Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Waarheid of leugen: 90% van al het geld naar naar waardeloos papier en met de 10% die overschiet wordt eersteklas brol gekocht.

Administratie wordt elke dag erger en erger, ik begrijp dat niet - 80% van alle werkenden kan eigenlijk gewoon niets, dat is gewoon voetvolk zonder capaciteiten dat zichzelf relevant maakt door papiertjes en regeltjes die niets waard zijn. En als ze al iets waard zijn, zijn ze eigenlijk enkel op papier iets waard - maar echt waarde in een context van: ik heb iets tastbaar gecreëerd of tastbaar opgelost - no way.

De mens is van nature formidabel corrupt en sadistisch, anders was het nooit tot op dit punt gekomen.

Laatst bewerkt:
Heel weldra echt geen werk meer te doen en we zitten hier met veel te veel. Tot nu toe kon er nog wat gerekt worden.
En er is niets in zicht voor de komende maanden.
Op zich ligt er wel wat in het verschiet, maar dat zit allemaal toegeslibd. Daar moeten ze eerst nog 800 meetings over houden, om dan uiteindelijk toch weer van gedachte te veranderen. Een laag juridische gdpr troep erover, zodat alles nog meer vastzit. Die aan de top zitten elkaar vooral te blokkeren heb ik de indruk, dan nog een jurist met geldingsdrang ertussen en het is compleet.

Er is nog een projectje dat kabbelend vooruitgaat, maar dat ligt in de handen van een externe, die het wel bijzonder gezapig opneemt.

Het is echt kafka, hoe inefficiënt men hier werkt, en hoeveel resources er worden vergooid. 😂😂

Bij een ander team hadden ze ook consultants aangenomen zonder er al werk voor te hebben, wilden ze die nog bij ons dumpen.

Op zich zou het niet zo erg zijn, moesten we niet regelmatig zeggen wat we gedaan hebben. 🥲
Eén van de volgende antwoorden wordt toch: "playstation gespeeld, nadat ik de badkamer geblonken had."

En dat consultantgedrocht (waar ik het hier al vaker over gehad heb 😊) met nihil meerwaarde zit hier ook nog steeds, zit die natuurlijk elke 5 voet achter werk te vragen.
1 v.d. meest gestudeerde mensen waarmee ik ooit heb moeten samenwerken, maar tevens ook de meest incapabele.
Die zal de maatschappij alleen maar geld gekost hebben uiteindelijk, van zijn studies tot zijn pensioen.
Dat kabbelend projectje, die externe erachter, die is ook elke 5 voet ziek tegenwoordig.
Goed dat ze hier met glijdende deadlines werken. 🥲
Serieuze bottleneck die kerel.
Af en toe test ik ook stukken van wat die dan al reeds gedaan heeft, return to sender, nog veel te veel gaten en bugs.

De baas is ook ribbedebie, voor een paar weken zelfs.

Consultantgedrocht bezig houden.
Het geluk dat die een week nodig heeft voor een opdracht van 10 minuten. Dan zaagt die minder achter werk.
Het ongeluk, je mag dat nadien toch hermaken, en kost het uzelf 30 minuten i.p.v. 10 minuten omdat je door die zijn brol moet ploeteren.

Tot zover een zeer nuttige dag. Ik zal me eens verder nuttig gaan maken. De stofzuiger roept.

Laatst bewerkt:
Waarheid of leugen: 90% van al het geld naar naar waardeloos papier en met de 10% die overschiet wordt eersteklas brol gekocht.

Administratie wordt elke dag erger en erger, ik begrijp dat niet - 80% van alle werkenden kan eigenlijk gewoon niets, dat is gewoon voetvolk zonder capaciteiten dat zichzelf relevant maakt door papiertjes en regeltjes die niets waard zijn. En als ze al iets waard zijn, zijn ze eigenlijk enkel op papier iets waard - maar echt waarde in een context van: ik heb iets tastbaar gecreëerd of tastbaar opgelost - no way.

De mens is van nature formidabel corrupt en sadistisch, anders was het nooit tot op dit punt gekomen.
images

Ja er is veel overhead in westerse landen (en ook een reden wrm COG vs verkoop prijs vaak groot is), maar hoe je dat linkt aan corruptie en sadisme is me een raadsel

Op 18 april werd de Waalse overheid getroffen door een cyberaanval. Is het normaal dat die na een maand nog altijd niet up and running zijn? Voor Wallonië allicht wel. :unsure:

images

Ja er is veel overhead in westerse landen (en ook een reden wrm COG vs verkoop prijs vaak groot is), maar hoe je dat linkt aan corruptie en sadisme is me een raadsel

Allow me to clarify:
  • Corrupt: mocht er geen enkele vorm van corruptie bestaan staan er morgen miljoenen mensen op den dop wegens geen werk, dat is dus allemaal overhead.
  • Sadistisch: het aantal depressies, bore en burn -outs gaat door het dak, het papierwerk verdubbeld elk jaar terwijl het resultaat, product ... ongewijzigd blijft en dat hebben we enkel aan onszelf te danken.

Op 18 april werd de Waalse overheid getroffen door een cyberaanval. Is het normaal dat die na een maand nog altijd niet up and running zijn? Voor Wallonië allicht wel. :unsure:
Toen de stad Antwerpen gehackt werd heeft dat ook meer dan een jaar geduurd vooraleer zij volledig bij waren, lijkt me dus niet zo verwonderlijk (afhangend van wat je bedoelt met "up and running").

Ik heb veel te veel werk, dus ik had 1 taak uit handen gegeven aan iemand die normaal redelijk grondig werk doet. Ik doe toch een spot check van haar werk en stoot van de eerste keer op een grote fout...

Kan ik nu nooit eens iets met een gerust gemoed delegeren. :cry:

De nutteloze bijscholingen dat we moeten gaan volgen dat helemaal niets met de job te maken heeft.
Het moet toch zijn dat ze daar veel subsidies voor krijgen per medewerker?

Oh boy - ze hebben net de laatste interne development geschrapt/verhuisd/xxx. Bottom line is dat we tot juli niks van development gaan doen.

Of cege eens wat "farma klanten in Europa" kan gaan bezoeken nu er toch veel tijd is; taakje van het Amerikaanse mgmt.

"Heb je een lijstje van wie en wat er besproken moet worden? Ik heb geen idee wie, ik ken enkel paar Amerikaanse waar we mee samenwerken".

"Euh ja, ABC - in Belgie". Zoek op, blijkt noorden van Nederland te zijn.
"Dan is er nog XYZ - in UK, dat is dichtbij, he". Blijkt noorden van Engeland te zijn.
"En dan nog 123 - in Italie". Blijkt 2h van dichste luchthaven te liggen.

"You might want to make a proper itineray". No shit, Sherlock. Speciale manier van besparingen. Cege op random roadtrip van een week door Europa sturen om wat te bladiebla doen wetende dat we toch niet kunnen starten met development :laugh:

Oh boy - ze hebben net de laatste interne development geschrapt/verhuisd/xxx. Bottom line is dat we tot juli niks van development gaan doen.

Of cege eens wat "farma klanten in Europa" kan gaan bezoeken nu er toch veel tijd is; taakje van het Amerikaanse mgmt.

"Heb je een lijstje van wie en wat er besproken moet worden? Ik heb geen idee wie, ik ken enkel paar Amerikaanse waar we mee samenwerken".

"Dan is er nog XYZ - in UK, dat is dichtbij, he". Blijkt noorden van Engeland te zijn.

"You might want to make a proper itineray". No shit, Sherlock. Speciale manier van besparingen. Cege op random roadtrip van een week door Europa sturen om wat te bladiebla doen wetende dat we toch niet kunnen starten met development :laugh:
Goh, alternatief is om je een tijd niks te laten doen (wat als ik het me goed herinner nu al behoorlijk vaak is)... Op zich toch niet vreemd dat ze je dan andere taken willen proberen geven?

Gaan ze er echt iets mee doen of over spreken? Want anders kan je gewoon citytripjes boeken zónder klantgesprekken hé.

Ik ben al 15 jaar externe en (uit eigen ervaring) ik heb niet de indruk dat externe consultants slechter of minder bekwaam zijn dan vaste medewerkers. Maar ook het omgekeerde is waar: Beter zijn ze ook niet. Ik kom zowel interne als externe collega's tegen waarvan ik denk: Wat ne onbekwame pummel is mij dat zeg! Of: wat een goeie werkkracht is dat !!

Als ik op voorhand niet weet of het een interne of externe is en ik moet raden? 50% raad ik het dan fout. Het hangt gewoon van de collega zelf af niet van het feit of die nu intern of extern is.

Nu wat wel zo is: Er is ook nog een verschil tss ne ("fake") bodyshopper (meestal ironisch genoeg een groot bedrijf dat werkt met grote raamcontracten en dan hun juniors er op gooit) en een echt (meestal klein of middelgroot) consultancybedrijf (waar vooral ervaren mensen werken). Ne bodyshopper werft veelal mensen (80+%) aan die pas van school komen. Ja sorry maar dat zijn naar mijn mening géén consultants maar inderdaad 'gebakken lucht'.

Opmerking: Wat wel zo is: Externen die vertrekken = Kennis weg. Dat is één van de grote nadelen.

Toen de stad Antwerpen gehackt werd heeft dat ook meer dan een jaar geduurd vooraleer zij volledig bij waren, lijkt me dus niet zo verwonderlijk (afhangend van wat je bedoelt met "up and running").
Laten we zeggen dat nog steeds niet alles werkt zoals voorheen en dat twee jaar later:

Nu wat wel zo is: Er is ook nog een verschil tss ne ("fake") bodyshopper (meestal ironisch genoeg een groot bedrijf dat werkt met grote raamcontracten en dan hun juniors er op gooit) en een echt (meestal klein of middelgroot) consultancybedrijf (waar vooral ervaren mensen werken). Ne bodyshopper werft veelal mensen (80+%) aan die pas van school komen. Ja sorry maar dat zijn naar mijn mening géén consultants maar inderdaad 'gebakken lucht'.
Ik ga ervan uit dat je bij een kleiner bureau zit, werk je dan vooral met kleinere klanten?

Ik zie zeker de waarde van een consultant die een team versterkt met specifieke expertise. Maar een volledig team dat vooral uit consultants bestaat? Dat lijkt me vragen om problemen.

Zoals quasi altijd heeft het niets met de Waalse overheid te maken - het zijn de IT'ers die alles constant om zeep helpen ;)

Dat was ook de laatste keer dat ik es een "jo, lang geleden, alles goe?" gevraagd heb.

het antwoord "nee, en ik ga u es grondig uitleggen waarom" had ik niet verwacht. Daar is serieus wat gal uitgekomen. :lol:

Terug
Bovenaan