Product managers die met de meest fantastische, goed doordachte en uitgewerkte voorstellen komen.
"We moeten iets met artificial intelligence doen."
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Product managers die met de meest fantastische, goed doordachte en uitgewerkte voorstellen komen.
Bij ons is er voor iedere product line een product manager en een product owner. Ik word zot van beiden. De product owner schrijft stories die letterlijk uit 2 zinnen bestaan omdat hij nergens een grondige kennis van heeft en ook geen moeite doet om dingen uit te zoeken, en de product manager zit hele dagen in meetings waar ze haar heel vage toekomstvisie blijft herhalen en sleutelt quasi eindeloos aan een roadmap zonder ooit op voorhand met andere teams af te toetsen of zaken wel haalbaar zijn binnen een bepaalde timeframe. Ik werk nu een jaar als business analyst voor hen (ze doen die job beiden al 10+ jaar) en ik moet hen nog dagelijks basic dingen over hun eigen producten uitleggen.Daarom zijn het product managers. Zij zeggen wat ze willen, iets met AI dat we op de hype van ChatGPT, Bing en andere kunnen laten meeliften.
Wat : he no care. Gewoon iets waardoor ze dat AI karakter ervan kunnen tonen.
Dat wat is dan iets voor technical architects of technical managers om op te lossen of aan of gezamenlijk met sales managers om te verklaren wat nuttig zou kunnen zijn.
Antwoord: "Ok, strak plan. We laten AI de job "Product manager" elimineren."Product managers die met de meest fantastische, goed doordachte en uitgewerkte voorstellen komen.
Prachtig niet? (neen)Bij ons is er voor iedere product line een product manager en een product owner. Ik word zot van beiden. De product owner schrijft stories die letterlijk uit 2 zinnen bestaan omdat hij nergens een grondige kennis van heeft en ook geen moeite doet om dingen uit te zoeken, en de product manager zit hele dagen in meetings waar ze haar heel vage toekomstvisie blijft herhalen en sleutelt quasi eindeloos aan een roadmap zonder ooit op voorhand met andere teams af te toetsen of zaken wel haalbaar zijn binnen een bepaalde timeframe. Ik werk nu een jaar als business analyst voor hen (ze doen die job beiden al 10+ jaar) en ik moet hen nog dagelijks basic dingen over hun eigen producten uitleggen.
Maar dat zijn dan wel de 2 die continu de pluimen in hun gat steken als een product launch goed wordt onthaald, maar aan hun voorbereidend werk is het niet te danken... Zeker de product owner is compleet overbodig bij ons.
Een paar weken geleden een schitterende meegemaakt op t werk.T for tom
O for oh my god it's tom!!
M for motherfucker it's tom!

telefoontje gekregen van nieuwe finance director ergens.
"ja seg unsure, uhm ik ben de nieuwe CFO van dit bedrijf. Kunt ge mij eens zeggen wat er allemaal lopende is van ons bij jullie?
Wel snel want ik ben CFO en heb niet veel tijd he, dus ik wil ook geen meeting met jullie opzetten"
wtf, ok dan..
ook al document naar hem gestuurd dat regelmatig ingevuld moet worden om de laatste correcte info te kunnen krijgen over de vennootschap (gemakkelijke formaliteit dat misschien 10 minuten neemt), maar na 3 reminders nog altijd niet teruggekregen..
Ik snap niet waarom een CFO van een klein bedrijfje zo weinig tijd zou hebben om met zijn enige bank te kunnen praten?

Dat is een fenomeen dat telkens weer terug keert bij traditionele multinationals die iets met IT doen of ouderwetse IT bedrijven:Bij ons is er voor iedere product line een product manager en een product owner. Ik word zot van beiden. De product owner schrijft stories die letterlijk uit 2 zinnen bestaan omdat hij nergens een grondige kennis van heeft en ook geen moeite doet om dingen uit te zoeken, en de product manager zit hele dagen in meetings waar ze haar heel vage toekomstvisie blijft herhalen en sleutelt quasi eindeloos aan een roadmap zonder ooit op voorhand met andere teams af te toetsen of zaken wel haalbaar zijn binnen een bepaalde timeframe. Ik werk nu een jaar als business analyst voor hen (ze doen die job beiden al 10+ jaar) en ik moet hen nog dagelijks basic dingen over hun eigen producten uitleggen.
Maar dat zijn dan wel de 2 die continu de pluimen in hun gat steken als een product launch goed wordt onthaald, maar aan hun voorbereidend werk is het niet te danken... Zeker de product owner is compleet overbodig bij ons.

Dat is super gemakkelijk in de US en kan van dag 1 op dag 2 gebeuren. Er is daar 'employment at will'.[...] Ik dacht dat het in de US zo gemakkelijk was om iemand te ontslaan, maar blijkbaar toch niet...
Ligt inderdaad aan u hoor. Voor iemand die nooit echt deftig Excel heeft gezien buiten misschien eens op school een examen of 2 is dat geen parate kennis...Ik sta er toch soms van versteld hoe veel collega's -zowel jong als oud, middelbaar of hooggeschoold- weinig tot geen kennis hebben van Excel. Ok, ik ken ook niet alles, ben zeker geen power-user, maar in een administratieve omgeving zou je toch vertrouwd moeten zijn met iets als verticaal zoeken/x.zoeken of formules plakken als waarden. Als ik een bepaalde taak uitleg waar die concepten in voorkomen horen ze het in Keulen donderen.
Ligt dat nu aan mij?
Goh, nu ook niet overdrijven eh. 't Zijn specifieke profielen die dat eventueel nodig hebben.Binnen de Finance departementen waar ik werk is zo goed als iedereen behoorlijk efficient met Excel, kan ook niet anders want je gebruikt dat dagelijks.
Ooit eens enkele maanden bij de overheid een project gedaan en inderdaad, daar was ik niet voor niets de contactpersoon voor alles excel-related. Die mannen vielen om van verbazing als ik hun de mogelijkheden toonde van Vlookup, pivot tables etc.. (wat uiteindelijk wel basisconcepten zijn imo..). Die konden soms 30 minuten per dag besparen door gewoon die simpele principes toe te passen... iedere werkgever zou daar eigenlijk een basisopleiding voor moeten voorzien.