Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

@Remake, sorry man, dat lijkt me echt een enorme kut situatie te zijn :headshake:.
Ik kan weinig toevoegen aan wat degenen hierboven al zeiden. Alleen: Als ge er echt niks aan kunt doen, en ge de situatie niet ziet veranderen, zou ik persoonlijk waarschijnlijk ander werk zoeken. Is zowat hetzelfde als een superhuis op een superlocatie, maar een verschrikkelijk buur...
Als ge dat gevecht toch nooit kunt winnen, vertrekt ge beter en bespaar u alle frustratie.

Bewijs is lastig natuurlijk, hij is er al 2x op aangesproken (verbale agressie), de fysieke agressie is gezien door een collega die te bang is om tegen hem te spreken, dus ik vrees van niet.
De sabotage is tot nu toe niet gemerkt omdat ik het altijd heb kunnen oplossen, uit het idee dat ik anders de slechte zou zijn. Eigenlijk had ik het moeten laten fout lopen.
Zolang je natuurlijk geen bewijs hebt is het gewoon uw woord tegen het zijne.

Zolang je natuurlijk geen bewijs hebt is het gewoon uw woord tegen het zijne.
Idd. En ik weet dat de collega's en de algemene chef en zelfs de bazen weten dat ik niet zever. Maar uiteindelijk is het een verloren strijd.
Echt. Als er ooit een mijn zoon aandoet wat ik nu mee maak, dan mogen ze al beginnen met een put graven. Ik kan niet beschrijven wat het met mijn persoon doet, omdat het gewoon zo ver gaat dat ik niet meer weet wat er exact gebeurt.

Idd. En ik weet dat de collega's en de algemene chef en zelfs de bazen weten dat ik niet zever. Maar uiteindelijk is het een verloren strijd.
Echt. Als er ooit een mijn zoon aandoet wat ik nu mee maak, dan mogen ze al beginnen met een put graven. Ik kan niet beschrijven wat het met mijn persoon doet, omdat het gewoon zo ver gaat dat ik niet meer weet wat er exact gebeurt.
Persoonlijk zou ik er echt niet aan toegeven, maar dat ben ik natuurlijk, ik zou nog liever hebben dat hij al mij tanden uit mijn bakkes slaat dan dat hij mij mentaal zou kunnen breken. Wat niet wegneemt dat het natuurlijk gewoon een serieus frustrerende situatie is. Ik moet zelf zeggen dat ik er wat krelig van kom om gewoon nog maar het verhaal te horen.

Kan je niet gewoon de directie beginnen pesten en de schuld in die zot zijn schoenen steken.

Als die kerel zo'n slechte reputatie heeft gaan ze hem toch altijd van eender wat bedenken.

Of zorg gewoon ervoor dat je ontslag krijgt of zoek een andere job. Uiteindelijk verdient dat bedrijf je loyaliteit toch niet.

Een bedrijf dat zoiets tolereert daarvoor zou ik niet eens willen werken.

In eerste instantie moet je bij pesterijen zoveel mogelijk intern alles uitputten. Ik zou dus zeker officieel klacht indienen bij vertrouwenspersoon/preventieadviseur.
Volgende stap is dan arbeidsinspectie inschakelen.

Succes en sterkte!

Persoonlijk zou ik er echt niet aan toegeven, maar dat ben ik natuurlijk, ik zou nog liever hebben dat hij al mij tanden uit mijn bakkes slaat dan dat hij mij mentaal zou kunnen breken. Wat niet wegneemt dat het natuurlijk gewoon een serieus frustrerende situatie is. Ik moet zelf zeggen dat ik er wat krelig van kom om gewoon nog maar het verhaal te horen.
Heb dat ook soms als idee. Gewoon uitdagen tot hij op mijn gezicht slaat.

Wel de pijnlijkste. :unsure:

De juiste zie ik niet gebeuren jammer genoeg. Dat zou zijn dat hij zijn C4 krijgt, maar dat zie ik in de verste verte niet gebeuren.
Nja, de wereld is nu eenmaal niet fair. Langs de andere kant is de jobmarkt hot momenteel en zelfs serieus oververhit in onze regio dus eigenlijk zou je je wel moeten kunnen verbeteren

Mijn vriendin en haar neef dachten van een dictafoon mee te nemen. Maar is dat dan rechtsgeldig?
Rechtsgeldig maakt toch niet uit? Persoonlijk zou ik dat al doen, gewoon om meer bewijzen te hebben dan enkel hetgeen ikke zeg. Of om de klacht bij de hogervermelde preventieadviseur of vertrouwenspersoon kracht bij te zetten.

Niet dat je daar dan ineens van een magische oplossing moet verwachten. Maar alle beetjes zullen helpen.

Zou bij mij ook zo zijn. Niet dat kregelig worden. Maar dat ik die persoon het niet zou gunnen om mij zogezegd mentaal te breken. Ergo dat ik het met mijn staart tussen mijn benen vanonder muis.

Is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik ben gewoon ook zo een keikop...

De juiste zie ik niet gebeuren jammer genoeg. Dat zou zijn dat hij zijn C4 krijgt, maar dat zie ik in de verste verte niet gebeuren.

De juiste oplossing is dat hij zijn venijn niet op u of anderen uitwerkt. Wilt hij zijn venijn uitwerken, dat hij dan naar een fightring gaat of een andere manier vindt waar hij zijn venijn kan uitwerken zonder dat hij dit op een persoon doet.

Al kan ik begrijpen dat als hij door persoonlijke miserie heen gaat, dat dat ook allemaal niet makkelijk is. En dan wil ik daar nog een beetje begrip voor opbrengen dat hij af en toe problemen heeft met de juiste manier te vinden om dat te kanaliseren. Maar de oplossing is niet om dat op zo'n manier te doen. Op een bepaald moment loopt dat mis, ook voor hem. Dus beste is dat hij hulp vindt om dat probleem op een andere manier aan te pakken.

Maar je moet nu ook niet verwachten dat dit op 1 2 3 in orde gaat zijn. En als je echt zegt dat het voor de rest een job is waar je uw ei kwijt kunt. Dan zou ik hierom niet vertrekken. Maar natuurlijk wel een traject willen zien zodanig dat dit probleem opgelost raakt. Toch wanneer dat een collega is waar je regelmatig mee moet samenwerken. Anders zou ik het eerder negeren, hoe moeilijk dat ook is.

Ik zou het ook proberen op te nemen en daarmee naar de baas gaan. Ook al is het niet rechtsgeldig, dat weten zij waarschijnlijk ook niet en gaan ze mss toch schrik krijgen.

De bazen etc zijn wrs al lang op de hoogte, die hebben maar 1 doel, zoveel mogelijk paaien en alles laten verder kabbelen op de hoop dat het business als usual is. Zolang de centen binnenkomen kan dat beetje gepest hun wrs geen zak schelen.

Preventiediensten enzovoort van het eigen bedrijf gaan wrs ook niet meer proberen dan jou het gevoel geven dat er aan gewerkt wordt en dat ze oor naar jou hebben en meer niet.

Geniepig terugpesten? Water gieten op zijn bureaustoel, z'n werk saboteren, hem achter een hoek eens even bij de kraag grijpen, ...
Die klacht bij de preventieadviseur zou ik zeker doen, dan komt zijn gedrag opeens in de schijnwerpers en dat is best genant. Ook opnames maken mag zo der dat hij het weet, je mag ze wel niet verspreiden.

Bijzonder slecht advies hier bij momenten, imo. Publiek oproepen tot geweld, terugpesten. Zo ga je nooit winnen maar jezelf in een moeilijkere positie plaatsen.

Wel de pijnlijkste. :unsure:

Hoe oud is dat stuk ongeluk? Is het iets dat zichzelf oplost op korte termijn?

Eerlijk, ik denk dat iedereen graag op die kerel zijn gezicht zou slaan, maar realistisch gezien ga je het jezelf moeilijk maken natuurlijk. In de privésfeer bedreigen enzo, mja dan haalt hij er wel de politie bij en speelt hij het slachtoffer.

Ik denk dat er weinig opzit buiten de weg van de procedures te volgen. Dat of gewoon van werk veranderen. Ik weet niet hoe het zit in jouw functie maar in West-Vlaanderen vinden ze volgens mij weinig volk algemeen gezien. Je kan ook terwijl je de procedures volgt eens op tafel kloppen en zeggen dat hij je al een hele tijd gewoon tegenwerkt en lastig valt, de maat voor jou vol is, en je vertrekt als ze niets ondernemen tegen hem.

En als het bedrijf hem verkiest, wil je daar dan blijven?

Terug
Bovenaan