Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Wtf waar gullie allemaal mee bezig zijt :wtf:. Doe uw werk fatsoenlijk, en maak u geen zorgen om de kleur van uw (noch een ander zijn) bolleke?
Oh ik maak mij daar geen zorgen over.

Is gewoon makkelijker wanneer je weet dat je een micromanager als baas hebt die daar naar kijkt om dat gezever te voorkomen. Het is nu niet alsof ik ten alle tijde op mijn PC zit te tokkelen. En zo moet ik mij er ook niet druk rond maken om dat bolleke te veranderen naar bezet of niet storen indien ik iets aan het doen ben.

Enkel als ik echt iets wil doen waarbij iedereen mij gerust moet laten, durf ik al eens het een dag of halve dag of zelfs 2 - 3 dagen achter elkaar op niet storen zetten. Voor de rest meh.

Enkel als ik echt iets wil doen waarbij iedereen mij gerust moet laten, durf ik al eens het een dag of halve dag of zelfs 2 - 3 dagen achter elkaar op niet storen zetten. Voor de rest meh.

Enkel een out-of-office wordt nog serieus opgenomen :p. Teams-status is irrelevant geworden. Wie pakt er dat nog serieus op?

"Afwezig" -> ik word gebeld
"Zo terug" -> ik word gebeld
"Bezet" -> ik word gebeld
"Presenteren" -> Ik word gebeld
" Niet storen" -> ik word gebeld.
...

Enkel een out-of-office wordt nog serieus opgenomen :p. Teams-status is irrelevant geworden. Wie pakt er dat nog serieus op?

...
Als ik iemand zijn status kan zien.

Bij bezet bel ik. ( de persoon kan mij altijd gewoon negeren)
Bij presenteren, bellen of niet storen bel ik niet. Maar zal ik een direct message sturen als het voor mij dringend is. Of een mail opstellen als het minder dringend is.

Bij niet storen gaat Teams normaal niet bellen, bij alle andere statussen wel. De beheerder kanvoor de hele Tenant instellen dat oproepen ook niet binnenkomen tijdens een Teamsmeeting want anders begint dat spel u ook dan te storen.
Heel irritant allemaal en één van de (vele) redenen waarom Teams hier niet gekozen gaat worden als telefonie oplossing bij vervanging van het huidige systeem volgend jaar. De hele UX is gewoon brak. We zitten hier verder met een groep gebruikers die Teams simpelweg niet nodig hebben, nu MS van de EU Teams moet lostrekken van de rest van de Office subscriptions kunnen we voor die gebruikers het hele Teamsverhaal en de bijhorende kost buitensjotten.

Het is maar een deel. Van de 4 producten, schieten er nog 2 over. Mijn n+1 waspretty useless anyway.

Maar goed. Ik ga wel akkoord met je analyse, maar het gewoon op een slide zien is niet akkoord gaan, he.

Ja, dat had ik ook al door, anders was ik niet aan het klagen.

Ja, dat is denk ik het punt van herstructurering. Dat de kosten zakken. Zo ver was ik ook wel.

Ik ben in vaderschapsverlof. Best dat mijn report me de meeting doorstuurde of ik had van niks geweten.

We zaten met 50 man in die meeting. Iedereen zijn reporting en org is gewijzigd en niemand wist van iets.

Ik noem het vooral "recipe for disaster". Ik verdien goed en ik ben in principe niet weigerachtig tgo veranderingen. Ik moet niet meer geld hebben, maar ik wil wel wel mijn eigen shit kunnen organiseren.

Ik ga niet "harder werken". De dagen zitten vol en er gaan gewoon dingen niet gedaan worden.

Het is gewoon een beetje volk van op de vloer naar mgmt rollen duwen en duur mgmt er vantussen knippen. Maar tezelfdertijd kun je/mag je niks beslissen en moet je met clipped wings een show runnen.

Ik moet bedelen om 5k budget te krijgen voor A of B. Maar dan verwachten ze wel dat je producten met paar M revenue ontwikkelt en voor elke scheet executive approval vraagt. Doe het dan zelf.

Over zulke dingen had ik graag eerst een beetje een discussie gevoerd (ipv meer centen)

Kans is groot dat er een retention package aankomt voor de impacted non-leavers. Was toch vorige keren telkens zo. Nu weglopen is wel heel onverstandig. 12 mnd blijven en een extra jaarloon trekken...

Update zoveel van de ontslag ronde. De ontslagen gaan blijkbaar in 1 december 2023. Onze evaluatie cyclus loopt eind oktober tot mid november. Mijn manager en al zijn reports (behalve ik) liggen buiten. Ik bel hem vandaag (nog steeds tijdens mijn ouderschapsverlof) hoe de evaluatie cyclus zal verlopen.

"goede vraag, niet aan gedacht. business as usual".

Dus gaat mijn mgr die op 1 december buiten ligt mij evalueren (zinvol). Eens benieuwd wat hij met het bonus budget en opslag budget zal doen. Iets aan mijn kleine teen doet vermoeden dat hij de opslagen aan de ontslagen mensen zal geven om hun severance package te pimpen en ik het volledige bonus pakket zal krijgen.

Wederom goed geregeld door HR :laugh:

Blijkt ook dat we in Belgie met 145 zijn en ze er 15 buitenflikkeren in Belgie. 1 minder en wet Renault was niet getriggered geweest. Ook goed gezien door HR :laugh:

De producten moeten nog 2y ondersteund worden in Belgie, maar al de belgen liggen buiten. Oops, niemand aan gedacht. Wederom goed geregeld door de business.

Blijkbaar gewoon een Amerikaan die in een excelleke 85 mannetjes doorstreept heeft, zonder veel logica. Soms is de mgr van 3 man gebleven, soms 1 van de reports, soms mgr en 1 report, soms niemand. Lijkt een dobbelsteentje geweest te zijn...

...
"Offline weergeven" is wat jij nodig hebt. Ik ken hier een Lead Engineer die zo al 606 dagen aan een stuk offline staat in Teams.

Ik zet me alleen het eerste uur offline (tussen 6 en 7). Zodra ik groen word, beginnen ze in India anders meteen te bellen.

Ik ben bezig met 6 feet under te kijken. Daar hebben ze vaak dagdromen van slechte scenario's waar feit en fictie in mekaar overvloeien.

Gisteren in de meeting had ik een wederkerende visie dat ik in een bidsprinkhaan veranderde en de kop van de UX designer eraf beet.

Onlangs op weg naar het station werd ik irrationeel boos op iemand die voor mij wandelde omdat die op de designer leek en waggelde. "Natuurlijk! Natuurlijk waggelt hij!!!"

Ja, idd aantal ziektedagen is gedaald lees je overal in de pers vaak, tja, men is ziek en “werkt” van thuis.
Ziektedagen worden ingeruild voor thuiswerkdagen.
Ben je ziek? Ga aub naar dokter en vraag een briefje ipv zogezegd van thuis te “werken” terwijl ge geen klop doet.
Maar ja, de wereldvreemde HR-dienst zegt dan dat het beter is als mensen iets doen, ook al is het maar 15%, dan ziek te zijn.
Is toch logisch dat het aantal ziektedagen daalt als mensen met klachten thuiswerken, je steekt uw collega’s niet aan.
Bij ons hebben ze recent toch ook herhaalt om niet naar kantoor te komen als je ziek bent en ze weten waarom: heel het legal team was recent uit doordat 1 collega met klachten was komen werken, bleek dat ze covid had, heel het team besmet waaronder eentje die 3 dagen later in zwangerschapsverlof ging, fijn als je op bevallen staat en weet dat je covid hebt.
Je kan dan imo beter van thuis werken, onze zorgsector kan het vandaag niet aan dat iedereen die met een hoestje naar de dokter zou lopen. Als je van thuis uit kan werken, doe dat dan.

Update zoveel van de ontslag ronde. De ontslagen gaan blijkbaar in 1 december 2023. Onze evaluatie cyclus loopt eind oktober tot mid november. Mijn manager en al zijn reports (behalve ik) liggen buiten. Ik bel hem vandaag (nog steeds tijdens mijn ouderschapsverlof) hoe de evaluatie cyclus zal verlopen.

"goede vraag, niet aan gedacht. business as usual".

Dus gaat mijn mgr die op 1 december buiten ligt mij evalueren (zinvol). Eens benieuwd wat hij met het bonus budget en opslag budget zal doen. Iets aan mijn kleine teen doet vermoeden dat hij de opslagen aan de ontslagen mensen zal geven om hun severance package te pimpen en ik het volledige bonus pakket zal krijgen.

Wederom goed geregeld door HR :laugh:

Blijkt ook dat we in Belgie met 145 zijn en ze er 15 buitenflikkeren in Belgie. 1 minder en wet Renault was niet getriggered geweest. Ook goed gezien door HR :laugh:

De producten moeten nog 2y ondersteund worden in Belgie, maar al de belgen liggen buiten. Oops, niemand aan gedacht. Wederom goed geregeld door de business.

Blijkbaar gewoon een Amerikaan die in een excelleke 85 mannetjes doorstreept heeft, zonder veel logica. Soms is de mgr van 3 man gebleven, soms 1 van de reports, soms mgr en 1 report, soms niemand. Lijkt een dobbelsteentje geweest te zijn...
Ik begrijp dat van die ondersteuning niet goed. Jullie zijn met 145 en er gaan er 15. Zorgt dat ervoor dat de belgische klanten geen ondersteuning meer krijgen dan?

Ik begrijp dat van die ondersteuning niet goed. Jullie zijn met 145 en er gaan er 15. Zorgt dat ervoor dat de belgische klanten geen ondersteuning meer krijgen dan?

Die 130 die overschieten is een volledig andere divisie die volledig andere producten doen.

En dan lezen die zich wat in voor een paar weken, je compenseert wat klagende klanten in de eerste paar maanden en probleem opgelost.

Ja, want wie xray scanners installeert, kan labo protocollen troubleshooting na basic training... dat zijn phds die support doen, geen Deborahs van de aldi he

Ja, want wie xray scanners installeert, kan labo protocollen troubleshooting na basic training... dat zijn phds die support doen, geen Deborahs van de aldi he
Jaja ik weet het iedereen zijn werk is altijd super moeilijk. Tandje bijsteken ^^

Ik werk ook met ingenieurs en phd, nog niet veel tegen gekomen dat niet kan opgepikt worden als je wat moeite doet. Iedereen zegt altijd dat het moeilijk is natuurlijk, in praktijk..

Jaja ik weet het iedereen zijn werk is altijd super moeilijk. Tandje bijsteken ^^

Ik werk ook met ingenieurs en phd, nog niet veel tegen gekomen dat niet kan opgepikt worden als je wat moeite doet. Iedereen zegt altijd dat het moeilijk is natuurlijk, in praktijk..

Ja hoor :laugh:

Dat is de analyse op hoog niveau die de managers gedaan hebben. Steek maar allemaal, behalve mij, een tandje bij.

Al was het slimmer geweest om minstens 1 van die personen nog te behouden die daar kennis en ervaring van had en dan ergens anders een andere gewoon buiten te shotten, zodanig dat die anderen dan tenminste niet vanaf niets moesten starten met vallen en opstaan.

Laat ons eerlijk zijn, bij u gaat het mogelijks goed geregeld zijn dat er documentatie over al de implementaties zijn. Maar ik heb al meer als genoeg gezien dat documentatie over de implementaties onbestaande is, en het dan echt allemaal niet zo evident is om te zeggen we zoeken dat wel effe uit.

Terug
Bovenaan