Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mij vergist van datum bij het inplannen van het onderhoud van mijn bedrijfswagen. Waardoor ik nu in het midden van mijn verlof moet gaan ipv tijdens m’n uren terwijl ik vanuit de garage werk. :headshake:

#BGProblems
Dat vraagt om een thread waarin je beklaagt wat voor een miserie en vrijheidsberoving zo'n bedrijfswagen is!

Oh wait...

Hier ook geïnteresseerd, we zijn nu ChatGPT aan het testen en gaan binnen de maand ook aan de slag met Copilot im de mogelijkheden te ontdekken. Bedoeling zou bij ons ook voornamelijk het bundelen van info/kennis zijn en daaraan een agent koppelen.
Sorry maar was niet betrokken bij de implementatie -> ik zie enkel wat de end-user ziet, dus een customized ChatGPT model waarin we zelf Agents kunnen bouwen en waarin alle bedrijfsspecifieke documenten van al onze machines, verkoopsitems etc zijn opgeladen.

Maar natuurlijk niet de config van externe software, dus als je daar dan vragen over stelt dan is het hallucinaties volle bak, alsof chatGPT te trots is om gewoon te zeggen: "ik weet het niet"

Mij vergist van datum bij het inplannen van het onderhoud van mijn bedrijfswagen. Waardoor ik nu in het midden van mijn verlof moet gaan ipv tijdens m’n uren terwijl ik vanuit de garage werk. :headshake:

#BGProblems

Pak telefoon en verzet de onderhoudssessie ?

Ik denk dat ik de voorbije 10jaar nog nooit de originele agenda datum voor bandenwissel en/of onderhoud gehaald heb. Wordt altijd wel 1 of 2x verzet...

Ja, maar dat is één klik te veel imo. Op zich is het maar één klik, maar het is het principe: vroeger werkte dat goed. Nu moet je er extra moeite voor doen.
shift + right click ;)

OT: deze namiddag na het eten op het gemak wat devices gaan halen om te configureren, en toen ging de telefoon. 2 keer een goed uur aan de lijn gehangen met users. De 1e die een login probleem heeft maar ik zo niet direct een fix voor vind (soit, ze kan nog inloggen).
De 2e dan, softphone probleem. Wat settings bekijken en uiteindelijk rinkelt de telefoon meer, maar ineens werkt de headset niet meer. 1001 dingen proberen en alle instellingen 10 ker afgelopen. Headset zat via USB ook verbonden. Ze trekken die uit en het werkt weer. Echt man...

Ondertussen is die user ook 10x tegen iemand bezig en afgeleid. Kreeg ik ook al het vliegend schijt van. We zijn aan het bellen/chatten. Hou u bij de zaak aub en negeer de rest.

Pak telefoon en verzet de onderhoudssessie ?

Ik denk dat ik de voorbije 10jaar nog nooit de originele agenda datum voor bandenwissel en/of onderhoud gehaald heb. Wordt altijd wel 1 of 2x verzet...
Van jou uit of vanuit de bandencentrale/garage?
Volgens mij ben ik dan de tegenpool: voorbije 10 jaar nog nooit een bandenwissel of onderhoud verzet.

Van jou uit of vanuit de bandencentrale/garage?
Volgens mij ben ik dan de tegenpool: voorbije 10 jaar nog nooit een bandenwissel of onderhoud verzet.

Alle 2. Heb al gehad dat ze de banden kwijt waren of dat ze de foute besteld hadden en dat ze een week moeten uitstellen. Daar zelfs ooit gestaan en dan 'euh ja, keer maar terug, de banden zijn er niet'. Maar ook al gehad dat ik moet verzetten omdat er een meeting tussenkomt of het past niet in de planning of het is mooi weer en ik werk liever in de tuin die namiddag of whatever.

In mijn lijst met prioriteiten is een bandenwissel wel echt bottom of the bottom of things. 1 telefoon en het is verzet en ze hebben daar nog nooit moeilijk over gedaan. Denk dat je onderschat hoeveel er gewoon niet komen opdagen zonder iets te laten weten. Als ze een telefoontje krijgen op voorhand, zijn ze waarschijnlijk al content.

Alle 2. Heb al gehad dat ze de banden kwijt waren of dat ze de foute besteld hadden en dat ze een week moeten uitstellen. Daar zelfs ooit gestaan en dan 'euh ja, keer maar terug, de banden zijn er niet'. Maar ook al gehad dat ik moet verzetten omdat er een meeting tussenkomt of het past niet in de planning of het is mooi weer en ik werk liever in de tuin die namiddag of whatever.

In mijn lijst met prioriteiten is een bandenwissel wel echt bottom of the bottom of things. 1 telefoon en het is verzet en ze hebben daar nog nooit moeilijk over gedaan. Denk dat je onderschat hoeveel er gewoon niet komen opdagen zonder iets te laten weten. Als ze een telefoontje krijgen op voorhand, zijn ze waarschijnlijk al content.
Mja ik snap het wel idd. Ik heb zelf gelukkig nog nooit miserie gehad van dat ze iets niet hebben of het moesten uitstellen.

Nu ja, ik weet van mezelf ook dat mijn OCD trekje is dat ik geobsedeerd ben met op tijd ergens zijn en gemaakte afspraken nakomen. Dus mooi weer of meeting, maakt allemaal niet uit als die afspraak al vast staat :unsure: ik zou zoiets enkel verzetten als er écht overmacht is.

Slecht geslapen en ik heb vandaag zeker een frisse kop nodig. Dan ook nog een bericht gekregen van iemand die last-minute iets wil wijzigen. Kan gebeuren, maar daarvoor moet ik eerst weer x scenario's doorlopen om te kijken dat we nergens vast zouden lopen, en met mijn vermoeide kop wordt dat moeilijk. 😩

Slecht geslapen en ik heb vandaag zeker een frisse kop nodig. Dan ook nog een bericht gekregen van iemand die last-minute iets wil wijzigen. Kan gebeuren, maar daarvoor moet ik eerst weer x scenario's doorlopen om te kijken dat we nergens vast zouden lopen, en met mijn vermoeide kop wordt dat moeilijk. 😩
Dit was de ergste dag in maanden. 1 positief ding: ik denk niet dat het nog veel erger kan worden. Of dat hoop ik!

Vandaag zeker 8 vragen gekregen over onkosten die niet terugbetaald zijn maar waarbij de persoon te lui is om eens twee keer te klikken naar de handleiding. En dan moet ik vaststellen dat ze gewoon de workflow niet volgen. En dat zijn dan mensen met een zogenaamd hoog opleidingsniveau... Cringe.

Vandaag zeker 8 vragen gekregen over onkosten die niet terugbetaald zijn maar waarbij de persoon te lui is om eens twee keer te klikken naar de handleiding. En dan moet ik vaststellen dat ze gewoon de workflow niet volgen. En dat zijn dan mensen met een zogenaamd hoog opleidingsniveau... Cringe.
Je kan je natuurlijk afvragen als 8 mensen met een hoog opleidingsniveau er niet in slagen wat de grondoorzaak is.
Bv. Nieuw systeem en mensen slecht opgeleid, aanpassing policy zonder voldoende info, strengere en correctere hantering beleid waardoor de fouten die er altijd waren, nu pas boven komen…

Als je deze topic leest en het gaat over “voorschieten” van kosten of terugbetaling dan weet je dat je op gevoelig terrein bezig bent. Dus ik snap de frustratie maar besef dat die andere mogelijk hetzelfde denkt

Er zijn letterlijk van elke stap handleidingen die als titel de vraag van die personen hebben. Je moet het maar open doen. Ik stuur de links mee, screenshots. Maar men kijkt gewoon niet.

Bij mijn vorige werkgever 12 jaar gewerkt en nooit iets gehad vanuit de werkgever zelf.
Ivm ancienniteit. Mensen kunnen het belachelijk vinden dat ik zaag dat ik na bijna 15 jaar wachten (ocharme) die 250€ ancienniteitsbonus riskeer te missen. Ik heb echter maar 2x echt opslag gekregen in 14 jaar tijd en dit was gewoon efkes den druppel. Ik vind dat ik nog braaf geweest ben.

Want weet je: Voor de werkgever ben je als puntje bij paaltje komt een nummertje. Een collega was beter dan ik in opslag vragen en heeft dat telkens gekregen over de jaren heen. Hij is nu na 14 jaar trouwe dienst uitslagen wegens te duur. (oh ironie :frown: )

Nog wat voorbeelden
Collega: 7 jaar hard gewerkt. Van de ene dag op de andere: C4ke. Ze had dat niet zien aankomen.

Bij mijn vorige klant: Na budgettaire problemen had de crisismanager (30+ jaar anciënniteit) een jaar hard gewerkt om zoveel mogelijk te saneren en ruim 50% van de externen buiten te gooien. Toen haar werk gedaan was kreeg ze als bedankje ne brief. Ze dacht dat het een soort beloning was. Het was echter haar C4 maar daarin oa 'bedankt voor bewezen diensten'

Laatst bewerkt:
Er zijn letterlijk van elke stap handleidingen die als titel de vraag van die personen hebben. Je moet het maar open doen. Ik stuur de links mee, screenshots. Maar men kijkt gewoon niet.
Oplossing is simpel, niet teveel tijd in steken, de handleiding meesturen en zeggen "zie bijlage". Probleem opgelost en ze hebben de hint gesnapt dat ze eerst zelf moeten zoeken, die persoon zal dat alvast niet meer doen :)

Ivm ancienniteit.
Zo van die onnozele cadeaus hoef ik nu ook niet perse he. Maar als ge na enkele jaren weer geen opslag geeft of zelfs maar een evaluatie gesprek hebt met mij, dan heb ik ook geen interesse meer.

Ik verdien nu wel minder op mijn huidig werk, maar voel me wel gelukkiger :tongue: En tis ook minder uren, dus opzich is het niet zo heel veel minder.

Zo van die onnozele cadeaus hoef ik nu ook niet perse he. Maar als ge na enkele jaren weer geen opslag geeft of zelfs maar een evaluatie gesprek hebt met mij, dan heb ik ook geen interesse meer.

Ik verdien nu wel minder op mijn huidig werk, maar voel me wel gelukkiger :tongue: En tis ook minder uren, dus opzich is het niet zo heel veel minder.
Ja dat zijn keuzes maken hé. Opslag zit er (alweer) niet echt in. Dus ik probeer her en der wat te profiteren van die kleinere dingen. Toen de vorige baas weg ging een paar maanden geleden heb ik bijvoorbeeld nog snel gaan eten in een sjiek restaurant op kosten van :laugh:

Dat mocht eigenlijk niet maar die mens heeft dat gewoon ingeboekt (zo van: Ach ja whatever) en is dan uit dienst gegaan he :tongue: En nu zorg ik er weer wel voor dat ik die 250€ peanuts verkrijg. Maar bon, eigenlijk zijn dat doekjes om het bloed te deppen. (dat weet ik ook wel)

Naar het werk komen en uw muziek op luid zetten omdat het kantoor zo luidruchtig is...

Om het kort te omschrijven, de voorkant bestaat uit afdeling 1 en de achterkant bestaat uit afdeling 2. Afdeling 2 bestaat uit 90% vrouwen en die komen naar het werk en die doen alsof ze tijdens die 3 dagen thuis werk tegen niemand hebben kunnen praten.

En het zijn er maar 2/3 die er altijd voor zorgen dat er zoveel lawaai is. Als die er niet zijn is heel die afdeling rustig. Maar als die roddeltantes aanwezig zijn en het zijn oudere ancients dan is het een ganse dag gezaag en gezever.

Naar het werk komen en uw muziek op luid zetten omdat het kantoor zo luidruchtig is...

Om het kort te omschrijven, de voorkant bestaat uit afdeling 1 en de achterkant bestaat uit afdeling 2. Afdeling 2 bestaat uit 90% vrouwen en die komen naar het werk en die doen alsof ze tijdens die 3 dagen thuis werk tegen niemand hebben kunnen praten.

En het zijn er maar 2/3 die er altijd voor zorgen dat er zoveel lawaai is. Als die er niet zijn is heel die afdeling rustig. Maar als die roddeltantes aanwezig zijn en het zijn oudere ancients dan is het een ganse dag gezaag en gezever.
Zelf aanspreken of hun leidinggevende aanspreken et voilà?

Mag een werkgever je zomaar zonder te vragen of in overleg, je verantwoordelijk stellen als er brand is en je collega's moet begeleiden bij brand? Er hangt een lijst met namen van collega's die plots verantwoordelijk worden gesteld zonder dat ze van iets weten, of zelfs dat ze er er opleiding voor hebben gehad, of zelfs gevraagd is wil je dat doen. ze zijn er niet mee gediend, maar denken dat de werkgever die mag doen en durven er niet op ingaan.

Laatst bewerkt:
De werkgever is verplicht van een brandbestrijdingsdienst te hebben (daar zijn quota voor over hoe groot die moet zijn, de spreiding,...). Als er niemand zich vrijwillig aandient, dan mag die dat inderdaad opleggen. Nu, hij is dan ook verplicht om jullie de materialen te geven en opleidingen/bijscholingen daarvoor te laten volgen (op zijn kosten).

Terug
Bovenaan