Je glimlach van vandaag

Ik heb wat langer moeten wachten omdat ze 2 mensen mét afspraak ertussen hebben genomen. Alle 2 vlak voor mij. 😭
Kak voor mij, maar perfect verstaanbaar natuurlijk.

Helaas een rode kaart, 1 wiel afgekeurd, mag ik er NOG eens aan meedoen! 😭
Ge moogt dan wel in de rij van de herkeuring staan, die gaat sneller.

Vind het toch spijtig dat hij perm banned is. Er zat vaak een grond van waarheid in zijn rants. Ook al waren ze over the top. Als we alle 'kleurrijke' figuren op termijn gaan permbannen wegens opeenstapeling van strafpunten gaat het hier toch een saaie bedoening worden, daar ben ik zeker van.

Ik vind dat systeem slecht. Als je elke keer een boete krijgt om 55 te rijden in een zone 50, neemt men ook niet je rijbewijs af na boete nr. 20.

Als je iedere mond snoert die eens eventjes buiten de lijntjes kleurt maar verder toegevoegde waarde levert, gaat het hier binnenkort enkel nog met saaie eenheidsworst volzitten.

Ik vind dat systeem slecht. Als je elke keer een boete krijgt om 55 te rijden in een zone 50, neemt men ook niet je rijbewijs af na boete nr. 20.

Als je iedere mond snoert die eens eventjes buiten de lijntjes kleurt maar verder toegevoegde waarde levert, gaat het hier binnenkort enkel nog met saaie eenheidsworst volzitten.
Zo werkt het wel indien we overstappen naar een rijbewijs met punten.

Gezien het feit dat er al meerdere keren (en dat is een understatement) bans gegeven zijn aan een bepaalde persoon kan je toch niet meer spreken over eventjes buiten de lijntjes te kleuren.

Je punten vervallen na een tijd. Dus als je je postgedrag over de tijd heen bijstelt en dan eerder uitzonderlijk eens een "terugval" hebt, daar kunnen we mee werken.

Dat doen ze dus wel. Meerdere frequente overtredingen die niet echt zwaar zijn leiden ook tot het intrekken van het rijbewijs

Dat doen ze dus wel. Meerdere frequente overtredingen die niet echt zwaar zijn leiden ook tot het intrekken van het rijbewijs
Ja maar dat rijbewijs krijgt ge wel nog terug he, al dan niet met het opnieuw behalen van theorie/praktijk. Hier ist gewoon permanent. Eer ge permanent uw rijbewijs kwijtspeelt zijt ge al ne halve/ganse crimineel.

Over mac gesproken: mijn glimlach van de dag/week/maand lijkt eraan gerelateerd.

Mijn bloeddruk en rustpols beginnen de laatste week eindelijk weer normale waarden aan te nemen na maandenlang te hoog te zijn geweest door medische problemen.

Ik voel me eindelijk terug op m'n gemak in m'n lichaam nu.

Laatst bewerkt:
nu ja, hoe kan ne mens nu op voorhand weten wat ze hier als "ongewenste post" gaan aanzien?

een perma-ban is niet meer dan een finale ad hominem op de boodschapper die een mening geeft die iemand blijkbaar niet beviel.

En dan die maar permanent verwijderen uit de discussie is de juiste oplossing?
Dat had hij zèlf volledig in de hand he.
De regels zijn hier terug te vinden, als je strafpunten bij de vleet verzamelt dan weet je dat je dat risico loopt. Mac heeft er zèlf voor gekozen zijn gedrag niet aan te passen en dus verder strafpunten te verzamelen. Past ook volledig bij zijn slachtofferrol natuurlijk. 🤷🏼

En dan die maar permanent verwijderen uit de discussie is de juiste oplossing?
Wat stel je dan zelf voor om ervoor te zorgen dat bepaald gedrag van diegene die nu gestraft is in het vervolg niet meer gebeurd? Want een permban wordt wel gegeven omdat men ziet dat alle andere mogelijkheden om mensen hun gedrag aan te passen op zijn natuurlijk.

We hebben mac verschillende keren proberen sturen om zijn verhitte manier van in discussie gaan wat te milderen, maar jammer genoeg werd daar niet naar geluisterd. Wij hebben dezelfde bedenking gehad als jullie, het was een poster die we er graag bij hadden omdat hij durfde tegengas bieden in threads die anders heel eenzijdig konden verlopen, maar als keer op keer andere threads worden gekaapt om hetzelfde stokpaardje af te steken en zo de discussies steeds in dezelfde tunnel belanden, dan willen we daar wel iets aan doen. Ook de agressieve manier van reageren op andere posters wouden we niet zomaar laten passeren.

We zouden nu ook niet willen dat er na de permban van mac zaken worden gezegd over hem waar hij zichzelf niet meer op kan verdedigen, dus daarom wil ik even benadrukken dat mac naar de moderatie toe wel steeds de juiste kanalen heeft gebruikt en niet publiekelijk tekeer is gegaan tegen ons. Dezelfde lijn willen we dan ook voor hem doortrekken en dus afsluiten met dat we ook wouden dat het anders was verlopen, maar de regels ombuigen voor 1 user is een weg die we niet wouden inslaan om het wel zo eerlijk en consequent mogelijk te houden voor de bredere user base die ook niet met hetzelfde postgedrag zouden weg blijven komen.

Wat stel je dan zelf voor om ervoor te zorgen dat bepaald gedrag van diegene die nu gestraft is in het vervolg niet meer gebeurd? Want een permban wordt wel gegeven omdat men ziet dat alle andere mogelijkheden om mensen hun gedrag aan te passen op zijn natuurlijk.
Heb geen alternatief, en ik leg mij er uiteraard wel bij neer na de uitleg van @coldplayke - maar ik heb mij nooit echt hard gestoord aan dat 'bepaald gedrag' van mac. Ik vond het eerder amusant.

Maar bon. Ik ga er ook niet meer over doorbomen. Ik hoop dat hij gewoon BG als uitlaatklep gebruikte en ik hoop écht dat hij de nodige rust in zijn leven/job etc kan vinden op termijn.

We hebben mac verschillende keren proberen sturen om zijn verhitte manier van in discussie gaan wat te milderen, maar jammer genoeg werd daar niet naar geluisterd. Wij hebben dezelfde bedenking gehad als jullie, het was een poster die we er graag bij hadden omdat hij durfde tegengas bieden in threads die anders heel eenzijdig konden verlopen, maar als keer op keer andere threads worden gekaapt om hetzelfde stokpaardje af te steken en zo de discussies steeds in dezelfde tunnel belanden, dan willen we daar wel iets aan doen. Ook de agressieve manier van reageren op andere posters wouden we niet zomaar laten passeren.

oh ironie, door de "ongewenste" mening permanent te verwijderen, creëer je natuurlijk een tunnelvisie.

dat is namelijk de definitie van tunnelvisie en hoe ze te creëren: Wie niet in jullie tunneltjes blijft, is ongewenst/belachelijk/storend: strafpuntjes, ban en perma-ban. Volledig arbitrair, uiteraard.

niks nieuws onder de zon, hoor, Plato wist het al:

"During his defense when on trial for his life, Socrates, according to Plato's writings, pointed out that dissent, like the gadfly, was easy to swat, but the cost to society of silencing individuals who were irritating could be very high: "If you kill a man like me, you will injure yourselves more than you will injure me" because his role was that of a gadfly, "to sting people and whip them into a fury, all in the service of truth."
https://en.wikipedia.org/wiki/Gadfly_(philosophy_and_social_science)

Trouwens, gezien we kennelijk zoveel van puntjes en regeltjes houden "die voor iedereen gelijk zijn", waar kunnen de users puntjes geven aan jullie en jullie interventies?

Trouwens, gezien we kennelijk zoveel van puntjes en regeltjes houden "die voor iedereen gelijk zijn", waar kunnen de users puntjes geven aan jullie en jullie interventies?
Het is steeds mogelijk ook posts van moderators te reporten. Dus ierdereen is wel degelijk gelijk voor de wet.

Terug
Bovenaan