Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Niet normale werkuren?? Wat is het verschil tussen vinden dat je zelf moet kiezen waar je werkt of zelf moeten kunnen kiezen wanneer je werkt? Het een is plaats, het andere tijd, waar ligt het verschil? Zo lang het werk maar gedaan wordt? Nu volg je je eigen logica niet meer en besluit je "dat is wel iets anders".

Neen, dat is net hetzelfde, alleen jij kijkt er anders naar.
Je zegt het zelf, het ene is plaats en het andere tijd.

Voor veel jobs is het om goed werk te leveren nodig dat je bereikbaar bent tijdens de normale uren voor klanten/teamgenoten.
Als dat niet nodig is, maakt het inderdaad ook niet uit wanneer je werkt.

Het enige wat ik spijtig vind aan thuiswerk is dat de afstand met collega’s groter wordt. Ik ben redelijk wat extern bij klanten, waardoor ik soms collega’s 3-4 weken niet zie omdat ze thuiswerken op dagen dat ik er wel ben.

Uren is een raar argument, bij ons mag je thuiswerken, maar je hoort 8u beschikbaar te zijn tussen 8-17u, net zoals op kantoor. Afwijken is aanvragen bij HR. Daar zal zelden moeilijk over gedaan worden, maar moet aangevraagd worden.

Je zegt het zelf, het ene is plaats en het andere tijd.

Voor veel jobs is het om goed werk te leveren nodig dat je bereikbaar bent tijdens de normale uren voor klanten/teamgenoten.
Als dat niet nodig is, maakt het inderdaad ook niet uit wanneer je werkt.
Jah het ene is plaats, het andere is tijd. 2 elementen die toch zeer nauw met elkaar betrokken zijn maar in jouw ogen lijkt het vreemd omdat je er gewoon nog niet over hebt nagedacht. Dat eerste vind jij volledig logisch dat je dat zelf zou moeten kunnen kiezen als werknemer, dat tweede vind je al wat vreemder om dan uiteindelijk toch ook te beslissen dat dat weinig uitmaakt als de voorwaarden zich aanbieden.

Mijn probleem blijft dat jij vindt dat de werknemer moet gaan bepalen hoe/waar/wat de job moet uitgeoefend worden "zo lang het werk maar gedaan wordt" en de werkgever de arbeidsvoorwaarden niet zelf zou mogen invullen. Dit gaat er bij mij niet in.

Allé hup, het woke woord is gevallen.

Kunnen we stoppen met iedere scheet "woke" te noemen? Dit heeft daar nu eens niks mee te maken.

Dat begint Godwin's law versie 2.0 te worden.
Kunnen we dan aub ook stoppen met elke keer te doen alsof een werkgever zijn mond moet houden en de werknemers hun goesting moeten laten doen "zo lang de job maar gedaan wordt"? Dit is je reinste onzin, een werkgever mag toch zelf invullen hoe de job moet uitgevoerd worden? Als werknemer heb je het recht om weg te gaan van die werkgever als je daar niet mee akkoord gaat maar dat constante "ik ben een werknemer en moet op handen gedragen worden en moet kunnen doen wat ik wil waar ik wil", stop er toch mee.

verschillende collega's die heel de dag met hun bic zitten te klikken. It's driving me nuts. Algoed dat ik een koptelefoon heb. maar das ook niet heiligmakend, want geen NC, dus ik moet hem redelijk hard zetten.

Het is geen kwestie van mogen en het heeft niets met woke te maken.

Het is gewoon pure logica. De hoofdtaak van de werkgever/manager is toch ervoor zorgen dat er door het team kwaliteitsvol werk wordt afgeleverd. Zolang dat het geval is, moet je geen regels opleggen die geen nut hebben. Dat demotiveert en leidt net tot minder productiviteit.

zaken zoals thuiswerk moeten ook gewoon organisatiebreed bekeken worden. Het wil niet zeggen dat bepaalde voorwaarden of restricties bij u of uw dienst geen meerwaarde hebben dat dit bij andere collega's of diensten ook niet het geval kan zijn. Ga je daar uitzonderingen opmaken voor één bepaalde persoon zal (zonder gerechtvaardigde reden) zal dit al snel voor fricties zorgen binnen de organisatie. Jij kan dit dan wel onnodig en onbelangrijk vinden, maar daarom is dit op organisatieniveau nog niet zo.

Typische redenering van een werknemer die alleen maar naar zijn eigen functie kijkt en het groter plaatje niet in beeld heeft. Zonder aan micromanagement te moeten doen zijn regels over dat soort zaken gewoon nodig, hoe basic ze ook kunnen zijn. Regels en richtlijnen zijn er om nageleefd te worden dus is het de taak van een leidinggevende om daar over te waken. Die leidinggevende wordt op zijn beurt wellicht ook aangesproken over het thuiswerk binnen zijn team.

verschillende collega's die heel de dag met hun bic zitten te klikken. It's driving me nuts. Algoed dat ik een koptelefoon heb. maar das ook niet heiligmakend, want geen NC, dus ik moet hem redelijk hard zetten.
De ene klik is de andere click niet :unsure:

Hopelijk kun je op het werk nog wel een klik maken met je collega's.

Ben ander werk aan het zoeken terwijl ik nog werk en het komt altijd als iets onmogelijks over als ik voorstel om na de werktijd langs te gaan, dus vanaf 17u. Een mens zou voor minder ontslag pakken om ander werk te kunnen zoeken.

zaken zoals thuiswerk moeten ook gewoon organisatiebreed bekeken worden. Het wil niet zeggen dat bepaalde voorwaarden of restricties bij u of uw dienst geen meerwaarde hebben dat dit bij andere collega's of diensten ook niet het geval kan zijn. Ga je daar uitzonderingen opmaken voor één bepaalde persoon zal (zonder gerechtvaardigde reden) zal dit al snel voor fricties zorgen binnen de organisatie. Jij kan dit dan wel onnodig en onbelangrijk vinden, maar daarom is dit op organisatieniveau nog niet zo.

Typische redenering van een werknemer die alleen maar naar zijn eigen functie kijkt en het groter plaatje niet in beeld heeft. Zonder aan micromanagement te moeten doen zijn regels over dat soort zaken gewoon nodig, hoe basic ze ook kunnen zijn. Regels en richtlijnen zijn er om nageleefd te worden dus is het de taak van een leidinggevende om daar over te waken. Die leidinggevende wordt op zijn beurt wellicht ook aangesproken over het thuiswerk binnen zijn team.
Dat thuiswerk organisatiebreed moet bekeken worden is in se juist, maar dat iedereen dan exact hetzelfde moet behandeld worden is een fout startpunt. Dat is bij ons op het werk ook niet zo.

Als je je job (deels) van thuis kan doen, dan mag je thuiswerken. Als je job dat niet toelaat, dan moet je fysiek aanwezig zijn.

Het is aan de werkgever om voor elke personeelscategorie een logische regelgeving te voorzien. Gewoon zeggen dat persoon X niet mag thuiswerken omdat persoon Y met een andere job dan meer dan X op de bureau moet zijn, is gewoon een gebrek aan deftige organisatie en management.

Als alles op punt staat en je personeel weet wat ze moeten doen, is het een enorme meerwaarde om hen die vrijheid te geven.

Ben ander werk aan het zoeken terwijl ik nog werk en het komt altijd als iets onmogelijks over als ik voorstel om na de werktijd langs te gaan, dus vanaf 17u. Een mens zou voor minder ontslag pakken om ander werk te kunnen zoeken.
Dus meerdere mensen (want vaak wordt een gesprek niet met 1 iemand afgenomen) zouden overuren moeten doen, omdat jij niet vroeger wil stoppen/geen halve dag verlof wil pakken?
Kan me trouwens ook inbeelden dat dat soms zelfs niet "mag" om problemen te vermijden dat iemand alleen op kantoor nablijft met een onbekende.

Ik snap je frustratie hoor, maar het is logischer dat 1 persoon zich aanpast dan meerdere personen.

Hij mist de echte BIC, die maakt zoveel meer lawaai, en kan je mits wat oefenen met een heel hoge frequentie laten klikken.
En ook en de vierkleurenpen van BIC ontbreekt, ook hier kan je enorm hoge frequenties mee halen, ook al is het geluid wat minder sterk.

Geen idee welke sector, maar HR heeft toch dikwijls wat meer glijdende uren? Wij zijn maar een KMO en die van HR is hier toch dikwijls nog later dan 17h(en ook steeds genoeg collega's die later doorwerken) en ook al sollicitaties weten doorgaan om 17h. Dat ge niet meer moet afkomen na 18h, maar 17h lijkt me toch niet onredelijk.

Hij mist de echte BIC, die maakt zoveel meer lawaai, en kan je mits wat oefenen met een heel hoge frequentie laten klikken.
En ook en de vierkleurenpen van BIC ontbreekt, ook hier kan je enorm hoge frequenties mee halen, ook al is het geluid wat minder sterk.
Klopt. De BIC is ook ideaal om je tanden mee te testen. Ideaal dingetje.

Kunnen we dan aub ook stoppen met elke keer te doen alsof een werkgever zijn mond moet houden en de werknemers hun goesting moeten laten doen "zo lang de job maar gedaan wordt"? Dit is je reinste onzin, een werkgever mag toch zelf invullen hoe de job moet uitgevoerd worden? Als werknemer heb je het recht om weg te gaan van die werkgever als je daar niet mee akkoord gaat maar dat constante "ik ben een werknemer en moet op handen gedragen worden en moet kunnen doen wat ik wil waar ik wil", stop er toch mee.
En wat heeft dat allemaal met "woke" te maken? Buiten dat het een woord is dat in bepaalde kringen gebruikt wordt om elke discussie waar mensen een andere mening hebben dood te slaan zie ik geen enkele link met bovenstaande discussie.

Dat thuiswerk organisatiebreed moet bekeken worden is in se juist, maar dat iedereen dan exact hetzelfde moet behandeld worden is een fout startpunt. Dat is bij ons op het werk ook niet zo.

Als je je job (deels) van thuis kan doen, dan mag je thuiswerken. Als je job dat niet toelaat, dan moet je fysiek aanwezig zijn.

Het is aan de werkgever om voor elke personeelscategorie een logische regelgeving te voorzien. Gewoon zeggen dat persoon X niet mag thuiswerken omdat persoon Y met een andere job dan meer dan X op de bureau moet zijn, is gewoon een gebrek aan deftige organisatie en management.

Als alles op punt staat en je personeel weet wat ze moeten doen, is het een enorme meerwaarde om hen die vrijheid te geven.
Klopt. Dat leek hier ook het geval te zijn. Thuiswerk kon voor een zeker %. Als je daarover gaat zal je daarover aangesproken worden.

Iedere organisatie is ook anders en moeilijk tot niet te vergelijken met elkaar.

het domme is dat ik dat dus ook doe zodra ik zo'n bic in handen heb. Tot ik mezelf er op betrap en dan smijt ik hem rap in mijn pennenhouder. Maar het is zo'n geluid waar ik dus niet tegen kan als het van een ander afkomstig is. Same met nagels knippen. Das een geluid waar ik echt ongemakelijk van wordt als ik dat van een ander hoor.

Dus meerdere mensen (want vaak wordt een gesprek niet met 1 iemand afgenomen) zouden overuren moeten doen, omdat jij niet vroeger wil stoppen/geen halve dag verlof wil pakken?
Kan me trouwens ook inbeelden dat dat soms zelfs niet "mag" om problemen te vermijden dat iemand alleen op kantoor nablijft met een onbekende.

Ik snap je frustratie hoor, maar het is logischer dat 1 persoon zich aanpast dan meerdere personen.
Verlof nemen terwijl ik maar 20 heb, die overigens op zijn voor iets wat eerder niks wordt dan wel?

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die ander werk zoekt terwijl die werkt. Ik wil m'n recht op dop niet verliezen he.

En wat heeft dat allemaal met "woke" te maken? Buiten dat het een woord is dat in bepaalde kringen gebruikt wordt om elke discussie waar mensen een andere mening hebben dood te slaan zie ik geen enkele link met bovenstaande discussie.
Ik ben woke = Ik word wakker, ik word me bewust van een probleem dat er voorheen niet was.

Lijkt mij hier toch volledig in te kloppen? Opeens bestaat er een discussie die er 5 jaar geleden totaal niet was, de mensen die dus absoluut vinden dat ze opeens MOETEN thuis kunnen werken "zo lang het werk maar gedaan wordt" zijn toch gewoon woke? Wat klopt hier niet?

Als dat u stoort wil ik gerust een ander woord gebruiken, het zou wel alleen zijn om u te paaien gezien ik wel degelijk bedoel "woke".

Terug
Bovenaan