Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

"Collega's" uit heel andere takken van organisatie (ondersteunende diensten) die naar het hele bedrijf (in "Aan", niet BCC) eindejaarsgroeten sturen. Niet als dienst, maar uit persoonlijke naam, iedereen van de dienst apart.
Telkens met hetzelfde inspiratieloze gejatte "feel-good"tekstje/prentje. Andere collega's die ook met reply-all "Bedankt, ook voor jullie" beginnen.
En de nietszeggende mailsignatures
"Met administratieve groet"
"Met syndicale groet"

Duidelijk tijd genoeg om zo'n prentje te zoeken en rond te mailen, en zich belangrijk genoeg voelen om dat rond te sturen, maar wel onpersoonlijk naar 1000 mensen tegelijk.o_O
Nog erger: collega's die daar met een reply all telkens op reageren...
 
Hier ooit een reply to all gehad waar 2 slecht geconfigureerde autoreply berichten in waren opgenomen, a.k.a. hoe crash je een mailserver.
 
Nog erger: collega's die daar met een reply all telkens op reageren...
Ge hebt ook altijd een slimmerik die -uiteraard naar iedereen- reageert met de vraag om te stoppen met naar iedereen te sturen. (y)
Gho, daar was ik zelf nu écht niet achtergekomen. :rolleyes:
 
Zelf ook al gehad hoor - tijdens stevige onderhandelingen (met best onredelijke houding van de tegenpartij) een tegenvoorstel uitsturen, en daarna naar het team nog kort mailen dat ze het maar beter aanvaarden want dat hun gedoe flink mijn kl*ten begint uit te hangen.
Uiteraard ook met diezelfde tegenpartij in cc.
 
Zelf ook al gehad hoor - tijdens stevige onderhandelingen (met best onredelijke houding van de tegenpartij) een tegenvoorstel uitsturen, en daarna naar het team nog kort mailen dat ze het maar beter aanvaarden want dat hun gedoe flink mijn kl*ten begint uit te hangen.
Uiteraard ook met diezelfde tegenpartij in cc.
En dan heeft telenet besloten de stekker uit het forum te trekken? :unsure:
Mijn ergernis op het werk, mensen die nog altijd niet begrijpen dat de verboden toegang aan de inkom ook voor hun geld en ze mijn werkplaats niet zomaar moeten betreden, zeker niet in coronatijden.
 
Laatst bewerkt:
En dan heeft telenet besloten de stekker uit het forum te trekken? :unsure:
Mijn ergernis op het werk, mensen die nog altijd niet begrijpen dat de verboden toegang aan de inkom ook voor hun geld en ze mijn werkplaats niet zomaar moeten betreden, zeker niet in coronatijden.
Tja, ik moest overtijd iets gaan afhalen bij een leverancier, nooit eerder geweest dus ik volg mooi de bordjes "hier aanmelden" tot in de 1ste hal waar dan raprap een bel was opgehangen en 2 plakkaten "wegens corona-maatregelen aanbellen en wachten op een medewerker" en "verboden toegang voor onbevoegden"
Ik bel, ik wacht en ik krijg meteen op mijn kloten dat ik in een verboden zone stond en absoluut niet binnen mocht komen, die deur was dicht (poort stond wagenwijd open) en ik had die zeker geforceerd.... hoe ik dan op de bel binnen moest duwen als ik buiten moest blijven of zelfs maar überhaupt moest rieken dat er een bel was, daar kreeg ik geen antwoord op maar het was wel allemaal mijn fout....
 
Tja, ik moest overtijd iets gaan afhalen bij een leverancier, nooit eerder geweest dus ik volg mooi de bordjes "hier aanmelden" tot in de 1ste hal waar dan raprap een bel was opgehangen en 2 plakkaten "wegens corona-maatregelen aanbellen en wachten op een medewerker" en "verboden toegang voor onbevoegden"
Ik bel, ik wacht en ik krijg meteen op mijn kloten dat ik in een verboden zone stond en absoluut niet binnen mocht komen, die deur was dicht (poort stond wagenwijd open) en ik had die zeker geforceerd.... hoe ik dan op de bel binnen moest duwen als ik buiten moest blijven of zelfs maar überhaupt moest rieken dat er een bel was, daar kreeg ik geen antwoord op maar het was wel allemaal mijn fout....
goch, bij mij is het toch wel wat duidelijker, zelfs voor corona was mijn werkplaats al afgesloten maar geen kat die zich daar ook maar aan houd waarna ik wederom moet gaan zeggen dat het niet de bedoeling is dat men zomaar de werkplaats binnen komt. Je moet om de werkplaats binnen te komen toch wel 2 plakkaten voorbij gaan waar er staat verboden toegang voor onbevoegden, een klapdeur waar er ook nog eens op staat enkel personeel en eer je die al gepasseerd hebt een balie met een knoert van een bord met "hier wachten aub" en daaronder een bord met een pijl die wijst naar de belknop.
 
Zelf ook al gehad hoor - tijdens stevige onderhandelingen (met best onredelijke houding van de tegenpartij) een tegenvoorstel uitsturen, en daarna naar het team nog kort mailen dat ze het maar beter aanvaarden want dat hun gedoe flink mijn kl*ten begint uit te hangen.
Uiteraard ook met diezelfde tegenpartij in cc.
Oeh da's pijnlijk. :S
 
Niet echt ergernis maar toch een teleurstelling vandaag. Sinds mensenheugenis (zijnde 16 jaar dat de firma in de huidige vorm bestaat) hebben we 24/12 en 31/12 steeds de traditie gehad dat we om 12u30 stopten met werken, samen nog iets aten en drinken en rond 13u30 - 14u00 naar huis gingen.

Mailtje gekregen dat, gezien er toch niet kan samengekomen worden om iets te eten & drinken (we zijn grotendeels thuiswerkers), er nog mag gekozen worden om te stoppen om 12u30, maar dat de verloren uren van de namiddag dit jaar nog wel moeten ingehaald worden. Iemand die dus beide dagen zou werken mag stoppen na een halve dag maar moet 8u inhalen de komende twee weken. Bijkomende motivering die wordt gegeven, we zitten toch in een abnormaal drukke periode dus kunnen dan best die uren effectief werken.

Op zich het volste recht van de werkgever om dit zo te bepalen, wel niet leuk.
 
Ergernis van mijn vorige werkgever, ze vonden de productiviteit niet voldoende dus hadden ze besloten dat het aan de plaspauzes te wijten was.
Vanaf dan moest je voor elke toiletstop jezelf aanmelden bij de teamverantwoordelijke om je naam te laten noteren als een klein kind. Ook de drankautomaat in de hal van het toilet hebben ze dan logischerwijs verwijderd. 😂
 
Ergernis van mijn vorige werkgever, ze vonden de productiviteit niet voldoende dus hadden ze besloten dat het aan de plaspauzes te wijten was.
Vanaf dan moest je voor elke toiletstop jezelf aanmelden bij de teamverantwoordelijke om je naam te laten noteren als een klein kind. Ook de drankautomaat in de hal van het toilet hebben ze dan logischerwijs verwijderd. 😂
Volgens mij zelfs niet legaal om dat te track en, net zoals die 10min per dag die sommigen krijgen om aan tpiletpauzes te spenderen.
 
Ergernis van mijn vorige werkgever, ze vonden de productiviteit niet voldoende dus hadden ze besloten dat het aan de plaspauzes te wijten was.
Vanaf dan moest je voor elke toiletstop jezelf aanmelden bij de teamverantwoordelijke om je naam te laten noteren als een klein kind. Ook de drankautomaat in de hal van het toilet hebben ze dan logischerwijs verwijderd. 😂

Doet mij denken aan die scene uit het eiland :LOL:.
Grappig en triest tegelijk. Dat er leidinggevenden rondlopen die dat echt een goed idee vinden :thinking:
Ik heb al bij bullebakken van bazen gewerkt, maar dit nog niet gelukkig.
 
Ergernis van mijn vorige werkgever, ze vonden de productiviteit niet voldoende dus hadden ze besloten dat het aan de plaspauzes te wijten was.
Vanaf dan moest je voor elke toiletstop jezelf aanmelden bij de teamverantwoordelijke om je naam te laten noteren als een klein kind. Ook de drankautomaat in de hal van het toilet hebben ze dan logischerwijs verwijderd. 😂
Das een toonvoorbeeld van bad management, ze gaan niet op zoek naar de oorzaak van de drop in prodcutiviteit....
Misschien na feedback van de medewerkers zal blijken dat er minder kinderachtige ingrepen kunnen gedaan worden.
Een gemotiveerde medewerker is ook mentaal beter gewapend op dit moment (y)
 
Ergernis van mijn vorige werkgever, ze vonden de productiviteit niet voldoende dus hadden ze besloten dat het aan de plaspauzes te wijten was.
Vanaf dan moest je voor elke toiletstop jezelf aanmelden bij de teamverantwoordelijke om je naam te laten noteren als een klein kind. Ook de drankautomaat in de hal van het toilet hebben ze dan logischerwijs verwijderd. 😂
Iets zegt me dat deze maatregel de productiviteit pijlsnel naar ongekende hoogtes heeft gebracht. Veel efficiënter dan opleiding te organiseren om de productiviteit te doen toenemen.
Ik verbaas me echt van alles wat ik hier lees.
 
Ergernis van mijn vorige werkgever, ze vonden de productiviteit niet voldoende dus hadden ze besloten dat het aan de plaspauzes te wijten was.
Vanaf dan moest je voor elke toiletstop jezelf aanmelden bij de teamverantwoordelijke om je naam te laten noteren als een klein kind. Ook de drankautomaat in de hal van het toilet hebben ze dan logischerwijs verwijderd. 😂

Binnenkort komen ze af met dit. ;)

Mijn ergernis; zijn er hier nog mensen die thuis werken en het moeten doen met Citrix? Dat is nu werkelijk brol van de bovenste categorie. Zo traag dat dat is. Maarja, dat is 'veiliger' :rolleyes:
 
Binnenkort komen ze af met dit. ;)

Mijn ergernis; zijn er hier nog mensen die thuis werken en het moeten doen met Citrix? Dat is nu werkelijk brol van de bovenste categorie. Zo traag dat dat is. Maarja, dat is 'veiliger' :rolleyes:
Lijkt me niet dat Citrix op zich traag is, maar mogelijk wel het netwerk waar je heen moet.
Ik werk zelf ook voor 1 van m'n klanten met Citrix en dan werkt enorm goed.
 
Terug
Bovenaan