Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

't Is weer zover. De ergernis die elk jaar weerkeert. Een of anderen teambuilding (van een specifieke klant, dus on-site & overdag).
Niet enkel moet ik daarvoor per sé vroeg in Brussel staan. 't Is dan ook weeral gegarandeerd van die zever da'k liever kwijt dan rijk ben.

Tush mijne wekker maar al extra extra vroeg zetten morgen ochtend & uitpluizen hoe de treinen tegenwoordig nog marcheren. :cautious:
Dan hopen dat er plaats is om te parkeren aan 't station hier.
Veel rolspelplezier gewenst :support:

Nieuw type tractiekabels met PU coating die voor geen meter schuiven. Een zware PITA om deze op spanning te krijgen in de spie :wallbash: .
Ook nog eens een foutje gemaakt waardoor deze gekruist lagen. Eerste x in 3,5 jaar liften monteren dat ik deze fout maak. Grrr, echte amateur monteur!!
Voor de rest, mooi nieuw product, die Mono 4DX.

Nieuw type tractiekabels met PU coating die voor geen meter schuiven. Een zware PITA om deze op spanning te krijgen in de spie :wallbash: .
Ook nog eens een foutje gemaakt waardoor deze gekruist lagen. Eerste x in 3,5 jaar liften monteren dat ik deze fout maak. Grrr, echte amateur monteur!!
Voor de rest, mooi nieuw product, die Mono 4DX.
Kunnen mensen nu die lift veilig gebruiken of niet?

Mensen (buiten de organisatie) op hun incompetentie (gestaafd) wijzen qua opvolging van een dossier, die vervolgens de pretentie hebben om nog wat frank te gaan antwoorden.

Ik moet deze week een hele week opdraven op kantoor omwille van bezoekers. Ik heb die mensen tot nu toe 0 keer gesproken, morgen wel een meeting met mijn n+2. Maar ik krijg dus niets gedaan deze week op kantoor, ik word continu gestoord voor het een of ander. Heb van colère morgen gewoon een hele dag een meeting room geboekt. 🥲

Ik stuur een mail over appelen en ik krijg een antwoord terug over peren. Stop met rond de boom te draaien en geef mij de bevestiging die ik nodig heb.

Hoppa - onze GM die hier 6mnd was ligt al buiten. Laatste werkdag is vrijdag - zal zelf ontslag genomen hebben 🤡

5 min later een mail van de baas van mijn baas naar heel de divisie (>200 man) dat ik - cege - in een 6 mnd ramp up phase zit om van job functie te veranderen. Was handig geweest dat ik dat op voorhand geweten had... En geen idee wat dat inhoudt voor mijn huidige projecten, want mijn baas ... die is op verlof... En de collega's van mijn huidige project, die weten van niks...

Ik denk dat er weer wat kletsen uitgedeeld zijn hogerop en dat ze met de pionnen aan het schuiven zijn als ware het een stratego bord. Jos doet dit, Paul doet dat, we check the box en hoger mgmt is content.

Update zoveel - never a dull moment hier.

Dus wat rondgehoord bij mijn rechtstreekse baas die terug is van reis. Wat rondgehoord bij de N+3 die ik nog van vroeger ken (onder het mom "ik wil de slides van project XYZ met je bespreken voor het naar de formele de mgmt review gaat" :woohoo: - een uur geroddeld).

Volgens mijn rechtstreeks baas ga ik dus nog voor 1 nov ergens anders in het organogram gezet worden - no shit, na al die jaren kan ik al tussen de lijnen lezen ... We hebben rap rap de performance review al afgewerkt zodat alles in het systeem zit voor de verandering van manager doorgevoerd wordt... Hij wist me ook te zeggen dat er als deel van de re-org ook nieuwe posities vrijkomen om process improvements en structuur optimalisaties in te voeren/te leiden -- EINDELIJK. Ze zouden me een geschikte kandidaat vinden om dat te gaan doen aangezien ik de shit nogal van ver zie en structuur in kan duwen. Donkerbruin vermoeden dat mijn nieuwe org chart positie een top positie zal zijn als ze al bezig zijn over iets anders zoeken... NOT

Van de N+3 ook te weten gekomen dat er blijkbaar dikke ambras is tussen EU en US mgmt over resources en dat ze elkaar zijn projecten semi dwarsbomen door kritische resources wel of niet op bepaalde projecten te laten werken. Tot groot jolijt van die N+3, want die krijgt geen kloten meer gedaan. Anyway, de relatie met de N+3 is goed, de relatie met de N+1 is/was goed. De N+2 heb ik nooit mee gesproken, dus no clue.

Ohja, dat van die nieuwe job was blijkbaar een semi facade omdat er ergens van hogerop posities moesten gereshuffled worden. De mail was om te kunnen tonen dat ze er mee bezig zijn.

Aaaaah, het is toch leuk om enkel een cost center in een excel sheet. But go figure dat zelfs je eigen manager en N+2 of N+3 geen zeggenschap heeft over wie in zijn team zit en dat ze van helemaal bovenaf gewoon teams reshufflen gebaseerd op job descriptions en cost centers :laugh:

Wachten tot 1 november denk ik dan om te weten wat de toekomst brengt. Ik heb in elk geval nog geen invites van HR, dus dramatische aanpassingen zullen het niet zijn vermoedelijk....

Zo een Gouden Gids is toch iets dat ik mis - contactgegevens op websites van grote bedrijven, das gewoon een opdracht op zich.

Over contactgegevens van bedrijven. Volgens mij is er niemand die nog een functionele telefoon desk heeft...

Ik moest vrijdag naar de bandencentrale voor zomer --> winter banden. Ik had via de website een transfer van banden aangevraagd zodat ik naar de centrale hier 5 min vandaan kon ipv 45 min ver rijden. Ja, ze hebben eindelijk de lijst van toegestane bandencentrales aangepast.

Je raadt het nooit, na 30 min in de bandencentrale vrijdag "ja, meneer, je banden zijn hier niet".

Bon. Fleet manager, niet te bereiken. Lease bedrijf 30 min mogen zoeken voor een telefoon nr. 30 min aan de lijn bandje 'we helpen je zo dadelijk', *opgehangen*. Dan maar de bandencentrale koepel gebeld. Bandje, toets 1, toets 3, blabla. "We verbinden je door". En de verbinding wordt gewoon verbroken. Naar de website "de telefoondesk is bemand maandag 09.00-10.00 en vrijdag 15.00-16.00. Jo, handig...

Collega vond het nodig om mij gisterenavond iets voor 23u 's avonds op te bellen omdat ik vreemd genoeg niet op de planning stond door een foutje, terwijl ik vanochtend vroeg moest beginnen. Lag natuurlijk al schonekes te slapen, maar door die telefoon wakker geworden (niet opgenomen obviously) en een niet direct meer de slaap kunnen vatten.

Collega in kwestie belde me vandaag terug op tijdens mijn shift om uit te leggen waarom hij mij gebeld had. Ik antwoordde gewoon kort dat hij dat nooit meer moet doen. Vervolgens legde hij doodleuk uit dat een andere collega mij niet durfde te bellen omdat het al 'wat laat' was en hij daarop zei 'dat hij het wel zou doen'. Meneer heeft daarop de volle laag gekregen van mij.

Idioot.

Ik moet deze week een hele week opdraven op kantoor omwille van bezoekers. Ik heb die mensen tot nu toe 0 keer gesproken, morgen wel een meeting met mijn n+2. Maar ik krijg dus niets gedaan deze week op kantoor, ik word continu gestoord voor het een of ander. Heb van colère morgen gewoon een hele dag een meeting room geboekt. 🥲
Herkenbaar.

Als je naar kantoor komt heb je (door de lagere bezetting daar gezien veel thuiswerkers) gewoon meer kans om gestoord te worden.

Op kantoor word je geleefd.

Collega vond het nodig om mij gisterenavond iets voor 23u 's avonds op te bellen omdat ik vreemd genoeg niet op de planning stond door een foutje, terwijl ik vanochtend vroeg moest beginnen. Lag natuurlijk al schonekes te slapen, maar door die telefoon wakker geworden (niet opgenomen obviously) en een niet direct meer de slaap kunnen vatten.

Collega in kwestie belde me vandaag terug op tijdens mijn shift om uit te leggen waarom hij mij gebeld had. Ik antwoordde gewoon kort dat hij dat nooit meer moet doen. Vervolgens legde hij doodleuk uit dat een andere collega mij niet durfde te bellen omdat het al 'wat laat' was en hij daarop zei 'dat hij het wel zou doen'. Meneer heeft daarop de volle laag gekregen van mij.

Idioot.
Is dat zo vreemd? Ik heb ook al collega's gebeld net voor of zelfs na middernacht en om 6 uur s morgens als ik ze nodig heb.

Maar kan zijn dat ik het originele probleem daar niet volledig versta.

Is dat zo vreemd? Ik heb ook al collega's gebeld net voor of zelfs na middernacht en om 6 uur s morgens als ik ze nodig heb.

Maar kan zijn dat ik het originele probleem daar niet volledig versta.
Hadden die collega's dan permanentie?

Of wat is er dan zo dringend dat ge iemand uit zijn slaap of in zijn verlof moet storen?

Hadden die collega's dan permanentie?

Of wat is er dan zo dringend dat ge iemand uit zijn slaap of in zijn verlof moet storen?
Als dingen breken verwacht ik om hulp te kunnen vragen van collega's en ik ga er vanuit dat ik die hulp ook geef als er effectief een probleem is.

Er zijn weinig zaken meer frustrerend of slecht voor uw mentale toestand dat iets fout loopt en je daar helemaal alleen staat.

Als dingen breken verwacht ik om hulp te kunnen vragen van collega's en ik ga er vanuit dat ik die hulp ook geef als er effectief een probleem is.

Er zijn weinig zaken meer frustrerend of slecht voor uw mentale toestand dat iets fout loopt en je daar helemaal alleen staat.
En hoe is dat vergelijkbaar met de situatie waarop je antwoordde?
omdat ik vreemd genoeg niet op de planning stond door een foutje
+

Maar dan hebt ge altijd permanentie of zie ik dat verkeerd?

Als ik uw collega ben en ik ben met vakantie aan de andere kant van de wereld, kan het zijn dat gij belt voor hulp?

Maar dan hebt ge altijd permanentie of zie ik dat verkeerd?

Als ik uw collega ben en ik ben met vakantie aan de andere kant van de wereld, kan het zijn dat gij belt voor hulp?
Tuurlijk. Wat is het alternatief? Oh sorry uw hele bedrijf ligt plat maar Pardal komt maar over 2 weken terug en hij is degene die daar meest kennis van heeft. Doei.

Ik heb ook 3 van mijn 5 dagen verlof deze zomer gespendeerd aan iets terug in orde krijgen nadat de vendor een of andere fout had gemaakt. Ik kan ook zeggen tegen de 23 jarige die daar dan die ene week zat, 2 maanden nadat hij gestart is dat hij het zelf maar kan uitzoeken. Maar ik geef de hulp die ik zelf zou willen krijgen

Terug
Bovenaan