Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hier destijds ook al eens met 5 man personeel even op 0 gestaan, de buffer was op, en nog net alles kunnen betalen qua lonen behalve de mijne, privé had ik zelf toch nog een buffer dus maakte me weinig uit, de leveranciers mochten een extra maandje wachten, gelukkig betaalden de klanten ook nog, je zou maar klanten hebben die failliet gaan... Sta je daar te blinken...

Zelfstandig zijn is niet altijd even prettig. En neen, freelancer-schijnzelfstandigen vallen voor mij niet onder de noemer 'echte zelfstandigen' gezien het enorm LAAG risico ze nemen...

Lees hetgeen hij zegt, dan weet je het direct. In principe zou hij best een buffer hebben van 2 - 3 maand zodanig dat als er een tegenslag is dat hij dat kan overbruggen. Ipv die 200k weggetrokken te hebben van zijn bufferkapitaal voor private uitgaven.

Ik zou hem wel laten weten dat zijn reserve tegenwoordig zo goed als op is zodanig dat jij hem als verantwoordelijke over de financiën ingelicht hebt. Wat een risico geeft dat als hij een factuur betaalt hij aan +/- 10% rente of meer betaalt op hetgeen hij onder nul heeft.
Dan zou het interessanter geweest zijn om voor die renovatie 20-30k te lenen aan 3% dan hetgeen hij nu doet. Al is dat dan wel enkel als het misgaat.

Lijkt mij niet dat het die het niet weet. Ik denk gewoon dat zijn baas het beu is en het hem niet meer kan schelen.

Ofwel heeft zijn baas een extra rekening :p.

Ik kan het bijna niet geloven, maar na meer dan 2 jaar hebben we morgen de laatste release voor het horrorproject. ;_;

Het is wel nog een grote release en ik verwacht veel chaos volgende week, maar het einde is eindelijk in zicht...

Ik zit nu wel ook al weer op het volgende project dat er niet minder overweldigend uitziet. :unsure:

ik heb dit als eens gezegd maar mensen die binnen bellen en heel hun verhaal doen zonder hun dossiernummer te geven verdienen een pak kletsen.

Wat ik sinds deze week doe: ik laat de mensen heel hun verhaal doen en dan op het einde bedank ik hen voor hun verhaal en zeg ik: "spijtig genoeg kan ik u niet verder helpen want ik weet niet over welk dossier het gaat".

De stilte en frustratie aan de andere kant van de telefoon is ..... ZAAAAAAAALIG :hurrr:

Laatst bewerkt:
ik heb dit als eens gezegd maar mensen die binnen bellen en heel hun verhaal doen zonder hun dossiernummer te geven verdienen en pak kletsen.

Wat ik sinds deze week doe: ik laat de mensen heel hun verhaal doen en dan op het einde bedank ik hen voor hun verhaal en zeg ik: "spijtig genoeg kan ik u niet verder helpen want ik weet niet over welk dossier het gaat".

De stilte en frustratie aan de andere kant van de telefoon is ..... ZAAAAAAAALIG :hurrr:
Jullie zouden toch baat hebben bij een systeem waar ze eerst hun dossiernummer moeten ingeven vooraleer ze worden doorverbonden. Lanceer dat ideetje eens. :baard:

ik heb dit als eens gezegd maar mensen die binnen bellen en heel hun verhaal doen zonder hun dossiernummer te geven verdienen en pak kletsen.

Bij ons is dat ook dikwijls met mails. Wij zetten altijd het projectnummer in de mail, maar soms krijg je dan van de klant (of andere onderaannemer ervan) een interne mail doorgestuurd met enkel hun interne referentie. Kan je gaan zoeken bij welk project het hoort voor je antwoordt. En als je een paar maanden later de communicatie rond dat project moet gaan zoeken is het helemaal hel. Outlook heeft sowieso al een brakke zoekfunctie, vind ik.
Waar is de tijd van briefhoofdingen met een regel uw ref. en onze ref.

Bij ons is dat ook dikwijls met mails. Wij zetten altijd het projectnummer in de mail, maar soms krijg je dan van de klant (of andere onderaannemer ervan) een interne mail doorgestuurd met enkel hun interne referentie. Kan je gaan zoeken bij welk project het hoort voor je antwoordt. En als je een paar maanden later de communicatie rond dat project moet gaan zoeken is het helemaal hel. Outlook heeft sowieso al een brakke zoekfunctie, vind ik.
Waar is de tijd van briefhoofdingen met een regel uw ref. en onze ref.
Is dat niet ook te verhelpen door ze online via een formulier hun vraag te laten ingeven?

Reservatiesystemen om een plaats te reserveren op kantoor 🤮

de tijd en energie die er vandaag nog gestoken wordt in een bewezen gefaald systeem van flexplekken (bij voorkeur nog in combinatie met een eiland).

De dag dat ik hier op mijn werk geen eigen bureau meer heb met een deur die ik kan dichttrekken om ongestoord te kunnen werken zien ze me hier niet meer.

de tijd en energie die er vandaag nog gestoken wordt in een bewezen gefaald systeem van flexplekken (bij voorkeur nog in combinatie met een eiland).

De dag dat ik hier op mijn werk geen eigen bureau meer heb met een deur die ik kan dichttrekken om ongestoord te kunnen werken zien ze me hier niet meer.
Da's al jaaaren aan de gang. Een privé kantoor is een zeldzaamheid. Al zeker voor uitvoerend personeel.
Vrijwel enkel management die we nog terugvinden in aparte kantoren. Dus als jij nog een privé kantoorke hebt, ben je bij de gelukkigen & zit je dus in feite in een luxe positie.

Vroeger zag je nog regelmatiger die zogenaamde '(semi-)cubicles', zijnde je had nog ietwat eigen 'space' (open ruimte, maar met buro's met tussenschotten dus, pakweg borsthoogte zodat je in principe toch niet pal op een ander zijne kop zat te zien, etc.).
Tegenwoordig is zelfs dat redelijk zeldzaam & zijn het vaak gewoon lange tafels met een prise om uwe laptop in te steken aan weerskanten. En mss nog een UTP kabel & if you're lucky, een extra scherm.

Da's onafhankelijk flex. Flex & de open workspaces hebben in principe niets met elkaar te maken.
Ik zit zo bv. al jarenlang opgescheept met open workspace, maar heb m'n eigen plek geclaimd.
Echter, die infrastructuur wordt dan weliswaar veel gebruikt om flex te forceren ook. Door te stellen dat al die plekken 'van niemand' zijn & clean desk principle dat stelt dat er niets persoonlijks mag blijven liggen.
Daar bovenop is 't sinds de COVID meer en meer de gewoonte om niet voldoende plek te hebben om al uw volk te kunnen zetten. Onafhankelijk meer en meer de return to office te willen forceren.

Jullie zouden toch baat hebben bij een systeem waar ze eerst hun dossiernummer moeten ingeven vooraleer ze worden doorverbonden. Lanceer dat ideetje eens. :baard:
Pluspunten als je een systeem uitwerkt waar je eerst aan een of ander automatisch systeem je dossiernummer doorgeeft en dat de persoon die je aan de lijn krijgt je dossiernummer opnieuw vraagt.

20% bonus als je een systeem hebt waarbij je voor elke doorschakeling opnieuw alle info mag geven!

Pluspunten als je een systeem uitwerkt waar je eerst aan een of ander automatisch systeem je dossiernummer doorgeeft en dat de persoon die je aan de lijn krijgt je dossiernummer opnieuw vraagt.

20% bonus als je een systeem hebt waarbij je voor elke doorschakeling opnieuw alle info mag geven!
pas op met "automatisch systeem" hé.
Moet eens naar de hulp lijn van de VDAB bellen, daar moet je dus zelf een vraag inspreken in een AI tekst herkennende robot systeem, en die verbind u dan door naar de juiste (?!!) partner. dikke LOL ja.

Bij Dell, als je garantie/herstelling wilt, moet je eerst 10cijferige code aka " express service code" ingeven van het toestel.
Het eerste wat ze vragen als je een medewerker aan de lijn krijgt, 'wat is de service tag' maar aan de hand van die express service code weten ze alles...

Bij Dell, als je garantie/herstelling wilt, moet je eerst 10cijferige code aka " express service code" ingeven van het toestel.
Het eerste wat ze vragen als je een medewerker aan de lijn krijgt, 'wat is de service tag' maar aan de hand van die express service code weten ze alles...

JA maar die 10cijferige code heeft geen checkdigit waarschijnlijk dus als je 1 getal mistikt, zit je bij een andere bestaande code. Waardoor ze voor te checken opnieuw die code vragen.

Waardoor heel het systeem defacto waardeloos is want hoeveel mensen kunnen 10 cijfers correct overtypen.

ik heb dit als eens gezegd maar mensen die binnen bellen en heel hun verhaal doen zonder hun dossiernummer te geven verdienen een pak kletsen.

Of gewoon assertiviteit voor de dag leggen en onderbreken "sorry dat ik u onderbreek maar het zou gemakkelijk zijn als ik al uw dossiernummer kan krijgen aub, dan kan ik goed volgen".

Probleem opgelost.

Of gewoon assertiviteit voor de dag leggen en onderbreken "sorry dat ik u onderbreek maar het zou gemakkelijk zijn als ik al uw dossiernummer kan krijgen aub, dan kan ik goed volgen".

Probleem opgelost.

Beter voor de persoon aan de andere kant van de lijn maar wel minder leuk voor jezelf.

Probleem opgelost.

Ik heb betere dingen te doen op ne dag en zo lang wij geen systeem hebben waar je een dossiernummer moet ingeven voordat je met iemand kan praten zal dit ook blijven duren. Na bijna 3 jaar assertief te zijn geweest doe ik het via deze manier.

Het mijn ook fijn zijn voor mij :oi22: Ondertussen dat ze aant ratelen zijn werk ik gewoon verder aan mijn dossiers.

Beter voor de persoon aan de andere kant van de lijn maar wel minder leuk voor jezelf.
Ik heb betere dingen te doen op ne dag en zo lang wij geen systeem hebben waar je een dossiernummer moet ingeven voordat je met iemand kan praten zal dit ook blijven duren. Na bijna 3 jaar assertief te zijn geweest doe ik het via deze manier.

Het mijn ook fijn zijn voor mij :oi22: Ondertussen dat ze aant ratelen zijn werk ik gewoon verder aan mijn dossiers.

Denk dat dit dan iets is voor mensen die puur op basis van tickets werken ofzo? We hebben ook klanten die bvb. schadedossiers hebben waarbij we dan gewoon vragen "mag ik het dossiernummer aub", nog nooit een frustratie geweest...

Maar goed, als het voor jullie gemakkelijker is om zo te antwoorden en er niets mee te doen, prima hé :)

Ik hoop voor jou dat je niet voor een publieke overheid werkt waar het je job is om mensen te woord te staan over hun dossier.

Terug
Bovenaan