Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Tuurlijk. Wat is het alternatief? Oh sorry uw hele bedrijf ligt plat maar Pardal komt maar over 2 weken terug en hij is degene die daar meest kennis van heeft. Doei.

Ik heb ook 3 van mijn 5 dagen verlof deze zomer gespendeerd aan iets terug in orde krijgen nadat de vendor een of andere fout had gemaakt. Ik kan ook zeggen tegen de 23 jarige die daar dan die ene week zat, 2 maanden nadat hij gestart is dat hij het zelf maar kan uitzoeken. Maar ik geef de hulp die ik zelf zou willen krijgen
Hangt natuurlijk af wat ge krijgt op het einde van de maand.

Maar als ik in een coma zou liggen, gaat het hele bedrijf dan plat liggen?

Het is toch niet gezond voor een bedrijf dat zo een kennis maar bij 1 persoon zit.

Anderzijds snap ik uw punt wel en bedrijfscultuur is zeer verschillend van plaats tot plaats. Ik zou er niet gelukkig van worden om in zo een omgeving te werken.

Hangt natuurlijk af wat ge krijgt op het einde van de maand.

Maar als ik in een coma zou liggen, gaat het hele bedrijf dan plat liggen?
Laten we zeggen dat als ik in een coma zou liggen morgen het een paar weken zou kosten om alles vlot te laten lopen. Het is niet zozeer dat de kennis er niet is, maar als er een accuut probleem is en dan vaak laat in de avond, in een weekend, vakantie periodes dan is het voor de persoon die niet gewend is van er mee te werken veel beter dat die iemand kunnen bellen dan proberen uit te vissen hoe en wat.
Het is toch niet gezond voor een bedrijf dat zo een kennis maar bij 1 persoon zit.

Anderzijds snap ik uw punt wel en bedrijfscultuur is zeer verschillend van plaats tot plaats. Ik zou er niet gelukkig van worden om in zo een omgeving te werken.
Tuurlijk is dat niet gezond, maar ik was de 2de technische persoon. We zijn nu met 4. Op termijn wordt dat wel opgelost maar op dit moment is het bijna niet te vermijden dat er zaken zijn waar 1 persoon de kennis heeft. Of toch de kennis om grote problemen op te lossen, iedereen kan de boel draaiende houden.

@zarathustra idem, laatste vakantie. Twee dagen op rij team moeten depanneren omdat mijn baas per sé wou overlappen met mijn verlof ondanks dat mijn verlof al weken vastlag en hij eventjes de week ervoor zei dat hij ook verlof nam (en we mogen eigenlijk niet samen in verlof gaan).
Nu, vanuit Spanje op 2dagen een 4tal uur bezig geweest met werk wat mijn baas anders diende te doen.
Heb gewoon twee dagen verlof geannuleerd terwijl ik op vakantie was deze keer en als werk genoteerd.
Ik was het beu.

Laatst bewerkt:
Is dat zo vreemd? Ik heb ook al collega's gebeld net voor of zelfs na middernacht en om 6 uur s morgens als ik ze nodig heb.

Maar kan zijn dat ik het originele probleem daar niet volledig versta.
Ja, dat is vreemd. Ik zet bewust de reden erbij waarom die collega mij belde. Da's helemaal geen reden om iemand zonder pardon te gaan opbellen. Een berichtje om eens te checken of je nog wakker bent, zoals twee andere collega's overigens wel gedaan hebben, is meer dan voldoende.

Het straffe van het verhaal is dan nog dat die collega die me opbelde zelf niet eens aan het werk was, die werd wellicht zelf eerst gecontacteerd door een andere collega die aan het werk was om meer info.

Voor echte urgente problemen hebben wij trouwens anderen die van permanentie zijn.

Maar dan hebt ge altijd permanentie of zie ik dat verkeerd?

Als ik uw collega ben en ik ben met vakantie aan de andere kant van de wereld, kan het zijn dat gij belt voor hulp?
Het hangt van de job af. Ik ben bereikbaar tijdens mijn verlof maar zonder mijn werklaptop kan ik sommige zaken niet doen.
En zonder voorafgaande verwittiging heb ik die ook gewoon niet mee.

Het hangt van de job af. Ik ben bereikbaar tijdens mijn verlof maar zonder mijn werklaptop kan ik sommige zaken niet doen.
En zonder voorafgaande verwittiging heb ik die ook gewoon niet mee.
Maar daar staat toch een compensatie tegenover mag ik hopen, of ben ik zo wereldvreemd in het it landschap?

Die wat onmisbaar zijn liggen allemaal 1.6 diep op het kerkhof, geloof me wat je ook doet je bent een blijft een nummer.
Ik heb heb 2 collectieve sluitingen meegemaakt en ik durf gerust te zeggen bij het laatste bedrijf bloed zweet en tranen gelaten met de opstart van een nieuwe productielijn.
Continu beschikbaar en tergend veel overuren gemaakt met de opstart maar eind van de rit telt dit allemaal niet meer.

Enige wanneer ik de telefoon nog voor Werkgerelateerde zaken opneem is als een collega in nood moest zijn of er moet iets ergs gebeurd zijn waarvoor bijstand nodig is.
Voor al de rest na 25 jaar dienst besef ik heel goed dat IEDEREEN misbaar is en dat de tent toch wel blijft draaien, altijd staat er wel iemand op het juiste moment klaar.

Maar daar staat toch een compensatie tegenover mag ik hopen, of ben ik zo wereldvreemd in het it landschap?
Mijn tante is kader en ze is verondersteld 24/7 beschikbaar te zijn als de nood hoog is. Ook veel telefoons van en naar de VS. Ze verdient nu wel 9000 bruto maar voor het overige krijgt ze er gene cent extra voor. Maar dat wist / weet ze op voorhand.

Voor 4000€ bruto of zo zou ze het natuurlijk niet doen hé ;) Dit zou alvast niks voor mij zijn.

Mijn tante is kader en ze is verondersteld 24/7 beschikbaar te zijn als de nood hoog is. Ook veel telefoons van en naar de VS. Ze verdient nu wel 9000 bruto maar voor het overige krijgt ze er gene cent extra voor. Maar dat wist / weet ze op voorhand.

Voor 4000€ bruto of zo zou ze het natuurlijk niet doen hé ;) Dit zou alvast niks voor mij zijn.
Maar gij zijt wel bereikbaar tijdens uw verlof.
Voor 4000 Bruto heb ik dat er niet voor over.

Die wat onmisbaar zijn liggen allemaal 1.6 diep op het kerkhof, geloof me wat je ook doet je bent een blijft een nummer.
Iedereen is misbaar, zelfs de ceo.
Ik heb heb 2 collectieve sluitingen meegemaakt en ik durf gerust te zeggen bij het laatste bedrijf bloed zweet en tranen gelaten met de opstart van een nieuwe productielijn.
Continu beschikbaar en tergend veel overuren gemaakt met de opstart maar eind van de rit telt dit allemaal niet meer.
Als je niet correct gecompenseerd bent voor de overuren was dkt zeer nodel van u.
*Nobel klinkt positiever dan dom...

Bij kader zit dit, zonder bijkomende afspraken inderdaad in het loon verrekend.

Valt toch te zien welke afspraken je maakt?
Hier hebben we wachtweken, wachtvergoeding zonder op te komen is Cao en peanuts.
Als ze werk hebben tijden hun uren is dit 2 a 3 dubbel.
Hier zijn ze zeer graag van wacht, zelfs buiten hun wachtweek.

Valt toch te zien welke afspraken je maakt?
Hier hebben we wachtweken, wachtvergoeding zonder op te komen is Cao en peanuts.
Als ze werk hebben tijden hun uren is dit 2 a 3 dubbel.
Hier zijn ze zeer graag van wacht, zelfs buiten hun wachtweek.
Natuurlijk, maar wachtweken met vergoeding is voor mij nog iets anders dan bereikbaar zijn op vakantie.

Natuurlijk, maar wachtweken met vergoeding is voor mij nog iets anders dan bereikbaar zijn op vakantie.
Wij h3bben zelfs medewerkers die niet willen uitloggen van ons systeem omdat ze op de hoogte willen blijven 😱.
Ik heb ze al 100 keer gezegd om eens al het werk achter te laten, maar ze luisteren niet. Nuja, wel zeer goed voor ons om zo een personeel te hebben.

Wij h3bben zelfs medewerkers die niet willen uitloggen van ons systeem omdat ze op de hoogte willen blijven 😱.
Ik heb ze al 100 keer gezegd om eens al het werk achter te laten, maar ze luisteren niet. Nuja, wel zeer goed voor ons om zo een personeel te hebben.
Tot ze er helemaal onder door gaan.

Nu ja ieder zijn keuze.

Ja via de teamskanalen op de smartphone. Ik zie de berichtjes af en toe eens passeren. Echt werk verrichten doe ik niet, daarvoor heb ik mijne laptop nodig.

Mja.. "goed", ik denk het niet, hoor. Heb ooit 2 mensen in mijn team gehad, die geregeld antwoorden op vragen van mij tussen 1u en 4u ('s nachts) stuurden. Niet zo maar een ja of neen hé, een uitgebreide data- analyse. En dat waren beide mensen met jonge kinderen. Na vele opmerking naar hen toe dat dit gewoonweg niet kan (enige uitzondering: het kot staat figuurlijk in brand), heb ik uiteindelijk met een sanctie via HR moeten dreigen voor ze daar mee ophielden. Ik wil simpelweg die mensen behoeden voor een crash, die zo'n gedrag vroeg of laat kan veroorzaken. Ook dat is een verantwoordelijkheid van een verantwoordelijke.

Ik wil gerust anders wel 2-3 lamzakken van mijn team die tijdens de uren al amper te bereiken zijn inwisselen hoor :unsure:

Laatst bewerkt:
Hier geen personeel meer dus 100en klanten die 24/7 enkel maar bij mij terecht kunnen op een noodnummer. En dat al een paar jaar.

Gelukkig ultra kwalitatieve stabiele systemen geleverd en komt het zeer weinig voor.

Enige moment dat ik dan even niet bereikbaar ben is op het vliegtuig...
De voip app ook af en toe checken, anders kost het in roaming tonnen.

Mja.. "goed", ik denk het niet, hoor. Heb ooit 2 mensen in mijn team gehad, die geregeld antwoorden op vragen van mij tussen 1u en 4u ('s nachts) stuurden. Niet zo maar een ja of neen hé, een uitgebreide data- analyse. En dat waren beide mensen met jonge kinderen. Na vele opmerking naar hen toe dat dit gewoonweg niet kan (enige uitzondering: het kot staat figuurlijk in brand), heb ik uiteindelijk met een sanctie via HR moeten dreigen voor ze daar mee ophielden. Ik wil simpelweg die mensen behoeden voor een crash, die zo'n gedrag vroeg of laat kan veroorzaken. Ook dat is een verantwoordelijkheid van een verantwoordelijke.
Tussen 1u en 4u 's nachts als je geen internationale job hebt waarbij je collega's in een andere tijdszone wel aan het werken zijn is gewoon te gek voor woorden... Dat is natuurlijk nog een gigantisch verschil met een medewerker die tijdens de congé toch naar zijn Teams kijkt. Ik raad het zelf ook de collega's af van dat te doen, als ze dat toch niet kunnen laten... Who cares. Niet enkel een het gebruik van Teams/mails tijdens congé zie je of een collega er aan onderdoorgaat of niet hoor. Ipv 40u opeens 45u of meer werken, oververmoeid zijn, zich afzonderen en niet meer samen lunchen terwijl ze dat ervoor bijvoorbeeld wel deden, merkbaar geïrriteerd geraken of emotioneel worden door kleine dingen, dát zijn bvb. dingen waar je op moet letten.

Maar iemand die merkbaar graag zijn/haar job doet en in het weekend/vakantie z'n mails of Teams nakijkt... Op zich niets mis mee.

Terug
Bovenaan