Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb al in ne Mig 21 gezeten(mijn vriendin zit bij de luchtmacht)

Broer en schoonzus zeiden dat ik nu al een creche moest zoeken voor april, omdat dat blijkbaar met enorme wachtlijsten is. Nu gewoon na het werk een creche binnengestapt op 2.5km van onze woning, waar ik dagelijks langs kom om te gaan werken. Direct plek gevonden dus. Komt in maart 1 plek vrij en ze wist het zelf nog maar een week.![]()

Nochtans voor velen effectief wel een probleem hoor.Een creche waar direct een plek vrij is? zo zijn er maar een paar, ofwel al in de krant geweest of nog moeten komen
nee, was bij ons hetzelfde, ook dat advies van "begint maar al te zoeken want ge moet tegenwoordig een creche vastleggen nog voor ge zwanger zijt"
5 plaatsen in de gemeente gecontacteerd, bij 3 was nog plaats tegen dat de onze voorzien was om te kunnen komen. Dan degene uitgekozen waar we het beste gevoel bij hadden.
Edit: en toen nummer 2 onderweg was hebben we ook zonder issues bij dezelfde creche een plaatsje kunnen bemachtigen.
Nochtans voor velen effectie wel een probleem hoor.
Blijkbaar. Mijn broer is destijds moeten gaan voor een waar hij absoluut niet naartoe wou. Niet omwille van de kwaliteit, maar omdat het voor beiden telkens een omweg was om er te raken. Ondertussen wel op een wachtlijst gezet voor een dichter bij huis, maar nu 4jr later gaan de kinderen nog steeds naar de originele.Nochtans voor velen effectie wel een probleem hoor.

Blijkbaar. Mijn broer is destijds moeten gaan voor een waar hij absoluut niet naartoe wou. Niet omwille van de kwaliteit, maar omdat het voor beiden telkens een omweg was om er te raken. Ondertussen wel op een wachtlijst gezet voor een dichter bij huis, maar nu 4jr later gaan de kinderen nog steeds naar de originele.
Als ik dan zie dat wij plek hebben bij een waar mijn vriendin 's morgens na 9 kan gaan afzetten op weg naar haar werk, en ik voor 17u kan ophalen op de terugweg van mijn werk, dan lijkt het me toch dat we geluk hebben ermee.![]()

Dat lijkt me nu niet hoor. Hier in de gemeente weet ik dat er in geen enkele creche nog plaats is, enkel eentje die nog plaats heeft vanaf augustus 2023. En dan zeggen ze nog als je belt dat je moet rap zijn want tzal hoogst waarschijnlijk binnen de maand terug bezet zijnZe verwachten mss teveel?
én volgende week al plek! en max 10 euro per dag! én én én
. Leuk, geboorteplanning 
Dat lijkt me nu niet hoor. Hier in de gemeente weet ik dat er in geen enkele creche nog plaats is, enkel eentje die nog plaats heeft vanaf augustus 2023. En dan zeggen ze nog als je belt dat je moet rap zijn want tzal hoogst waarschijnlijk binnen de maand terug bezet zijn. Leuk, geboorteplanning
![]()
ik snap het ook niet hoor, ik dacht dat je max 9 maand op voorhand kon zeggen of je de plaats neemt of niet maar het moet zijn van nietMaar dat kan toch bijna niet? Da's nog 2 jaar? Dat zijn dan toch mensen die wachtlijsten vastleggen voor het geval ze kinderen krijgen?
Er is maar 1 mogelijkheid om een wachtlijst tot augustus 2023 te hebben: nieuw opgestart, dan heb je dat natuurlijke verloop niet en moet je alle kindes die er op dag 1 waren bijhouden tot ze naar school kunnen.
ik snap het ook niet hoor, ik dacht dat je max 9 maand op voorhand kon zeggen of je de plaats neemt of niet maar het moet zijn van niet

Nee. Is een opvangmoeder die 7 of 8 kindjes heeft. Maar wat ik ook al gehoord heb is dat mensen al de plek van hun kind die weg gaat reserveren voor een broer/zus of kinderen van familie. Maar toch snap ik niet hoe je met zekerheid kan zeggen dat je in augustus 2023 een kind zal hebben dat naar de crèche moetDa's misschien een opvangmoeder die maar tijd heeft voor 1 kindje?
Er is wel een scenario waarbij er mensen op een wachtlijst zitten maar dan loopt het veel verder uit. Want een gemiddeld kind zit 2 jaar op een creche. Stel nu dat ze nog voorraad hebben dat in de loop van het komend jaar naar school vertrekt op de verschillende instapmomenten en dan begin je wachtlijsters aan te nemen. Maar die moeten ook op zich 2 jaar blijven, dan loopt het verder uit naar 2024 voor er weer iets vrijkomt.
Nee. Is een opvangmoeder die 7 of 8 kindjes heeft. Maar wat ik ook al gehoord heb is dat mensen al de plek van hun kind die weg gaat reserveren voor een broer/zus of kinderen van familie. Maar toch snap ik niet hoe je met zekerheid kan zeggen dat je in augustus 2023 een kind zal hebben dat naar de crèche moet

Maar bezigen die doorgaans een crèche?sommige gezinnen droppen elk jaar wel een nieuw kind op de wereld![]()