Je glimlach van vandaag

Onze kat die een muis gevangen had over de middag en er vol trots mee zat te spelen voor het keukenraam. RIP dat beestje, maar mijn vrouw heeft heel de wijk bijeen staan krijsen "EEN RAT, EEN RAT, AAAAAAAAAAAAAAH" :laugh: :laugh:

Dat was dus een spitsmuis van 2 keer niets die al morsdood was en dus niets meer ging doen. Kat uiteraard vol trots aan het wachten voor de deur tot ze binnengelaten zou worden, maar daar komt de eerste 5 uur niets van in huis denk ik :p

Hoe volwassen mensen zo kunnen flippen voor zoiets kleins snap ik dus niet, maar wel een grappig tafereel.

Onze kat die een muis gevangen had over de middag en er vol trots mee zat te spelen voor het keukenraam. RIP dat beestje, maar mijn vrouw heeft heel de wijk bijeen staan krijsen "EEN RAT, EEN RAT, AAAAAAAAAAAAAAH" :laugh: :laugh:

Dat was dus een spitsmuis van 2 keer niets die al morsdood was en dus niets meer ging doen. Kat uiteraard vol trots aan het wachten voor de deur tot ze binnengelaten zou worden, maar daar komt de eerste 5 uur niets van in huis denk ik :p

Hoe volwassen mensen zo kunnen flippen voor zoiets kleins snap ik dus niet, maar wel een grappig tafereel.
Ja, dat ken ik. Op het appartement waar we vroeger woonden kropen (op het 3de verdiep) soms spitsmuizen omhoog naar ons terras om insecten te zoeken in de vuilzakken.

Op een dag deed ik de PMD-zak naar beneden. Ik stond in de lift toen ik opmerkte dat er een gat in die zak zat, en er een spitsmuis kwam uitgekropen. Die verdween snel in de opening tussen de liftdeur en de liftkoker. Een uur later ofzo hoor ik de lift starten, en het was het gewoonlijke uur voor mijn vrouw om thuis te komen.

Plots zo'n langgerekte angstschreeuw, goed luid en met een gigantische echo door de liftkoker. Bleek dat die spitsmuis in de lift rondwandelde, waarschijnlijk traag en verzwakt omdat die beesten echt dikwijls moeten eten met hun metabolisme, en mijn vrouw was er zonder te kijken opgestapt.

Indertijd bracht ons kat die heel voorzichtig levend en wel binnen. Vogels ook.

Ja, de onze pakt die vast, zet die dan op de gazon en speelt er dan een sadistisch spel mee van een kwartier of zo. Heel af en toe eet hij ze dan nog op maar meestal laat hij ze liggen als er geen leven meer inzit.

Volgens foto-herinnering-updates 5j geleden begonnen op de werf die mij uiteindelijk (dan nog es 2j later, dus pakweg 3j terug) de das heeft omgedaan. En dan besef ik weer eens dat toen, dik 2j terug, blind mijn opzeg geven een van mijn beste beslissingen ooit was. Alles wat de voorbije jaren op mij af is gekomen had ik denk ik nooit getrokken in combinatie met mijn toenmalige job.
En tot nu toe blijft de les plakken

Ik denk dat ik een paar dagen geleden Ben Weyts ben tegengekomen aan een tankstation tussen Nice en Monaco. :laugh: :laugh:

No joke.:frown:

De hond is in zijn knuffelen. De kinderen willen zich daar niet aan laten kennen. Gevolg is dat moeder al heel de middag met een hond op schoot en een kind onder elke arm zit. 2 vertellingen in stereo maar moeder wel zo content.

Gelukkig gezien vooraleer ik op verzenden drukte. 😂

Wat ik wou typen:
Kind regards

Wat mijn spellcorrect ervan maakte:
Kind retard
Een klassieker. Ook al een paar keer net kunnen vermijden.

Zelf via 9gag dit pareltje uit Tsjechië leren kennen:

Ik ben wel fan van dat soort awkward-was-dit-nu-als-grap-bedoeld soort zaken. Is trouwens inderdaad een soort van satire op heldenverhalen. Gaat over iemand die om snel te zijn door een (ik vermoed beetje als achtergesteld bekeken) streek passeert, waar een monster leeft dat toch voornamelijk mensen uit de hoofdstad opeet. En een of andere belangrijke kerel uit het dorp wil hem dan de hand van zijn dochter en zijn boerderij geven als hij het monster kan doden. Het monster heet gewoon Jožin z bažin oftewel Jos uit het moeras.

Laatst bewerkt:
Ik ben wel fan van dat soort awkward-was-dit-nu-als-grap-bedoeld soort zaken.
Wel laat mij u dan verblijden met de muzikale en visuele magie van Mungo Jerry.

Vooral deze clip van In The Summertime bekijken, en wegdromen bij Ray Dorset zijn sideburns en verleidelijke blikken in de camera:

Terug
Bovenaan