Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Verlof nemen terwijl ik maar 20 heb, die overigens op zijn voor iets wat eerder niks wordt dan wel?

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die ander werk zoekt terwijl die werkt. Ik wil m'n recht op dop niet verliezen he.
Indien mogelijk een video call voorstellen als eerste gesprek en eventueel zelfs als 2de gesprek.

Verlof nemen terwijl ik maar 20 heb, die overigens op zijn voor iets wat eerder niks wordt dan wel?

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die ander werk zoekt terwijl die werkt. Ik wil m'n recht op dop niet verliezen he.
zegt natuurlijk al veel over uw motivatie om die nieuwe job te willen binnenhalen als er nog geen bereidheid is om wat flexibel te zijn voor een gesprek.

Dit is een goeike (nu gaan mensen wel weten wie ik ben lol als ze hier bij dezelfde klant werken). ;)

Vorige week is iedereen binnen de firma overgezet van de oude naar de nieuwe (citrix)omgeving. Gisteren had een leidinggevende aan mij gevraagd of ik geen ticketje wilde loggen want dat applicatie X nog niet werkte op de nieuwe omgeving. Zo gezegd zo gedaan.

De oplossing van diegene die mijn ticketje bekeken heeft? Ah user X kan niet aan applicatie X op de nieuwe omgeving. Ah maar die applicatie werkt toch nog gewoon op de oude omgeving? Laten we user X terug rollbacken naar de oude omgeving. Voila het probleem is opgelost! :wallbash: Man man man, dat mag beloond worden met een "darwin award"

Het gevolg: Een dag lang niet meer deftig kunnen werken en dit is ook gewoon geen fix.

We hebben sinds een paar maanden een nieuwe project manager. Voordien had ze een andere functie binnen het bedrijf, dus dit is haar eerste project dat ze zelf moet opvolgen, maar ik moet zeggen dat ze het heel goed doet. Ze houdt de juiste mensen verantwoordelijk voor hun werk en zadelt niet een paar goede werkers met alles op omdat dat gemakkelijker is. Dat alleen al is bij ons bedrijf quasi een unicum. Tot zover de niet ergernissen.

Ze had mij expliciet gezegd me niet bezig te houden met een bepaalde product stream binnen het project omdat het redelijk straightforward is en ze het aan een andere business analyst kon geven, en dan kon ik op de complexere stukken focussen. Ik probeer me daarom al een 2-tal maand afzijdig daarvan te houden, maar de developer bleef mij berichten sturen omdat hij de stories niet begrijpt en of ik dat kan verduidelijken. Ik ken de business analyst en weet hoe zij stories schrijft (als er meer dan 3 zinnen instaan zal het al uitgebreid zijn), zij staat er ook om bekend dat ze 95% van het analyse werk doorschuift naar de developers. Maar goed, ik geef dat aan aan de project manager, en zij ging de andere business analyst vragen om de stories te verduidelijken zodat de developers de nodige info hebben.

De andere business analyst plant daarop een meeting in met mij. Dat op zich is oké voor mij, iemand die vragen stelt omdat ze iets niet begrijpt of niet weet hoe ze het moet aanpakken ga ik nooit boos om worden. Maar dan kom ik in die meeting, begint ze door haar stories te gaan met mij, en dan besef ik pas hoe slecht het echt is. Zij en mijn favoriete UX-kerel (ja, die ene) zitten dus al 2 maanden aan volledig nieuwe screens te werken om dingen mee te kunnen doen waar we pas al nieuwe screens voor hebben ontwikkeld en waar gewoon 2 veldjes aan moeten worden toegevoegd voor hun product. De UX designer had die screens zelf ontworpen, en de business analyst was daar ook van op de hoogte want die zit in iedere meeting passief bystander te spelen om haar tijd gevuld te krijgen. Zelfs al moesten ze er een volledig apart scherm voor ontwikkelen, zaten hun plannen vol met basic user functionality issues door een slechte layout die echt na 1 minuut al duidelijk waren.

En zo gaat dat met ieder project met die 2 hé, die zijn zo hard afhankelijk van andere mensen die hun shit keer op keer weer recht trekken. Maar wel maar zwaaien met hun senior titeltjes.

Ben ander werk aan het zoeken terwijl ik nog werk en het komt altijd als iets onmogelijks over als ik voorstel om na de werktijd langs te gaan, dus vanaf 17u. Een mens zou voor minder ontslag pakken om ander werk te kunnen zoeken.
Ik doe sollicitaties om 6h in de ochtend 😅.
Dan kunnen de kandidaten altijd.

Ik klink nu wellicht als een bullenbak.
Als een micromanager of manager van een onderbetaald, ongemotiveerd team dat de kantjes er vanaf loopt.

Maar je betoog doet me wel beseffen wat voor topwerkgever ik heb en hoe top de vorige waren.

Hier is thuiswerk 4 dagen op 5 een verwachting en thuiswerk tijdens de kantoordag een mededeling en geen vraag.

Bij mijn vorige werkgevers voor corona was thuiswerk ook gewoon zonder motivatie aan te vragen.

Bij mijn vorige werkgevers voor corona was thuiswerk ook gewoon zonder motivatie aan te vragen.
Hier was thuiswerk voor Corona ook toegestaan voor 15 of 20 dagen per jaar. Het was dus zelfs binnen de vakbond al een normale evolutie en wij zijn op dat vlak verre van de meest progressieve werkgever.

Pas op, de werkgever moet wel fysieke vergaderingen kunnen vragen, niet elke meeting kan even goed fysiek. En om nieuwe collega's goed te laten meedraaien is fysiek elkaar, zonder meeting, kunnen zien ook nuttig.

Persoonlijk vind ik 2 dagen per week op kantoor best aanvaardbaar, afhankelijk van hoe vaak en of welke manier je moet samenwerken met collega's.

HR werkt??? Da's ook het eerste wat ik daarvan hoor!

TJntXTe.jpg

Je moet eens raden wie de 'HR-verantwoordelijke' is. Pro tip: oranje. :oi22:

Mijn Teams gaat regelmatig op oranje terwijl ik wel degelijk actief bezig ben op mijn pc, gaat pas weer naar groen als ik het Teamsvenster openklik. Dat ding is gewoon buggy. Swat, misschien is dat in mijn geval een speciale feature voor licenties afgenomen door de overheid?

Ook wel grappig met dat thuiswerk en de redenen om meer dagen los te weken.

“Ja het zijn examens voor mijn kinderen”.
“Ze komen een pakje leveren”
“Ik heb diarree en moet kotsen en ik ga 60% van de dag boven de wc hangen, maar mag ik toch thuis”werken” ?
“mijnen kleine is ziek mag ik thuiswerken?”

Tot voor Corona kon men zich niet concentreren met de kinderen rond zich en nu ineens is dat allemaal geen probleem.

Ja, idd aantal ziektedagen is gedaald lees je overal in de pers vaak, tja, men is ziek en “werkt” van thuis.
Ziektedagen worden ingeruild voor thuiswerkdagen.
Ben je ziek? Ga aub naar dokter en vraag een briefje ipv zogezegd van thuis te “werken” terwijl ge geen klop doet.
Maar ja, de wereldvreemde HR-dienst zegt dan dat het beter is als mensen iets doen, ook al is het maar 15%, dan ziek te zijn.

Pakje leveren? Hoe deed men dat voor Corona dan?

Ik klink nu wellicht als een bullenbak, maar wees eerlijk, thuiswerk is gewoon ook handig om zich met allerlei niet-werkgerelateerde dingen bezig te houden.
Maar dat toegeven ligt lastig.
En alsof dat nu allemaal een probleem is. Ik heb mijn medewerkers nooit een uitzonderlijke/extra thuiswerk dag ontzegd, ik zie ook niet in waarom ik dat zou doen. En ik zie daar eigenlijk niemand van profiteren.
En dat 'ziek' werken? Ik geef mijn mensen aan dat ze moeten rusten, en alleen mogen werken indien ze niet te ziek zijn. Ik heb liever dat iemand thuis uitziekt van Corona en ondertussen werkt ipv een aantal mensen aan te steken op het werk.

TJntXTe.jpg

Tjah, niet iedereen zijn job bestaat uit continu achter de PC te zitten, hé. Als je bvb sollicitatiegesprekken afneemt kan dit perfect offline. Ik lees regelmatig ook wel dingen die ik afgedrukt kreeg en dan gaan mijn teams ook op oranje staan. Laat staan als ik durf een mail te lezen terwijl ik op het wc zit.

Tjah, niet iedereen zijn job bestaat uit continu achter de PC te zitten, hé. Als je bvb sollicitatiegesprekken afneemt kan dit perfect offline. Ik lees regelmatig ook wel dingen die ik afgedrukt kreeg en dan gaan mijn teams ook op oranje staan. Laat staan als ik durf een mail te lezen terwijl ik op het wc zit.

Chill, was gewoon om te lachen. Sollicitatiegesprekken afnemen zal het in ieder geval niet zijn, want er werken hier maar een tiental mensen en er zijn geen openstaande vacatures. :oi22:
En het is ook 'maar' een overheidsinstelling eh. Heb de voorbije dagen goed doorgewerkt en voldoende rapportjes geschreven, en ik ga seves padellen en ben voor de rest van de 'werkdag' ook afwezig. :fingerguns_r:

Ah ja, mensen die mouse mover nog niet ontdekt hebben.

Nu mss moet ik daarmee ook oppassen.
Als de rest 's middags minstens 1,5 uur geel staat, en ik steeds groen. 🤭

Verdacht dat groene bolletje.

Wtf waar gullie allemaal mee bezig zijt :wtf:. Doe uw werk fatsoenlijk, en maak u geen zorgen om de kleur van uw (noch een ander zijn) bolleke?

Terug
Bovenaan