Je kan je wel de vraag stellen wat het nut is van een dresscode voor mensen die met een koptelefoon de hele dag moeten bellen en niemand zien. Die mensen krijgen voor een hongerloon de godganse dag gezeik en verwijten aan hun hoofd, het minste dat je dan kan doen is ze wat vrije keuze qua kledij geven.Vriendin heeft vroeger nog zo wat sturing gedaan voor een callcenter/first line. Die hadden daar een ook dresscode omdat veel van het soort mensen dat daar werkt anders nul besef heeft van wat er over is in een professionele context.
Als uw baas u bij dergelijk weer verbiedt om een korte broek aan te passen is hij geen professional maar een debiel. Nuja, het is algemeen geweten dat de gemiddelde kmo-uitbater denkt dat de evenaar door zijn/haar gat loopt. Er zijn maar zéér weinig jobs waar je persé voor in lange broek of kostuum moet gekleed zijn.
Wat bewijs je daar mee? Proficiat, je voelt je een godganse dag onaangenaam en plakkerig. Geef mij dan maar de persoon in een short en t-shirt die zich goed voelt en productiever is dan de persoon in kostuum die zich continu af zit te vragen hoe lang het gaat duren voordat hij dood valt.
Laatst bewerkt: