Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Is dat niet basis voor callcenters? Ooit twee weken callcenter moeten doen lang lang geleden. Er hing een blad op iedere bureau met het nato-alfabet.

Als je callcenters doet in het Engels, dan is NATO-alfabet toch basis.
Ik heb ook ooit op een klantendienst gewerkt en in UK gebruiken ze Sugar in plaats van Sierra.
En in Nederland gebruiken ze ook een eigen alfabet met vooral voornamen: Anton, Bernard, Cornelis, Dirk, …

Mensen met 0.0 plicht of moraal besef.

Auto van het werk: barst in voorruit.
Ik vraag hoe komt dit? Ahja, ik en den freddy vertrekken elk met de camionet naar huis, van de werf.
Op de werf is nogal veel steenslag, Freddy rijd voor mij, en vliegt stuk beton in mijn ruit, ik zag het via zijn achterbanden naar mij gekatapulteerd worden.

Ik zeg: amai jullie crossen precies nogal daar op die werf.
Is het mogelijk om wat trager te rijden daar, en niet zo kort na elkaar te rijden, enkele meter tussen te laten?

"Dat is pech hebben! Dat kan nog gebeuren".

Wtf. Ik ben es benieuwd als ze met hun eigen auto zouden rijden, of ze dat ook zouden doen....

Ik leg hen uit dat dit +500 euro zal kosten voor nieuwe ruit... En als dat dan volgende maand opnieuw van dat is....

Hm, met steenslag kan je wel degelijk pech hebben.
Zelf tegen 30/u door iemand voor mij een sterretje gehad in voorruit. Verkeerde invalshoek en prijs.

Sollicitatiegesprek gehad voor een promotie dat naar mijn gevoel echt slecht is gelopen. Het gesprek was wat impromptu plots geregeld dus ook niet echt tijd om voor te bereiden. Dan krijg ik meteen als vraag hoe ik x (bv een proces van 2 weken lang) zou starten en aanpakken. En dan schieten er 1001 dingen door mijn hoofd waardoor ik doorheen heel het gesprek continu aan mezelf zat te twijfelen. Ik kan ook moeilijk uit het niets plots verzinnen hoe ik een heel proces zou aanpakken zonder voorbereiding.

Terwijl ik technisch en administratief meer dan capabel ben om die job uit te voeren. Daarmee dat ik sollicitatiegesprekken echt haat. Als je iemand bent die gewoon kan lullen dat het geen naam heeft heb je sowieso een voordeel, zelfs als je technisch minder capabel zou zijn.

Ik heb nadien met een van de twee wel nog even apart kunnen praten om mij wat meer te verduidelijken, maar tjah. Ik verwacht er niet te veel van.

Afgelopen vrijdag stond ik aan de andere kant en nam ik als scrum master deel aan een interview om een nieuwe functionele analist aan te werven. Ik vind dat als externe een beetje vreemd, maar soit. De persoon in kwestie kon op alle vragen perfect een antwoord citeren, maar blonk niet echt uit in dynamiek. Het bleek ook bij feedback (hij werkte daar al eerder) niet erg pro-actief was, terwijl ik zelf daar naar zoek.

Train for skills, hire for attitude zeg maar. Uiteindelijk waren twee andere collega's er wel mee akkoord en dan heb ik mijn fiat ook maar gegeven. Maar omgekeerd zou ik iemand met een enthousiaste attitude in een interview een kans durven geven, ook al gaat die bij een vraag ergens de mist in. Om maar te zeggen dat in een interview veel te maken heeft met wie je voor je hebt.

Weer iemand in de bureau die echt heel duidelijk ziek is en toch komt werken :sop:
Terwijl die ook echt werk heeft dat 100% van thuis kan gebeuren. Haar stem is 5 tonen lager dan anders en haar hoest klinkt echt ongezond.

Bij mijn broer op het werk: "Best uit mijn buurt blijven want ik heb buikgriep."
Horen die mensen dat nu zelf niet? :sop:

Weer iemand in de bureau die echt heel duidelijk ziek is en toch komt werken :sop:
Terwijl die ook echt werk heeft dat 100% van thuis kan gebeuren. Haar stem is 5 tonen lager dan anders en haar hoest klinkt echt ongezond.

Bij mijn broer op het werk: "Best uit mijn buurt blijven want ik heb buikgriep."
Horen die mensen dat nu zelf niet? :sop:

Mes dat langs twee kanten snijdt he. Onze manager vind het ‘raar’ als er iemand ziek thuisblijft. Tja dan kom je maar gewoon zeker indien het echt niet anders kan?

Ne klant die altijd op de meest te assertieve manier communiceert (beleefd uitgedrukt).

Straks is het algemene vergadering, hij heeft zijn uitnodiging meer dan 3 weken geleden had waarop staat dat ze eventuele vragen op tijd moeten overmaken.

Nu mailt hij mij, luttele uren voor de AV, voor meer informatie mbt een agendapunt over de verbouwing van een handelspand.

Ik verwijs hem naar de eigenaar van het handelspand.

Waarbij hij me antwoordt dat dat mijn taak is om hem te bezorgen.

Mijn antwoord:

Beste,

U bent ook als eigenaar verantwoordelijk om op tijd uw vragen door te geven en niet enkele uren voor de vergadering

Zo staat dat overigens ook uitdrukkelijk op de agenda die u meer dan 3 weken geleden is opgestuurd.

U hoeft me overigens niet te zeggen hoe ik mijn job moet doen, maar als u het beter kan we zoeken nog personeel. Je mag me altijd je CV bezorgen.

Terug
Bovenaan