Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

"Collega's" uit heel andere takken van organisatie (ondersteunende diensten) die naar het hele bedrijf (in "Aan", niet BCC) eindejaarsgroeten sturen. Niet als dienst, maar uit persoonlijke naam, iedereen van de dienst apart.
Telkens met hetzelfde inspiratieloze gejatte "feel-good"tekstje/prentje. Andere collega's die ook met reply-all "Bedankt, ook voor jullie" beginnen.
En de nietszeggende mailsignatures
"Met administratieve groet"
"Met syndicale groet"

Duidelijk tijd genoeg om zo'n prentje te zoeken en rond te mailen, en zich belangrijk genoeg voelen om dat rond te sturen, maar wel onpersoonlijk naar 1000 mensen tegelijk.o_O
 
Ik zit hier al een uur lang gigantisch mijn broek te verslijten in een maandelijks terugkerende vergadering waar ik verplicht aanwezig moet zijn, maar waar ik geen hol aan kan toevoegen...
Thank god for MS Teams! Grote meeting: webcam en mic uit (toch doorgaans iemand die presenteert), met een half oor luisteren en intussen mailachterstand wegwerken.

Vandaag: al meer dan een maand geleden werd er aangekondigd dat er tijdens het kerstverlof een broodnodige serverupgrade ging gebeuren, waardoor er 1 uurtje downtime deze week nodig was. Een van bazen 2 dagen op voorhand: kunt ge dat toch niet verzetten, want ik heb dan een belangrijke meeting waarvoor in x en y nodig heb...
 
Waarom verplicht? Ik ben die vergaderingen beginnen weigeren en blijkt dat daar niemand iets op tegen heeft :unsure:
In het begin eens drie maanden op rij geweigerd -wegens verlof of te druk met zaken die wel belangrijk zijn- en daar naar mijn voeten gekregen dat ik teveel achter elkaar niet aanwezig was.
 
Vandaag: al meer dan een maand geleden werd er aangekondigd dat er tijdens het kerstverlof een broodnodige serverupgrade ging gebeuren, waardoor er 1 uurtje downtime deze week nodig was. Een van bazen 2 dagen op voorhand: kunt ge dat toch niet verzetten, want ik heb dan een belangrijke meeting waarvoor in x en y nodig heb...
En, verzet? :D
 
Waalse overheid die documenten wil krijgen per fax of per post. Op de vraag of ik die documenten ook digitaal kan bezorgen via mail krijg ik een "njet". Op kantoor hebben de nieuwe printers geen faxmogelijkheid meer, laat staan dat ik van thuis uit een faxtoestel heb. Die blijven nog in de nineties steken ...
 
Waalse overheid die documenten wil krijgen per fax of per post. Op de vraag of ik die documenten ook digitaal kan bezorgen via mail krijg ik een "njet". Op kantoor hebben de nieuwe printers geen faxmogelijkheid meer, laat staan dat ik van thuis uit een faxtoestel heb. Die blijven nog in de nineties steken ...
Dit gedrag moet er écht uit!
Walgelijk dat veel bedrijven (of logge staatsapparaten) nog steeds niet paperless willen gaan. Ja, dat doet even pijn, maar liever korte pijn om daarna modern te kunnen werken dan het steeds maar laten aanslepen.
 
Damn, hard. Dus nu is het microsoft teams aanzetten en iets anders doen ondertussen? :p

Wij werken nog met G-suite en dus Hangout :( Begin volgend jaar gaan we migreren naar Office 365, ben benieuwd. (Vier jaar geleden werd G-suite net niet aangekondigd als de tweede komst van Jezus. Het heeft sommige zaken gemakkelijker gemaakt, maar bv met Sheets werken vind ik persoonlijk toch niet op veel trekken. Gebruik nog steeds Excel voor vanalles. Denk dat er vooral een paar consultants toen goed hun zakken gevuld hebben.

Ik zet nu mijn camera en microfoon af en idd met een half oor meeluisteren. Vandaag was de meeting tweetalig, dus met Waalse collega's, maar als er een zo zijn uitleg raprap in het Frans aan het doen is, dan haak ik sowieso af na een korte tijd. Kunst is dan wel om bij te pinken te zijn als ze dan plots uw naam zeggen en vragen wat ik van dit of dat vind.
 
Twee collega's die het bedrijf verlaten hebben en ze hebben die in onderling overleg nogal snel laten gaan waardoor er nu veel druk op mij en een andere collega komt. Denk dat we ondertussen al een maand vertraging in de deadlines hebben. Maarja overuren mogen niet bij thuiswerk dus het is wat het is zeker. Ondertussen ook iemand moeten opleiden die wat taken kan overnemen maar daar verlies je ook weer tijd mee.

Ondertussen wil onze klant die zaken die ik doe intern gaan doen dus mijn baas is wat weigerachtig om daar nieuwe mensen en tijd in te steken.

Op middellange termijn gaat mijn job dus weg vallen (enfin, ze zullen wel een nieuwe job/klant vinden voor mij) maar ik vind het toch wel spijtig want het was wel aangenaam werken en na 8 jaar ken je al die mensen van dat bedrijf/klant ook goed.
 
Ik erger mij de laatste tijd dood aan een slechte werkverdeling en managers die blind zijn daarvoor. Ik heb de laatste weken (maanden) 12u per dag zitten werken terwijl er anderen na 8,5 uur fluitend vandoor gaan.

Vandaag beslist dat ik mijn werk dat ik niet afkrijg gewoon ga laten liggen op de stapel voor de volgende dag, hopelijk wordt er zo wel eens ingegrepen.
 
Geen losse maar een eerder chronische ergernis: mijn voorganger (is op pensioen gegaan 2 maand na mijn aanwerving) die rijkelijk betaald werd en een complete puinhoop heeft achtergelaten, waar ik nu aan een hongerloontje keer op keer mee geconfronteerd wordt. Het waren andere tijden en er zijn wel wat verzachtende omstandigheden, maar toch.
 
Ik erger mij de laatste tijd dood aan een slechte werkverdeling en managers die blind zijn daarvoor. Ik heb de laatste weken (maanden) 12u per dag zitten werken terwijl er anderen na 8,5 uur fluitend vandoor gaan.

Vandaag beslist dat ik mijn werk dat ik niet afkrijg gewoon ga laten liggen op de stapel voor de volgende dag, hopelijk wordt er zo wel eens ingegrepen.
Zolang dat het niet in het honderd loopt, denkt men van hogeraf vaak dat het huidige personeel alles gebolwerkt krijgt.
Zoiets moet je inderdaad gewoon laten escaleren.
 
Vorige week mogen gaan helpen op een andere afdeling waar iemand voor lange tijd ziek gevallen is.
Het werk is mij grotendeels gekend, rap de specifiteiten van de afdeling uitgelegd gekregen en mij dan heel de dag nuttig kunnen bezig houden, tof werk, plezant...
Opt einde van de shift komt de supervisor van die afdeling, is tevreden van mijn werk en vraagt of het meegevallen is (zeker) en of ik nog zou willen terugkomen (zeker).
Ging een mailtje sturen naar mijn supervisor om dat te regelen.
Deze week, mag ik terug naar daar? Nee, elken dag een ander jobke op mijn eigen afdeling maar ik zit mij vooral onnoemelijk te vervelen... -_-
 
Laatst bewerkt:
Zolang dat het niet in het honderd loopt, denkt men van hogeraf vaak dat het huidige personeel alles gebolwerkt krijgt.
Zoiets moet je inderdaad gewoon laten escaleren.
Het maakt hun geen zak uit of je over iets dat in principe niet meer dan vijf minuten kost, viif of tien minuten of desnoods een uur doet, als de cijfertjes aan het eind van de maand/kwartaal/jaar maar kloppen en zij hun bonus maar kunnen opstrijken. Dat jij dag in, dag uit blijft sukkelen en langer moet werken, daar liggen ze hoegenaamd niet wakker van.

Ik laat me er niet meer aan vangen. Ik word betaald voor acht uur per dag, ik doe er dan ook acht. Op vijf of tien minuten zal ik niet kijken en als het écht nodig is wil ik ook wel eens een half uur langer blijven om iets af te krijgen, maar meer ook niet.
 
mijne chef op project zegt dat ik teveel werk op mij pak en dat ik moet delegeren.
No worries, ik doe dat! met plezier.

maar nu zie ik een aantal gedelegeerde taken serieuze vertraging oplopen en ik zit hier mijn kas op te fretten om gewoon alles terug te pakken.

Wat je zelf doet doe je toch vaak veel beter.
 
Technieker van Telenet had de fiber geraakt bij onderhoudswerken (wij zitten zelfs niet bij Telenet), heel het kantoor zonder internet voor een halve dag en bijgevolg dus ook geen externe servertoegang via vpn...
 
Ik doe customer care waarbij ik vooral werk met foto’s van schade. Elke dag ben ik verbaasd naar de abstracte kunst die mensen doorsturen als bewijsmateriaal.

Soms weet ik exact hoe iets er uit moet zien en zelfs na 10 keer de foto te draaien heb ik nog geen idee in welke richting of welk onderdeel ze gefotografeerd hebben.

De resem wazige foto’s (niet beetje onscherp of licht bewogen, maar volledig out of focus), rare hoeken, onderbelicht of overbelicht zijn dagelijkse kost.

Het beste is dan als je duidelijkere foto’s vraagt je van die pipo’s hebt die terugmailen “het staat duidelijk op de foto” zonder een nieuwe foto te sturen. 🤬

Als hobby doe ik fotografie waardoor ik me nog extra erger aan zulke zaken.
 
Terug
Bovenaan