Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ne klant die altijd op de meest te assertieve manier communiceert (beleefd uitgedrukt).

Straks is het algemene vergadering, hij heeft zijn uitnodiging meer dan 3 weken geleden had waarop staat dat ze eventuele vragen op tijd moeten overmaken.

Nu mailt hij mij, luttele uren voor de AV, voor meer informatie mbt een agendapunt over de verbouwing van een handelspand.

Ik verwijs hem naar de eigenaar van het handelspand.

Waarbij hij me antwoordt dat dat mijn taak is om hem te bezorgen.

Mijn antwoord:
Offtopic, maar waarom nu in die allerlaatste zin van u/uw naar jij/je veranderen :cry: :angry:

Ne klant die altijd op de meest te assertieve manier communiceert (beleefd uitgedrukt).

Straks is het algemene vergadering, hij heeft zijn uitnodiging meer dan 3 weken geleden had waarop staat dat ze eventuele vragen op tijd moeten overmaken.

Nu mailt hij mij, luttele uren voor de AV, voor meer informatie mbt een agendapunt over de verbouwing van een handelspand.

Ik verwijs hem naar de eigenaar van het handelspand.

Waarbij hij me antwoordt dat dat mijn taak is om hem te bezorgen.

Mijn antwoord:
Dat laatste hoort ook niet naar mijn mening. Hoe je het draait of keert, het zijn en blijven nog altijd uw klanten. Als ik er hier ooit eentje betrap op dergelijke communicatie naar een klant, dan zal het niet zijn beste dag zijn.

Dat laatste hoort ook niet naar mijn mening. Hoe je het draait of keert, het zijn en blijven nog altijd uw klanten. Als ik er hier ooit eentje betrap op dergelijke communicatie naar een klant, dan zal het niet zijn beste dag zijn.

Tja, ik ben hier de "baas" op kantoor dus ik doe wat ik wil.
En als ik op 10 jaar in deze sector iets geleerd heb is dat ik niet meer door zulke mensen met mijn voeten laat rammelen. Alles heeft zijn grenzen en als ge al jaren de betweter blijft uithangen op onbeleefde manier dan krijgen ze van mij ook es de wind van voor.

ah mensen die denken dat zij bepalen wat jouw takenpakket is :love:
het gouden momentje na dat zij hun relaas hebben gedaan en ge hun strak in de ogen kunt kijken met ne "en waar zie jij het aandeel van IT daarin?"

Paar maanden terug dacht ik (en hoopte ik) dat er op mijn nieuw werk een betere mentaliteit zou zijn.
What was I wrong

We hebben er nu ene bij, gelijk met mij begonnen, die voordien altijd als zelfstandige werkte
Op kantoor dagen na 9u aanwezig en moet hem soms zeggen dat hij beter wat "langer" blijft of hij is al om half 3 terug weg
Op thuiswerkdagen onbereikbaar via teams of gsm
Op opleidingsdagen ook vaak te laat of zelfs onder de middag al weg (en dan zegt hij het wel tegen ons, maar niet tegen die wat de opleiding geeft)

De redenen:
- Geen opvang voor de kinderen
- Ik ben het niet gewoon om uren en uren voor mijn pc te zitten en "vaste" uren te hebben

Best van alles.
Tijdje terug vroeg hij of ik samen met hem op een zondag wou werken (en dat werk elk voor 50% voorbereiden) want hij heeft nu uiteraard zo goed als geen verlof en door in de weekends te werken kan hij uren opbouwen
Mij geen probleem dus ik zeg toe, komt hij nu af dat hij wel hoopt dat het tegen de middag gedaan zal zijn want het is wel voetbal die dag.. :wallbash:

Intussen is mijn gedeelte voor +75% gedaan en is hij nog niet begonnen.
Het valt iedereen wel op dus leidinggevende ook, hij zal er wel iets van te horen krijgen maarja toch.. Hoe kunt ge met zo'n mentaliteit aan een job beginnen. Solliciteer dan niet hé

Paar maanden terug dacht ik (en hoopte ik) dat er op mijn nieuw werk een betere mentaliteit zou zijn.
What was I wrong

We hebben er nu ene bij, gelijk met mij begonnen, die voordien altijd als zelfstandige werkte
Op kantoor dagen na 9u aanwezig en moet hem soms zeggen dat hij beter wat "langer" blijft of hij is al om half 3 terug weg
Op thuiswerkdagen onbereikbaar via teams of gsm
Op opleidingsdagen ook vaak te laat of zelfs onder de middag al weg (en dan zegt hij het wel tegen ons, maar niet tegen die wat de opleiding geeft)

De redenen:
- Geen opvang voor de kinderen
- Ik ben het niet gewoon om uren en uren voor mijn pc te zitten en "vaste" uren te hebben

Best van alles.
Tijdje terug vroeg hij of ik samen met hem op een zondag wou werken (en dat werk elk voor 50% voorbereiden) want hij heeft nu uiteraard zo goed als geen verlof en door in de weekends te werken kan hij uren opbouwen
Mij geen probleem dus ik zeg toe, komt hij nu af dat hij wel hoopt dat het tegen de middag gedaan zal zijn want het is wel voetbal die dag.. :wallbash:

Intussen is mijn gedeelte voor +75% gedaan en is hij nog niet begonnen.
Het valt iedereen wel op dus leidinggevende ook, hij zal er wel iets van te horen krijgen maarja toch.. Hoe kunt ge met zo'n mentaliteit aan een job beginnen. Solliciteer dan niet hé
Doet zo hard denken aan de gemiddelde groepsopdracht in het hoger of middelbaar. :unsure:

Mes dat langs twee kanten snijdt he. Onze manager vind het ‘raar’ als er iemand ziek thuisblijft. Tja dan kom je maar gewoon zeker indien het echt niet anders kan?
Wat is dat voor een incompetente manager? Ik wens mijn teamleden veel beterschap toe bij ziekte en dan laat ik ze gewoon ziek zijn.
Als ik na verloop van tijd merk dat er bijzijn die mijn vertrouwen beschamen, dan zijn ze niet meer mijn beste vriendjes. Gelukkig is dat voorlopig niet het geval.

Na 5 jaar aan mijn derde teamlead toe, en ik wil nog geen beste vriendjes meer zijn. Zij die altijd lopen te verkondigen hoe goed dat we wel niet bezig zijn en ons motiveren om nog meer flexibel en meer met ons werk bezig te zijn vertrekken als eerste als het wat te warm word.
Eerste keren doe je er nog aan mee maar na nummer zoveel boeit het me allemaal niet meer of ik nu in de hoogste schuif lig of niet.

Duitse deelstaat Sachsen-Anhalt deelt doodleuk mee dat ze 9 maanden achterstand hebben in het verwerken van exportdossiers.

Edit Crew: stukje weggehaald

Laatst bewerkt door een moderator:
Onze leuke landschapsbureau van IT. Ligt naast de WC's en de twee grootste vergaderzalen.
Dus élke keer er een grote meeting of bezoek is, staat er hier in onze deuropening een hoop volk te babbelen en te zwanzen terwijl ze koffie drinken. Voor mijn bazen komt er ook de hele tijd volk binnen en buiten lopen om aan hun bureau's te staan babbelen. Dat geluid van 20 mensen die door elkaar praten op luide toon is echt om gek van te worden.

Ik zit met een koptelefoon op maar omdat ik met mijn rug naar de deur zit en de eerste bureau ben wil ik niet dat mensen achter mij staan zonder dat ik het weet, dus ik zet die met 1 oor op.

Landschapsbureau's, such fun :sop:

/rant

Ik zette vroeger ook steeds maar 1 oor op. Als er te veel rumoer is, zet ik tegenwoordig gewoon mijn koptelefoon met active noise cancellation op en trek ik me er niks meer van aan dat mensen me bv. op de schouder moeten tikken om m'n aandacht te krijgen. Als ik continu de gesprekken rond mij opvang, kan ik toch niet werken. 🤷🏻‍♂️

Ik krijg toch geen 'klassieke' telefoon meer, dus als ik m'n koptelefoon op zet, dan zet ik 'm op. Geen enkele reden om die zo half oncomfortabel half/half te proberen op zetten gewoon zodat je op elk moment iemand zou kunnen horen die u roept.

Beste geval zwaait men eens of slechtste geval pingt men mij dan op Teams.

Nuja, ik heb over 't algemeen niet eens 'graag' m'n headset op, laat staan oncomfortabel op m'n hoofd.
Ik ben eerder het type die het 'de ruimte wil insturen', maar da's uiteraard niet mogelijk op kantoor.

telefoontje gekregen van nieuwe finance director ergens.

"ja seg unsure, uhm ik ben de nieuwe CFO van dit bedrijf. Kunt ge mij eens zeggen wat er allemaal lopende is van ons bij jullie?
Wel snel want ik ben CFO en heb niet veel tijd he, dus ik wil ook geen meeting met jullie opzetten"

wtf, ok dan.. :wtf:

ook al document naar hem gestuurd dat regelmatig ingevuld moet worden om de laatste correcte info te kunnen krijgen over de vennootschap (gemakkelijke formaliteit dat misschien 10 minuten neemt), maar na 3 reminders nog altijd niet teruggekregen..

Ik snap niet waarom een CFO van een klein bedrijfje zo weinig tijd zou hebben om met zijn enige bank te kunnen praten?

Ik krijg toch geen 'klassieke' telefoon meer, dus als ik m'n koptelefoon op zet, dan zet ik 'm op. Geen enkele reden om die zo half oncomfortabel half/half te proberen op zetten gewoon zodat je op elk moment iemand zou kunnen horen die u roept.

Beste geval zwaait men eens of slechtste geval pingt men mij dan op Teams.

Nuja, ik heb over 't algemeen niet eens 'graag' m'n headset op, laat staan oncomfortabel op m'n hoofd.
Ik ben eerder het type die het 'de ruimte wil insturen', maar da's uiteraard niet mogelijk op kantoor.
klassieke telefoon, wie doet dat nu zelfs nog onder development/IT.
wel, wij hebben nu ene die constant zit te bellen naar elk teamlid om de voortgang van bepaalde taken op te vragen.
die komt nooit opdagen in de daily om de voortgang te behoren.
mijn GSM ligt nooit aan mijn bureau, altijd in de keuken. dus mij belt ie ook niet meer.

(hoofdtelefoon opzetten stoort mij ook na pakweg een kwartier al, in een luidruchtige omgeving is het kiezen voor het mindere kwaad. )

Terug
Bovenaan