Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mooi voorbeeld vandaag.

Man belt binnen en zegt "de pensioendienst zegt dat uw instantie deze en deze gegevens moet bezorgen" Ik zeg tegen hem dat wij niet eens inzage hebben in die gegevens en dat dit niet voor ons is.

Nee nee de pensioendienst heeft mij gezegd dat jullie dit MOETEN bezorgen. Dus ik zeg okay als ze dat zo dringend nodig hebben zeg tegen hun dat ze het op mail zetten zodat ik het kan bekijken.

30 min later belt hij terug binnen. Ze weigeren dat op mail te zetten, u moet de gegevens overmaken.

Ik wist voor 99% dat hij met mijn voeten aant spelen was maar dit soort personen blijven binnen bellen en het is vrijdag en mijn geduld is zo goed als op.

Dus ik bel in zijn plaats naar de pensioendienst en ik leg de situatie uit (misschien is er een nieuwe procedure...) en het eerst wat de persoon van de pensioendienst zegt: "Hij liegt, wij weten dat jullie daar geen inzage in hebben en wij hebben dat nooit gezegd".

FFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUU.

Nu we hebben er mee kunnen lachen want hij vertelde mij dat hij dagelijks te maken krijgt met mensen die liegen over hun dossier.

Doe jij aan task masking?

Natuurlijk die ik dit wel eens. Echter nooit tov het leuke team of de collega's zelf. Maar zeker en vast wel tov mister micro manager pietje precies die steeds op mijn zenuwen werkt. Dan heb ik echt nooit tijd voor die mens.

Hoe gaan jullie om met een collega die zich altijd met alles komt moeien?
TELKENS als iemand bij mij iets komt vragen of vertellen staat die collega ook recht om het gesprek over te nemen. Hij wil van alles op de hoogte zijn, en weet alles veel beter. Uiteindelijk is het niet slecht bedoeld, maar het frustreert mij meer en meer, en de emmer is zo stilaan aan het overlopen. Zou ook graag gewoon eens het gesprek kunnen aangaan met een andere collega zonder dat er een derde altijd mee komt moeien.
Het is zelfs zodanig erg dat personen die naast mij zitten op kantoor via chat dingen vragen en er letterlijk bij zeggen 'vraag het via chat anders zal x er zich mee bemoeien'. Of nadat ze terug aan bureau zitten sturen: 'gesprek terug gehijacked door x...'.

Smiddags zit hij er ook bij aan tafel, om het half uur volledig te vullen met zijn 'straffe' verhalen, of gewoon constant over werk waardoor je het gevoel hebt geen pauze gehad te hebben. Heb mij serieus moeten inhouden om niet plots uit te vliegen 😅

Klant die weet dat ik gestopt ben en toch nog m'n nr. doorgeeft aan z'n medewerker om mij trachten te overhalen het toch te komen oplossen. Nope. Sorry not sorry.

Of hoe te laten weten dat je een pessimist tot in de kist bent.
Dit is exact wat de overmaat aan management doet: het betreft niet meer de inhoud maar strategieën om zichzelf in leven te houden.

Ik ben totaal akkoord dat er negatieve mensen zijn, waarmee discussies verloren tijd zijn want er is een probleem voor elke oplossing, maar dit is gewoon een realiteit in veel bedrijven.

Persoonlijk vind ik consultants een positieve ontwikkeling als het mensen zijn die als zelfstandigen werken.
Vanaf dat de junior consultant een bedrijf gaat adviseren (waar deze laatste die zijn ontwikkeling betaalt), hoe het beter moet of een rapport gaat opstellen dat een keuze van management bevestigd ondanks alle interne weerstand, krijg je de beschreven toestand.

Bedrijven die dat identificeren, verslaan de markt en zullen uiteindelijk komen bovendrijven.

Een bepaalde applicatie werkt hier (weeral) niet. Dan meldt er dat een collega op teams en dan na enkele minuten wordt dat een shitstorm van "mogen we naar huis gaan", "oei tzal zijn omdat het allicht verlengd weekend is zeker", "we werken te snel hihi", " de applicatie vindt ook dat het te mooi weer is om te werken" en dan ook nog een paar gifkes om het af te maken. En dat IEDERE KEER door dezelfde mensen. Precies een kleuterschool. En vooral die meldingen werken dan op mijn zenuwen.

Hoe gaan jullie om met een collega die zich altijd met alles komt moeien?
TELKENS als iemand bij mij iets komt vragen of vertellen staat die collega ook recht om het gesprek over te nemen. Hij wil van alles op de hoogte zijn, en weet alles veel beter. Uiteindelijk is het niet slecht bedoeld, maar het frustreert mij meer en meer, en de emmer is zo stilaan aan het overlopen. Zou ook graag gewoon eens het gesprek kunnen aangaan met een andere collega zonder dat er een derde altijd mee komt moeien.
Het is zelfs zodanig erg dat personen die naast mij zitten op kantoor via chat dingen vragen en er letterlijk bij zeggen 'vraag het via chat anders zal x er zich mee bemoeien'. Of nadat ze terug aan bureau zitten sturen: 'gesprek terug gehijacked door x...'.

Smiddags zit hij er ook bij aan tafel, om het half uur volledig te vullen met zijn 'straffe' verhalen, of gewoon constant over werk waardoor je het gevoel hebt geen pauze gehad te hebben. Heb mij serieus moeten inhouden om niet plots uit te vliegen 😅

Gewoon al lachend zeggen "moh ik wist niet dat er hier nog een "Lospiratos" werkte?

Over de middag ga ik altijd met nog een paar collega's gaan wandelen want je hebt overal wel van dat volk zitten die enkel maar over hun werk kunnen babbelen + ik zit al genoeg.

Opdrachtgevers die een opdracht plots annuleren, het lijkt me hoog tijd dat we eens gaan denken aan een schadevergoeding, want dat hebben we de laatste maanden nu al een paar keer meegemaakt.

Vandaag de gelukkige die het traject Ham - St-Niklaas mocht afleggen via E313: 95km aan gemiddeld 31,6 km/h.

Moordlustige neigingen, onweerstaanbare drang om iets te vernielen, goesting op een bak Westmalle Tripel …

Het was dinsdag per uitzondering eens geen staking. In de avond wil ik de trein naar huis nemen: Afgeschaft.
Ik neem de volgende: Mijn aansluiting nipt gemist (trein reed voor mijn neus weg) wegens vertraging.

Opdrachtgevers die een opdracht plots annuleren, het lijkt me hoog tijd dat we eens gaan denken aan een schadevergoeding, want dat hebben we de laatste maanden nu al een paar keer meegemaakt.
Schadebeding toevoegen in uw contract.
Al werkt dat niet echt bij een overheidsaanbesteding, aangezien daar in veel gevallen een annuleringsbeding wordt in toegevoegd.

Ik heb voor het eerst sinds lang nog eens een paar dagen verlof, maar kon vandaag de knop weer niet omschakelen... De hele tijd dat piekeren, ik zou dat zo graag kunnen loslaten.

Ik heb voor het eerst sinds lang nog eens een paar dagen verlof, maar kon vandaag de knop weer niet omschakelen... De hele tijd dat piekeren, ik zou dat zo graag kunnen loslaten.
Hier tijdelijk gestopt met werken na 15 jaar zelfstandigheid, dag in dag uit klaar staan voor klanten en nu plots niks meer. Raar gevoel en kan 't maar niet loslaten. 'k Verveel me dood.

3e keer op 2 weken tijd dat collega's me contacteren met een oplossing die de interne "ChatGPT" tool heeft gevonden -> 3e keer dat het complete BS is, volledig verzonnen configuratiestappen die op niets slaan, maar hé, "great idea to use AI" voor om het even wat !!! :wallbash::wallbash:

Echt zeer kwalijke trend aan het worden: collega's denken gewoon niet meer zelf na, nope, gewoon alles aan chatGPT vragen

Wij worden trouwens maandelijks gemeten op ons "AI gebruik", dus hoeveel keer we de interne ChatGPT gebruikt hebben :shutup:

3e keer op 2 weken tijd dat collega's me contacteren met een oplossing die de interne "ChatGPT" tool heeft gevonden -> 3e keer dat het complete BS is, volledig verzonnen configuratiestappen die op niets slaan, maar hé, "great idea to use AI" voor om het even wat !!! :wallbash::wallbash:

Echt zeer kwalijke trend aan het worden: collega's denken gewoon niet meer zelf na, nope, gewoon alles aan chatGPT vragen

Wij worden trouwens maandelijks gemeten op ons "AI gebruik", dus hoeveel keer we de interne ChatGPT gebruikt hebben :shutup:
Hoe is dat opgezet bij jullie?

Wij zijn op het werk net zo'n tool aan het proberen implementeren. Met doel zoveel mogelijk van onze interne documentatie zo toegankelijk mogelijk maken. (Verkopen en onderhouden grote machinerie voor in de bouw-sector.)

Hoe is dat opgezet bij jullie?

Wij zijn op het werk net zo'n tool aan het proberen implementeren. Met doel zoveel mogelijk van onze interne documentatie zo toegankelijk mogelijk maken. (Verkopen en onderhouden grote machinerie voor in de bouw-sector.)
Hier ook geïnteresseerd, we zijn nu ChatGPT aan het testen en gaan binnen de maand ook aan de slag met Copilot im de mogelijkheden te ontdekken. Bedoeling zou bij ons ook voornamelijk het bundelen van info/kennis zijn en daaraan een agent koppelen.

Mij vergist van datum bij het inplannen van het onderhoud van mijn bedrijfswagen. Waardoor ik nu in het midden van mijn verlof moet gaan ipv tijdens m’n uren terwijl ik vanuit de garage werk. :headshake:

#BGProblems

Terug
Bovenaan