Wtf waar gullie allemaal mee bezig zijt. Doe uw werk fatsoenlijk, en maak u geen zorgen om de kleur van uw (noch een ander zijn) bolleke?
Micromanagers!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wtf waar gullie allemaal mee bezig zijt. Doe uw werk fatsoenlijk, en maak u geen zorgen om de kleur van uw (noch een ander zijn) bolleke?
Neen, bij ons zijn dat ironisch genoeg net degenen die klagen dat de anderen micromanagers zijnMicromanagers!
.Oh ik maak mij daar geen zorgen over.Wtf waar gullie allemaal mee bezig zijt. Doe uw werk fatsoenlijk, en maak u geen zorgen om de kleur van uw (noch een ander zijn) bolleke?
=>Oh ik maak mij daar geen zorgen over.
Is gewoon makkelijker wanneer je weet dat je een micromanager als baas hebt die daar naar kijkt om dat gezever te voorkomen.
Neen, bij ons zijn dat ironisch genoeg net degenen die klagen dat de anderen micromanagers zijn.

Enkel als ik echt iets wil doen waarbij iedereen mij gerust moet laten, durf ik al eens het een dag of halve dag of zelfs 2 - 3 dagen achter elkaar op niet storen zetten. Voor de rest meh.
. Teams-status is irrelevant geworden. Wie pakt er dat nog serieus op?Als ik iemand zijn status kan zien.Enkel een out-of-office wordt nog serieus opgenomen. Teams-status is irrelevant geworden. Wie pakt er dat nog serieus op?
"Afwezig" -> ik word gebeld
"Zo terug" -> ik word gebeld
"Bezet" -> ik word gebeld
"Presenteren" -> Ik word gebeld
" Niet storen" -> ik word gebeld.
...
Het is maar een deel. Van de 4 producten, schieten er nog 2 over. Mijn n+1 waspretty useless anyway.
Maar goed. Ik ga wel akkoord met je analyse, maar het gewoon op een slide zien is niet akkoord gaan, he.
Ja, dat had ik ook al door, anders was ik niet aan het klagen.
Ja, dat is denk ik het punt van herstructurering. Dat de kosten zakken. Zo ver was ik ook wel.
Ik ben in vaderschapsverlof. Best dat mijn report me de meeting doorstuurde of ik had van niks geweten.
We zaten met 50 man in die meeting. Iedereen zijn reporting en org is gewijzigd en niemand wist van iets.
Ik noem het vooral "recipe for disaster". Ik verdien goed en ik ben in principe niet weigerachtig tgo veranderingen. Ik moet niet meer geld hebben, maar ik wil wel wel mijn eigen shit kunnen organiseren.
Ik ga niet "harder werken". De dagen zitten vol en er gaan gewoon dingen niet gedaan worden.
Het is gewoon een beetje volk van op de vloer naar mgmt rollen duwen en duur mgmt er vantussen knippen. Maar tezelfdertijd kun je/mag je niks beslissen en moet je met clipped wings een show runnen.
Ik moet bedelen om 5k budget te krijgen voor A of B. Maar dan verwachten ze wel dat je producten met paar M revenue ontwikkelt en voor elke scheet executive approval vraagt. Doe het dan zelf.
Over zulke dingen had ik graag eerst een beetje een discussie gevoerd (ipv meer centen)
Kans is groot dat er een retention package aankomt voor de impacted non-leavers. Was toch vorige keren telkens zo. Nu weglopen is wel heel onverstandig. 12 mnd blijven en een extra jaarloon trekken...

"Offline weergeven" is wat jij nodig hebt. Ik ken hier een Lead Engineer die zo al 606 dagen aan een stuk offline staat in Teams.Enkel een out-of-office wordt nog serieus opgenomen. Teams-status is irrelevant geworden. Wie pakt er dat nog serieus op?
"Afwezig" -> ik word gebeld
"Zo terug" -> ik word gebeld
"Bezet" -> ik word gebeld
"Presenteren" -> Ik word gebeld
" Niet storen" -> ik word gebeld.
...
Is toch logisch dat het aantal ziektedagen daalt als mensen met klachten thuiswerken, je steekt uw collega’s niet aan.Ja, idd aantal ziektedagen is gedaald lees je overal in de pers vaak, tja, men is ziek en “werkt” van thuis.
Ziektedagen worden ingeruild voor thuiswerkdagen.
Ben je ziek? Ga aub naar dokter en vraag een briefje ipv zogezegd van thuis te “werken” terwijl ge geen klop doet.
Maar ja, de wereldvreemde HR-dienst zegt dan dat het beter is als mensen iets doen, ook al is het maar 15%, dan ziek te zijn.
Ik begrijp dat van die ondersteuning niet goed. Jullie zijn met 145 en er gaan er 15. Zorgt dat ervoor dat de belgische klanten geen ondersteuning meer krijgen dan?Update zoveel van de ontslag ronde. De ontslagen gaan blijkbaar in 1 december 2023. Onze evaluatie cyclus loopt eind oktober tot mid november. Mijn manager en al zijn reports (behalve ik) liggen buiten. Ik bel hem vandaag (nog steeds tijdens mijn ouderschapsverlof) hoe de evaluatie cyclus zal verlopen.
"goede vraag, niet aan gedacht. business as usual".
Dus gaat mijn mgr die op 1 december buiten ligt mij evalueren (zinvol). Eens benieuwd wat hij met het bonus budget en opslag budget zal doen. Iets aan mijn kleine teen doet vermoeden dat hij de opslagen aan de ontslagen mensen zal geven om hun severance package te pimpen en ik het volledige bonus pakket zal krijgen.
Wederom goed geregeld door HR
Blijkt ook dat we in Belgie met 145 zijn en ze er 15 buitenflikkeren in Belgie. 1 minder en wet Renault was niet getriggered geweest. Ook goed gezien door HR
De producten moeten nog 2y ondersteund worden in Belgie, maar al de belgen liggen buiten. Oops, niemand aan gedacht. Wederom goed geregeld door de business.
Blijkbaar gewoon een Amerikaan die in een excelleke 85 mannetjes doorstreept heeft, zonder veel logica. Soms is de mgr van 3 man gebleven, soms 1 van de reports, soms mgr en 1 report, soms niemand. Lijkt een dobbelsteentje geweest te zijn...
Als de 15 die ze hebben buitengegooid de cel ondersteuning is binnen België. Dan kan dat.Ik begrijp dat van die ondersteuning niet goed. Jullie zijn met 145 en er gaan er 15. Zorgt dat ervoor dat de belgische klanten geen ondersteuning meer krijgen dan?
Ik begrijp dat van die ondersteuning niet goed. Jullie zijn met 145 en er gaan er 15. Zorgt dat ervoor dat de belgische klanten geen ondersteuning meer krijgen dan?
En dan lezen die zich wat in voor een paar weken, je compenseert wat klagende klanten in de eerste paar maanden en probleem opgelost.Die 130 die overschieten is een volledig andere divisie die volledig andere producten doen.
En dan lezen die zich wat in voor een paar weken, je compenseert wat klagende klanten in de eerste paar maanden en probleem opgelost.
Jaja ik weet het iedereen zijn werk is altijd super moeilijk. Tandje bijsteken ^^Ja, want wie xray scanners installeert, kan labo protocollen troubleshooting na basic training... dat zijn phds die support doen, geen Deborahs van de aldi he
Jaja ik weet het iedereen zijn werk is altijd super moeilijk. Tandje bijsteken ^^
Ik werk ook met ingenieurs en phd, nog niet veel tegen gekomen dat niet kan opgepikt worden als je wat moeite doet. Iedereen zegt altijd dat het moeilijk is natuurlijk, in praktijk..

Jaja ik weet het iedereen zijn werk is altijd super moeilijk. Tandje bijsteken ^^
Ik werk ook met ingenieurs en phd, nog niet veel tegen gekomen dat niet kan opgepikt worden als je wat moeite doet. Iedereen zegt altijd dat het moeilijk is natuurlijk, in praktijk..