Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Onlangs rondleiding gehad in het nieuwe kantoorgebouw. Heel goed ingericht, eilanden met 4 tot 8 personen die vaak met 3 muren omgeven zijn om het knus te maken. In de uithoeken van het gebouw kan je je bijna verstoppen aan een bureau door het labyrintvormige ontwerp. En dan komen we aan een stiltezone met 2 eilanden waarbij je een gordijn kan dicht trekken om het geluid te dempen. Waar hebben ze die zone dan gemaakt? Ah, vlak naast de keuken met koffiemachine, en naast de toiletten met Dyson handdrogers. Tot zover de stilte in de zone... :sarcastic:

Mensen die opstappen in de stiltezone en volop beginnen praten, vervolgens luidop opmerken dat ze in een stiltezone zitten en gewoon volop verder praten. Kakelkippen.

Ik heb al gemerkt dat half juni het zomerregime is ingegaan bij de NMBS en het is niet uitzonderlijk dat een piekuurtrein bestaat uit drie wagons. Dan blijft er niet veel keuze over om te gaan zitten.

Ik heb al gemerkt dat half juni het zomerregime is ingegaan bij de NMBS en het is niet uitzonderlijk dat een piekuurtrein bestaat uit drie wagons. Dan blijft er niet veel keuze over om te gaan zitten.
Ge moogt gij gaan zitten waar ge wilt, ge moet alleen uw klep houden in de stiltewagon.

De trein? Sinds wanneer hebben treinen 'stiltezones'?

Lijkt mij dat ge daar niets te zeggen hebt aan de andere passagiers. Of het nu 1st of 2nd class is dat je reist.
Al een tijdje maar ook niet veel verwachten daarvan.

Als het druk is, wordt dat genegeerd of de helft is vergeten dat ze in een stiltezone zitten.

Ik heb nooit het gevoel gehad dat er echt een verschil is tussen gewone 2de klasse of stillezone 2de klasse. Als het kalm is, is het quasi iedere wagon vrij "stil", Als het overal druk is, dan is de stiltewagen ook niet stil.
Onlangs rondleiding gehad in het nieuwe kantoorgebouw. Heel goed ingericht, eilanden met 4 tot 8 personen die vaak met 3 muren omgeven zijn om het knus te maken. In de uithoeken van het gebouw kan je je bijna verstoppen aan een bureau door het labyrintvormige ontwerp. En dan komen we aan een stiltezone met 2 eilanden waarbij je een gordijn kan dicht trekken om het geluid te dempen. Waar hebben ze die zone dan gemaakt? Ah, vlak naast de keuken met koffiemachine, en naast de toiletten met Dyson handdrogers. Tot zover de stilte in de zone... :sarcastic:

De koffiemachine-oorlog. Die fout hebben ze ook gedaan bij ons. Centrale koffiemachines zetten waar mensen jobinterviews/testen afleggen :p. de muur hangt vol met bladen uithangen met "SILENCE".

Ik wou de klassieke "GOD ZIET U!" daar hangen zodat er wat variatie is.. :p

Als een trein van tien wagons herleid wordt tot drie die dan stampvol zit als je opstapt, laat de brave werkmens weinig opties over.
Zo lang die brave werkmens zijn muil houdt in de stiltezone is er geen probleem.
Een verkorte samenstelling verandert toch niks aan wat gewenst gedrag is in de stiltezone? Die wordt daardoor niet opgeheven.

Zo lang die brave werkmens zijn muil houdt in de stiltezone is er geen probleem.
Een verkorte samenstelling verandert toch niks aan wat gewenst gedrag is in de stiltezone? Die wordt daardoor niet opgeheven.

Mja, je zegt dat het een keuze is om daar te zitten, maar als ik stel dat geen keuze meer is, moet de brave werkmens er zich maar aan houden. Dat wordt dan opgedrongen en snap ik dat mensen zich daar niet aan houden. Leven en laten leven denk ik dan.

Het geslof en gesletst van collega's die in de gang rondlopen. Met het warme weer zijn er veel collega's met open schoenen, maar nu hoort ge constant dat irritant geluid.

De deur sluiten is geen optie, gebeurd enkel als je niet gestoord mag worden. En ik heb een adviserende/ondersteunende functie naar collega's toe.

Terug
Bovenaan