker met problemen: "Laat me je beschikbaarheid weten om het probleem te bespreken, gelieve je beschikbaarheid op voorhand door te geven zodat ik me beschikbaar kan maken/houden."

5 minuten later: Thumbs up van de gebruiker.
2 uur later: "bEn Je Nu BeScHiKbAaR????"
Ik maak even af waarmee ik bezig ben en schrijf haar 11 minuten later aan: "Ja, ik ben beschikbaar."
Alweer 45 minuten geen antwoord meer... :wallbash::wallbash:

De (afbak)koffiekoeken die ondertussen al een euro per stuk kosten. :sop:

Wetende dat ik geen maaltijdchecks krijg, omdat die service + mager aanbod middageten, er is.

De chats wat ik soms met die mannen heb... Volgens mij zijn ze al lang vervangen door AI :unsure:
Gohja, dunno ... ze zijn gelijk al praktisch even goedkoop, zoniet goedkoper dan AI. Veel van die mannen ginder in India verdienen écht peanuts.
Geen idee wat hun 'external facing/customer pricing' uiteindelijk is (pakweg voor een buitenlands bedrijf die het Indisch bedrijf inschakelt), but still.

Ik zit hier met een pull en een zomersjaal, zo koud is het hier. Ofwel staat de airco op kantoor niet op en is afzien ofwel ist een ijskelder

Eerste dag opt nieuw kantoor in ne nieuwbouw, helemaal op maat gezet voor ons, allemaal nieuw bureaumateriaal, kei goe, maar gelijk ontdekt da er gene airco is.

'Vorige week wast 31 graden en hierbinnen kwam da ni boven de 24, 25 uit'

Fuck maat ik zit hier te zweten gelijk ne kerstkalkoen in den oven, waarom gade in godsnaam ne nieuwbouw huren zonder airco? :|

+ de zit/sta bureaus zijn me ne manuele zwengel, maar goe, da is ni het einde van de wereld voor die paar keer dak het ga proberen :P

Manager die precies een beetje aan het doordraaien is :')

Bijna 4uur per twee weken aan allerhande meetings/ceremonies om te praten en rapporteren over ons werk, team van drie mensen nota Bene, en nu heeft hij in zijn hoofd gestoken dat ik hele dagen met mijn vingers draai omdat hij niet weet waar ik mee bezig ben. Wist echt niet wat ik zag toen ik hem eergisteren tijdens een meeting zag noteren welke taken ik ging uitvoeren. :lol:

Natuurlijk in se wel een ergernis want we hebben het allemaal giga druk

Beste Waelvis,

Wegens de vele ziektemeldingen hebben we jouw dienstrooster op 12/07 aangepast.

Gelieve jouw planning zeker even na te kijken.

Alvast bedankt!

🤬 🤬 🤬

Ze hebben mij er die dag met de laten opgezet, zonder iets te vragen.
Het is die dag gvd mijn verjaardag en natuurlijk heb ik al plannen gemaakt.

Volgens de HR-regels mogen ze dit doen, maar er is afgesproken dat ze dit nooit zouden doen eens het rooster uit is. Er zijn een hele hoop afspraken gemaakt om onze work-life balance leefbaar te houden. En almaar meer en meer vegen ze er hun voeten aan. Maar omgekeerd staan ze wel op hun strepen.
Wij hebben een typeroulement waar onze weekends en nachten "vast" staan. Als we verlof willen op een van die dagen moeten we zelf iemand zoeken om te wisselen.
Als ik vorig jaar dringend verlof nodig had om met onze jongste zoon naar de spoed te gaan (zware hersenschudding na val op school) moest ik zelf nog gaan rondbellen naar collega's om mijn diensten over te nemen als ik op die dagen verlof wou. (Of enkele van de 60+ achterstallige ADV-dagen). Als zij vervanging moesten zoeken kwamen er enkele dagen onbetaald verlof op.

Ik loop al lang, heel lang, op de rand van de afgrond. Maar ik hou me recht wetende dat de dag dat ik hier weg kan steeds dichterbij komt.
Maar als ze gaan blijven duwen ga ik er eens invallen.

Ik sta echt op het punt om naar de huisarts te gaan en me 2-3 maand thuis te laten zetten. Als ik m'n verhaal doe gaat dat geen enkel probleem zijn... Maar ik doe het (voorlopig) niet omdat ik geen profiteur ben en er enkel m'n collega's mee raak.

Werk ook in een ploegensysteem met een verplichte bezetting dat is heel herkenbaar.

Waarschijnlijk verander ik binnenkort ook van dienst om wat meer inspraak in mijn dienstplanning te hebben

Collega van andere dienst die eerst drie weken ziek was, daarna week is komen werken, dan twee weken verlof bleek te hebben en blijkbaar in die ene week gewerkt, het lef had om overuren op te schrijven.

Terug
Bovenaan