Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

^ Heel vriendelijk dan dat je nog mooi blijft wachten; ik zet me daar in zo'n geval gewoon naast, wat ze ook bezig zijn. Maar bon, ik smijt iedereen, C-level incluis, uit mijn meetingzaal als ik die gebooked heb. Die mannen hebben daar zelden een issue mee; anderen des te meer :biglaugh: .

Je zult begrijpen dat het volk die daar zit redelijk schaamteloos is. Als je met 4 man jn een meeting room binnenstapt en de sjarel blijft gewoon verder doen. Kunt er moeilijk op kloppen.

Ik boek ook vaak mijn meeting rooms niet, maar ik speel het sportief. Als ze nog maar aan de deur staan, maak ik dat ik weg ben :laugh:

Je zult begrijpen dat het volk die daar zit redelijk schaamteloos is. Als je met 4 man jn een meeting room binnenstapt en de sjarel blijft gewoon verder doen. Kunt er moeilijk op kloppen.

Ik boek ook vaak mijn meeting rooms niet, maar ik speel het sportief. Als ze nog maar aan de deur staan, maak ik dat ik weg ben :laugh:
Hallo, de securitydiensten van het gebouw zijn onderweg.

Interne gasboete door beheerder voor onbezoldigd gebruik.
Die securitydiensten mogen uwe pas vragen.

Nog zoiets debiel. Meetings recorden. Wie heeft er nu in godsnaam tijd om een volledige meeting van 1h te herluisteren nadien. Als je geen tijd hebt om dat uur aanwezig te zijn, ga je toch geen meeting recording herluisteren. Waarom hebben we meeting minutes uitgevonden ? :laugh:

Wel de moeite om eens te testen:
Transcript van u meetings in AI gooien en er samenvatting van laten maken.

Ik heb het enkel nog maar demo van gezien, maar an sich leek het me praktisch.
Toch voor meetings waar je wel algemeen van op de hoogte moet zijn maar geen belangrijke input moet doen.

De demo werd gegeven door onzen internen AI man "ik doe geen enkel vergadering meer, ik krijg de werkpunten wel van tool xxx"
en dan dacht ik wel: als iedereen dat doet waarom vergaderde nog me elkaar, dan kunde beter sparren met nen chatbot.

Gaat inderdaad niet, zelfs niet met 3rd party tools. Daarom is het aangeraden om geen forms op user niveau aan te maken, maar in een groep bv via Teams. Dan worden de resultaten en de form zelf bijgehouden op groepsniveau ook al verlaat de user de firma.
Zeker van?
Ik heb de procedure al even niet meer uitgevoerd maar ik dacht wel dat die resultaten meegingen

Onze interne procedure:
Wanneer een account disabled is, kan je binnen de 30 dagen de forms nog overzetten en wijzigen van owner.
Dit kan enkel naar een groep, niet naar een specifieke user.

Je kan hiervoor deze link gebruiken, enkel de user aan te passen

Let op: enkel global admins kunnen dit uitvoeren!
Je moet jezelf ook lid maken van de groep waar het naartoe moet

verantwoordelijk voor een afdeling van 20tal collega's die zéér uiteenlopende zaken behandelen.

Als leidinggevende probeer ik overal wel wat interesse te tonen en wil ik tot op een zeker niveau betrokken worden (afhankelijk van de dienst of medewerker al wat meer of minder).

Ik doe echter de hele week niet anders dan van hot naar haar rennen en terug. Het ene overleg na het ander. Het ene brandje na het ander.

Als ik dan eens een zeldzaam moment heb waarin mijn agenda niet compleet volgeboekt staat en ik eindelijk eens even een uurtje of twee de tijd zou hebben om zélf een paar inhoudelijke taken op te nemen ben ik compleet opgebrand en zit ik wat doelloos naar mijn scherm te staren op zoek naar een streepje energie/motivatie om eraan te beginnen.

Het lijkt hoe langer hoe meer dat een normale werkweek te kort is om mijn takenpakket uit te voeren.

Beste training die ik ooit gevolgd heb. Is echt uit de praktijk gegrepen.
Als je het op organisatieniveau volgt geven zij concreet feedback aan hoger management wat er binnen de organisatie kan gedaan worden.

Beste training die ik ooit gevolgd heb. Is echt uit de praktijk gegrepen.
Als je het op organisatieniveau volgt geven zij concreet feedback aan hoger management wat er binnen de organisatie kan gedaan worden.
die komen hier regelmatig op het bedrijf ook langs. Heb time management en insights ook al via hen gevolgd. Aanrader inderdaad.

Ne call gepland voor een installatie vandaag. Gepland van 9u tot 9u30. Bedoeling was kort overlopen wat ik ging doen en hoe lang de huidige setup offline ging zijn.

Met alle vragen en onduidelijkheden van hun kant de call opengehouden terwijl ik dan installeerde/configureerde en hun lastminute aanpassingen deed. Het is dan 9-17u geworden :laugh: Int frans.

Indien leerkracht afwezig, wordt er gevraagd zo veel als mogelijk een opdracht te voorzien. Wat ik dus doe: een opdracht in drie delen, eentje voor elk uur studie. de opdracht bestond uit twee ‘moet’ en één ‘mag als je tijd over hebt’ en *moest* geupload worden aan het einde van uur drie. Om te zorgen dat ze geen drie uur Netflixen en effectief werken. (Dat is de nadrukkelijke vraag van de school ook, studie moet productief ingevuld).
Ik geef dan ook duidelijk aan: er is geen excuus om niets in te dienen, het *moet* op dat moment.

Gisteren doet klas 1 het gevraagde. Er zijn twee lln die niets indienen want ‘de wifi deed raar, ze begrepen het niet, hun pagina was niet opgeslagen en ze wisten niet dat het moest ingediend worden’ (ja, al dat samen in 1 uitleg). Dat is dus een nul.

Vandaag is een andere collega ook ziek en geeft de directie echter toestemming aan klas 2 om pas om 10u20 op school te zijn. Die zijn dus zelfs nog niet begonnen aan die opdracht en werken er straks maar 1 uur aan. Ik kan niet vragen dat ze het vanavond toch thuis afwerken, ze zitten aan maximum huiswerk (SmartSchool heeft daar kleurtjes voor!) dus moeten ze donderdag indienen.

Ik vind dat dit hen in wezen een oneerlijk voordeel geeft op klas 1 die volgens andere parameters (de aangegevene) heeft gewerkt. Vooral ook omdat ik weet dat ze thuis gewoon aan de AI gaan.

Schooldag is en blijft imo een schooldag en is het toevallig twee uur studie aan de start, dan is dat maar zo. Heel die ‘oké kom maar later toe’ is complete bullshit. Ik krijg mailtjes ‘mevrouw ik neem de bus van 9u40 dus ik kan die uren niks doen’. Bon, beslissing van de directie maar mocht een leerkracht zeggen ‘weet je, twee uur studie, kijk maar een film’ het kot was te klein.

Indien leerkracht afwezig, wordt er gevraagd zo veel als mogelijk een opdracht te voorzien. Wat ik dus doe: een opdracht in drie delen, eentje voor elk uur studie. de opdracht bestond uit twee ‘moet’ en één ‘mag als je tijd over hebt’ en *moest* geupload worden aan het einde van uur drie. Om te zorgen dat ze geen drie uur Netflixen en effectief werken. (Dat is de nadrukkelijke vraag van de school ook, studie moet productief ingevuld).
Ik geef dan ook duidelijk aan: er is geen excuus om niets in te dienen, het *moet* op dat moment.

Gisteren doet klas 1 het gevraagde. Er zijn twee lln die niets indienen want ‘de wifi deed raar, ze begrepen het niet, hun pagina was niet opgeslagen en ze wisten niet dat het moest ingediend worden’ (ja, al dat samen in 1 uitleg). Dat is dus een nul.

Vandaag is een andere collega ook ziek en geeft de directie echter toestemming aan klas 2 om pas om 10u20 op school te zijn. Die zijn dus zelfs nog niet begonnen aan die opdracht en werken er straks maar 1 uur aan. Ik kan niet vragen dat ze het vanavond toch thuis afwerken, ze zitten aan maximum huiswerk (SmartSchool heeft daar kleurtjes voor!) dus moeten ze donderdag indienen.

Ik vind dat dit hen in wezen een oneerlijk voordeel geeft op klas 1 die volgens andere parameters (de aangegevene) heeft gewerkt. Vooral ook omdat ik weet dat ze thuis gewoon aan de AI gaan.

Schooldag is en blijft imo een schooldag en is het toevallig twee uur studie aan de start, dan is dat maar zo. Heel die ‘oké kom maar later toe’ is complete bullshit. Ik krijg mailtjes ‘mevrouw ik neem de bus van 9u40 dus ik kan die uren niks doen’. Bon, beslissing van de directie maar mocht een leerkracht zeggen ‘weet je, twee uur studie, kijk maar een film’ het kot was te klein.
Al dat soort verhalen geeft toch zoveel goesting om ooit in het onderwijs te starten 🤪

Al dat soort verhalen geeft toch zoveel goesting om ooit in het onderwijs te starten 🤪
Echt. Ik ben er helemaal klaar voor. Hoor hier wekelijks zo wel verhalen van leerkrachten in de vriendengroep. Leerkracht zet leerling buiten, vader kan daar niet mee om en komt naar school om de leerkracht ineen te slagen. Weekje werkonbekwaam 🤷‍♂️ Dolletjes.

Had ik opnieuw moeten kiezen, ik koos honderd procent een andere opleiding. Maar ik zou begot niet weten als wat ik mij nu nog zou heroriënteren en ik heb mijn verplichting tegenover Squid Jr 1 om hem in deze school te krijgen. Maar ik zou het niemand aanraden, tenzij je fan bent van oneindige tegenstrijdigheden, machteloos staan en behandeld worden als een klein kind.

U komt toch best over als de stereotyp allesbeterwetende zagende leerkracht hoor.

Als het u klas ni is, waarom u daar druk in maken.

.

Hebben de leerlingen een verbod om toch op tijd in school aanwezig te zijn om aan hun taak te werken?

Ik zou stellen dat het takenpakket voor iedereen telt en dat het zoals het de eerste klas was op tijd moet ingediend worden.

Dat de directie hun een recht heeft, wilt nog niet zeggen dat ze hun plicht (uw taak) niet op tijd moeten uitvoeren.

Maar ik zie het misschien te simpel, werk ook niet in de onderwijs.

die komen hier regelmatig op het bedrijf ook langs. Heb time management en insights ook al via hen gevolgd. Aanrader inderdaad.
En waarover gaat dat van time management dan concreet?
Want als dat de zoveelste lezing is met tips als 'blokkeer focustijd in jouw agenda', 'lees je mails 2x per dag en hou mailbox voorts gesloten', 'laat alle mails in cc in een aparte map komen' en 'prioritiseer alle taken adhv de Eisenhower matrix', ja, laat maar dan :p al te vaak al die clichés zien passeren waardoor ik nogal sceptisch ben geworden over zo'n dingen, zeker omdat ik op de website ook enkel de clichés zie verschijnen.

Vergelijk de gemiddeldes van beide klassen en herschaal de punten van klas 1 naar omhoog zodat de gemiddeldes gelijk liggen?

Eerste sollicitatie gehad bij Beyers.
Wat een doffe en saaie bedoeling is me dat.. geen enkele vraag gekregen maar gewoon gebabbeld. Heb zelf een jaar recruiting gedaan dus kan de vragen ook zien aankomen maar toch.

Nog een rondleiding door het bedrijf en dat was het.
3800 bruto met auto bij voor een stap minder (terug teamlead). Ga het toch zo laten denk ik.

Is er op 1 januari een memo verzonden aan de mensen dat ze meteen zo fars mogelijk moeten reageren

Ik bel, doe mijn uitleg, aangenaam gesprek en ik sluit af met "Ik zal dit nog even deze vragen kort op mail zetten, dan kan je daar op antwoorden en is er een papieren versie"

Ik verstuur mijn mail en 3 minuten later telefoon. De zaakvoerder/baas en de eerste vragen zijn meteen "Waarom moet gij dat weten?" "Waarom moet ik u dat bezorgen?"

1. Die reden staat in die mail en heb ik net 15 minuten over zitten bellen met uw medewerker en 2. Hebt ge enig idee hoe verdacht dat ge uw eigen maakt?

Het kan zo gemoedelijk zijn, maar door zo te reageren lijkt het alsof ge vanalles te verbergen hebt en zorgt ge zelf dat de toon van het gesprek omslaat

Terug
Bovenaan